MoaElis skrev 2012-07-06 12:21:51 följande:
Skrev jag det? Jag skrev bara lite allmänt. Jag tror hon ville ha reaktionen på sitt inlägg,annars skulle hon aldrig skrivit det. Alla bestämmer själva men enligt mig är det bättre att vänta tills man är vuxen med barn.
Vi vet bäst om oss själva, och alla är inte likadana. Vi var och än tar sina egna beslut. Du har dina tankar att du vill vänta tills du är vuxen, tycker du det känns rätt för dig så är det så.
Jag tror inte hon ville ha negativa inlägg om hurvida hon kommer bli en dålig mamma och inte kunna försörja sitt barn.. Meningen med hennes tråd antar jag är att hon vill hitta personer som är i samma situation och dela tankar och funderingar med.. Inte moraltanter som kränker och viftar med pekpinnar.
Jag tycker seriöst synd om tjejen, som ska behöva ta allt negativt som alla skriver.
Froststar skrev 2012-07-06 12:27:07 följande:
Jag hade klagat lika mycket om en 16-åring sätter sig i en bil och kör iväg. Bryr mig inte om de kan köra (eller är könsmogna), de har inte mognaden som krävs för att hantera situationerna i trafiken (uppfostra ett barn).
Det är inte OK för barn att skaffa barn, så enkelt är det.
Jag förstår vad du menar, men låt henne ta vara på sitt eget liv. Jag tror ändå hon kommer bli en bra mamma för det, nu ska hon vara gravid i 9 månader under den tiden kommer hon hinna mogna och förbereda sig i rollen som mamma (motsvarande flera körlektioner)..
Om en 16åring sätter sig i en bil och kör iväg utan någon förberedelse är en helt annan sak.