• Anonym (cissi16)

16 år och GRAVID !

Igår fick jag veta att jag är gravid, har inte alls misstänkt det då jag varit stressad ett tag och jag inser nu att mina stresstecken är graviditetstecken ! :D
    Jag är så glad, har alltid viljat bli ung mamma och nu är jag gravid , i vecka 6 !!

Någon mer ?:) 

• Svar på tråden 16 år och GRAVID !
  • Marcz

men kan du svara elr ? du har antagligen skippat skydd för du velat blivit ung mamma , berätta hur du gjort ? man märker att du är så glad att du är gravid oavsett vem du vart med och vad han tkr bara du får föda så är du glad...
    du har nog haft dålig uppväxt elr nått har gått snett, en normal 16åring  som har kul roligt spännande liv  börjat 1 ring behåller inte ett barn vid 16 bast !  du vill fylla ditt tråkiga liv för du inte blivit sedd..

• castillo

Du visar tydligt att du är omognare en ts. Stol ja du man är nog stolt som mamma oavsätt vilken ålder eller situation man är i. Det är en helt naturlig sak. De flesta glädjs åt att man fått veta att man är gravid. Sedan tänker visa på sig själva och väljer en abort hur kan man säga at man dödar sitt barn för dene egnes skull. Det är rubbat. Gör man abort så är det för ens egen skull för att man själv inte känner sog mogen eller inte vill ge upp sitt eget liv. Men inte är det för barnet . Och det vore konstigt att tänka något annat då man är skapad för att leva och lever för att ge nytt liv. Det är naturligt. Och födda barn för att man inte är tilsammans med killen ba vad är det för fel på drt. Man ska inte straffa ett bearn för att killen inte vill. Vill killen inte ha barn så får han and ända konsom.

Marcz skrev 2012-07-06 15:13:16 följande:
    Varför föda ett barn när du inte älskar pappan till barnet ? ni är ju inte tsm, och du är bara i vecka 7 ? Väx upp och skaffa barn när fan du vill men du känner dig nog stressad att inte få barn igen ? Är ni tjejer så desperata att ni föder barn utan att ni bryr er om er kille och allt runt omkring er ? ger upp hela ungdomslivet, all blir svårare, och att dina föräldrar är försörjningsskyldiga är ditt svar.. riktig snorunge är du som kmr tjata på att dom ska ta hand om barnet när du ska va med kompisar. Troligen var det oplanerat , men du har ju alltid velat blivit ung mamma säger du så hur gjorde du ? struntade i piller ? övertalade pojkvännen ? han måste ju vara dum i huvudet oxå , precis som du, väx upp och sluta skryt att du varit så duktig att skaffat barn tidigt  "ung mamma! " "ung mamma 16"  osv är alltid rubrikerna,  ni är så stolta för att ni misslyckats med ert knullande... är det nått att skryta över ?  ni som väljer att behålla barn under 18 och ändå inte är tsm med killen ni är sådana som vill fylla erat tråkiga liv, ni som vill få respekt , ni som ser eran chans att inte vara någon "normal" använd skydd , verkar som att alla unga skyller på att preventivmedlen inte hjälpte isf borde ju tex p piller vara 50/50 enligt er 

• EmmieK

Jag blev mamma när jag var 16 år. 
    Det är tufft. Vilket man inte Kan förstå innan man sitter där.
    Och ändå så hade vi så många förutsättningar.
    Men grattis och lycka till.

Skulle gärna vilja fråga dig om 4 år hur du tycker att de första 3 åren som mamma har vart. :) 

• Tealhawk
    LyckligaFlikkan skrev 2012-07-07 18:53:17 följande:
    Hej! Ny här, men är 15år och Gravid i vecka 14 ( 13+4 ) :) 
    Har en underbar pappa te barnet :) 
    Var beredd på att bli flame:ad. Du kan ju inte ha läst tråden du skriver i. (Tänker dock inte gå lös på dig, men kommer inte säga grattis, bra beslut! heller.)
    These are not the droids you're looking for
  • Felicia111
    Marcz skrev 2012-07-07 07:37:13 följande:
    men kan du svara elr ? du har antagligen skippat skydd för du velat blivit ung mamma , berätta hur du gjort ? man märker att du är så glad att du är gravid oavsett vem du vart med och vad han tkr bara du får föda så är du glad...
    du har nog haft dålig uppväxt elr nått har gått snett, en normal 16åring  som har kul roligt spännande liv  börjat 1 ring behåller inte ett barn vid 16 bast !  du vill fylla ditt tråkiga liv för du inte blivit sedd..

Du passa dej nu va... Jag fick barn när jag var 16 o fyller 18 snart. Kan ju tala om att mitt liv är sjukt hädelserikt och roligt just nu!

Och varför skulle något ha gått snett? 
    För det första, en kondom kan gå sönder, p-piller kan sluta fungera m.m. Eller så kanske man bara hade oskyddat sex för att det är skönare... Och inte tänkte sig för. MEN att stå upp o välja att bli mamma är inte lätt, men fruktansvärt kul när man väl bestämmt sig. Och så är det ju så att abort inte är ett alternativ för alla. För att det finns folk som är väldigt emot det.. och det är ju inte konstigt varför direkt.

Det är nog inte så jävla många tjejer som går o tänker så som du skriver i alla fall.. "ingen vet vem jag är.. ska nog gå och bli på smällen"`? 

Sen så tycker faktiskt jag personligen att om killen ska ha sex o absolut inte vill ha barn.. då få man fan ta sitt ansvar som kille och använda kondom.         
  • Felicia111

grattis gud va roligt :)
  • Marcz
    och bryr oss inte, vrf måste du visa din uppmärksamhet att du är så pass ung, du är inte mognare för du fått barn tidigt tvärt om brukar det vara!
    ska dina föräldrar tvingas höra på ditt barns skrik om nätterna osv ? knappast att du som 15-16 åring kommer kunna ta hand om ditt barn helt på egen hand, skulle va kul att veta vad dina föräldrar sagt ? elr du kanske håller det hemligt för att sen låta dina anhöriga ta hand om barnet när du tröttnat.

vet du vad skydd är ?

är helt säker på att killen inte vill ha barn nu med största sanolighet, elr så kanske han är 20 bast och utnyttjar dig. Jag LOVAR dig att du kmr bli lämnad ganska snart när du född barnet. och du är så jävla naiv ! kmr sitta där låst som en kärring på 16 år haha herregud vad är det med alla yngre tonåringar ? 
  • Marcz
    Felicia111 skrev 2012-07-07 23:43:36 följande:
    Du passa dej nu va... Jag fick barn när jag var 16 o fyller 18 snart. Kan ju tala om att mitt liv är sjukt hädelserikt och roligt just nu!

Och varför skulle något ha gått snett? 
    För det första, en kondom kan gå sönder, p-piller kan sluta fungera m.m. Eller så kanske man bara hade oskyddat sex för att det är skönare... Och inte tänkte sig för. MEN att stå upp o välja att bli mamma är inte lätt, men fruktansvärt kul när man väl bestämmt sig. Och så är det ju så att abort inte är ett alternativ för alla. För att det finns folk som är väldigt emot det.. och det är ju inte konstigt varför direkt.

Det är nog inte så jävla många tjejer som går o tänker så som du skriver i alla fall.. "ingen vet vem jag är.. ska nog gå och bli på smällen"`? 

Sen så tycker faktiskt jag personligen att om killen ska ha sex o absolut inte vill ha barn.. då få man fan ta sitt ansvar som kille och använda kondom.         
    okej ?? " eller så kanske man bara hade oskyddat sex för att det var skönare " ja hur dum är man då när man vet att nu blir jag nog gravid.... ganska omoget elr hur ? och det är man vid 15-16 så..
  • Marcz
    Felicia111 skrev 2012-07-07 23:46:21 följande:
    grattis gud va roligt :)
    verkligen ? bra att ni uppskattar barn som får barn vid 15.. idiotiskt, omoget, korkat, sjukt, äckligt
Svar på tråden 16 år och GRAVID !