MoaElis skrev 2012-07-06 11:57:41 följande:
Fast tyvärr så spelar det ju väldigt stor roll. Jag förstår verkligen att folk ifrågasätter att 16 åringar skaffar barn, och det tycker jag är bra. Tack & lov, ser inte alla det som normalt att skaffa barn när faktiskt är ett barn själv.
Man har hela livet på sig att skaffa barn, så mycket bättre att vänta tills man själv är vuxen, har skaffat sig en utbildning/jobb/har en stabil tillvaro. Först & främst bör man ta hand om sig själv, hitta sig själv,osv. Vilket jag tror väldigt få 16 åringar har.
Ja men att du ''tror'' att väldigt få 16åringar har gjort det, så kan du inte ta för givet att just hon inte gjort det. Sure, jag känner inte henne men är glad för hennes skull för det.
Håller med dig att man har hela livet på sig, men om hon känner att det känns rätt ska väll ingen annan komma att säga att det inte är det?. Alla vi har ett beslut och en känsla för sig själv. Hon har alltid ett eget val, tycker inte det är rätt av någon annan att komma med pekpinnar och behöva vara kränkande för det.
Tänk för dig själv och gör dina beslut efter hur DU SJÄLV känner? Tycker det är väldigt logiskt och självklart...