• Anonym (cissi16)

16 år och GRAVID !

Igår fick jag veta att jag är gravid, har inte alls misstänkt det då jag varit stressad ett tag och jag inser nu att mina stresstecken är graviditetstecken ! :D
    Jag är så glad, har alltid viljat bli ung mamma och nu är jag gravid , i vecka 6 !!

Någon mer ?:) 

• Svar på tråden 16 år och GRAVID !
  • Tealhawk

Måste bara säga en grej. Knäpp attityd mot sina föräldrar TS har. "Dom är ju försörjningsskyldiga till mig". Låter som en liten snorunge, inte en blivande mamma. Anser man sig vuxen nog för att bli förälder, ser man till att sörja för sig själv först. BLÄH! så less jag blir på folk som skaffar barn ungt, men inte kan använda huvudet att tänka med.

These are not the droids you're looking for
  • Anonym

alla ni som skriver och föräldrarpenning och så.. vad ska hon leva på när den är slut? kommer inte vara lätt för henne att jobba extra på helger och lov får då ska hon väl vara med barnet

• Anonym (ironi)
    Felicia111 skrev 2012-07-05 23:11:58 följande:

fan e du så trög?

Pratade jag med dig, eller?
  • Felicia111
    Anonym (ironi) skrev 2012-07-06 08:13:58 följande:

Pratade jag med dig, eller?

nä men jag pratar med dej nu för jag ogillar din attityd o om du nu ska vara så jävla mycket bättre och vuxnare. Så kanske du ska behärska dina ordval bättre.
  • elitae
    Felicia111 skrev 2012-07-06 08:44:43 följande:
    nä men jag pratar med dej nu för jag ogillar din attityd o om du nu ska vara så jävla mycket bättre och vuxnare. Så kanske du ska behärska dina ordval bättre.
    Din attityd är inte inte mycket bättre, hahaha.
  • Felicia111
    elitae skrev 2012-07-06 08:50:02 följande:
    Din attityd är inte inte mycket bättre, hahaha.

sa jag inte heller ;)
  • Anonym (mojsi)

grattis till dej och graviditeten,jag var själv 16 när jag blev gravid med mitt första barn. det gick hur bra som helst och det var aldrig några större problem. hoppas det går bra för dej och lycka till med babynGlad

• Madeleiiiine

Hur i helvete har folk mage att klaga och ifrågasätta unga föräldrar? Hon är gravid, hon är glad och lycklig och längtar efter sitt barn. Att försöka döda hennes lycka och ifråga sätta hennes levnadsätt och ekonomi? Det har ni för guds skull inget med att göra! Skulle ni vara gravida, och någon skulle komma med negativa och kränkande kommentarer? Hur fan skulle ni känna er då, det spelar ingen roll vilken ålder man är i 15 som 40?!

Ni försöker få henne att må dåligt, och i stort sätt få henne att överväga att göra en abort? Hemska människor säger jag bara. Håll reda på er själva och bete er VUXET nog att inte kränka andra människor. Demon

Jag tar förgivet att hon vill sitt barn det bästa och planerar inför det kommande barnet. Och önskar henne lyckatill och GRATTIS till graviditeten. Glad 

• MoaElis
    Madeleiiiine skrev 2012-07-06 11:47:17 följande:
    Hur i helvete har folk mage att klaga och ifrågasätta unga föräldrar? Hon är gravid, hon är glad och lycklig och längtar efter sitt barn. Att försöka döda hennes lycka och ifråga sätta hennes levnadsätt och ekonomi? Det har ni för guds skull inget med att göra! Skulle ni vara gravida, och någon skulle komma med negativa och kränkande kommentarer? Hur fan skulle ni känna er då, det spelar ingen roll vilken ålder man är i 15 som 40?!

Ni försöker få henne att må dåligt, och i stort sätt få henne att överväga att göra en abort? Hemska människor säger jag bara. Håll reda på er själva och bete er VUXET nog att inte kränka andra människor. Demon

Jag tar förgivet att hon vill sitt barn det bästa och planerar inför det kommande barnet. Och önskar henne lyckatill och GRATTIS till graviditeten. Glad 
    Fast tyvärr så spelar det ju väldigt stor roll. Jag förstår verkligen att folk ifrågasätter att 16 åringar skaffar barn, och det tycker jag är bra. Tack & lov, ser inte alla det som normalt att skaffa barn när faktiskt är ett barn själv.

Man har hela livet på sig att skaffa barn, så mycket bättre att vänta tills man själv är vuxen, har skaffat sig en utbildning/jobb/har en stabil tillvaro. Först & främst bör man ta hand om sig själv, hitta sig själv,osv. Vilket jag tror väldigt få 16 åringar har. 
  • Madeleiiiine
    MoaElis skrev 2012-07-06 11:57:41 följande:
    Fast tyvärr så spelar det ju väldigt stor roll. Jag förstår verkligen att folk ifrågasätter att 16 åringar skaffar barn, och det tycker jag är bra. Tack & lov, ser inte alla det som normalt att skaffa barn när faktiskt är ett barn själv.

Man har hela livet på sig att skaffa barn, så mycket bättre att vänta tills man själv är vuxen, har skaffat sig en utbildning/jobb/har en stabil tillvaro. Först & främst bör man ta hand om sig själv, hitta sig själv,osv. Vilket jag tror väldigt få 16 åringar har. 
    Ja men att du ''tror'' att väldigt få 16åringar har gjort det, så kan du inte ta för givet att just hon inte gjort det. Sure, jag känner inte henne men är glad för hennes skull för det. 

Håller med dig att man har hela livet på sig, men om hon känner att det känns rätt ska väll ingen annan komma att säga att det inte är det?. Alla vi har ett beslut och en känsla för sig själv. Hon har alltid ett eget val, tycker inte det är rätt  av någon annan att komma med pekpinnar och behöva vara kränkande för det. 

Tänk för dig själv och gör dina beslut efter hur DU SJÄLV känner? Tycker det är väldigt logiskt och självklart...
Svar på tråden 16 år och GRAVID !