• Anonym (Mamma)

Pojke i klänning!

Vad är det här för larv? Var ute på lekplatsen med barnen och ser en pojke i 2-årsåldern springa runt i rosa klänning och krona på huvudet. Nu har väl larvet gått för långt? Okej att pojkar har rosa, men en prinsessklänning!? Sånt tjafs får inte ens mina döttrar gå i utomhus!
    Stackars barn som får agera socialt experiment... 

• Svar på tråden Pojke i klänning!
  • lövet2
    KimPossible skrev 2012-07-05 19:37:40 följande:
    Man tillhandahåller väl de kläder ungen efterfrågar, i mån av ekonomisk möjlighet? Så har vi kört iaf. Inte har vi köpt kläder utefter egen smak, utan de har fått välja själva och gör än. Ja, efter ekonomisk förmåga då som sagt.
    Jo, om man tänker på det sättet kanske. Själv anser jag inte 2-åringar vara tillräckligt mogna för att få bestämma vilka kläder som ska köpas in, utan jag köper praktiska lättvättade kläder med rimliga priser. Lekvänliga kläder som de inte snubblar så lätt i, och kläder som håller för tuffa tag. Skulle jag mot förmodan göra något så dumt att jag köpte en prinsessklänning åt en 2-åring, så skulle vi vara rädda om den klänningen och bara använda den vid utklädning inne i huset. Varför slänga ut flera hundra kronor på ett plagg, som man sedan försöker förstöra direkt? Obestämd
  • Anonym (nämen)

Nämen verkligen?? Du skojar inte med oss bara då? Hade han verkligen en ROSA PRINSESSKLÄNNING OCH KRONA PÅ HUVUDET?? Oj, oj, oj! Och han var 2 år? Stackars lilla pojke! Som han kommer få men efter detta! Han kommer ju troligen bli mobbad av sina jämnåriga och för inte tala om alla kränkande kommentarer från vuxna då som hans stackars föräldrar får höra. Och föräldrarna då? Men gud! De kommer ju bli anmälda till soc om de nu inte redan har blivit det!! Vilket trauma, tänk om de alrig få se sin son mera? Hur kunde de göra nåt sånt dumt, att sätta på sin lille son en prinsess klänning?? Det är ju verkligen inte normalt, eller hur TS!? Barnmisshandel är vad det är!! OJ, oj, oj, har alrig läst och hört nåt värre TS! USCH OCH FY!!

• Queenie70
    lövet2 skrev 2012-07-05 19:42:37 följande:
    Jo, om man tänker på det sättet kanske. Själv anser jag inte 2-åringar vara tillräckligt mogna för att få bestämma vilka kläder som ska köpas in, utan jag köper praktiska lättvättade kläder med rimliga priser. Lekvänliga kläder som de inte snubblar så lätt i, och kläder som håller för tuffa tag. Skulle jag mot förmodan göra något så dumt att jag köpte en prinsessklänning åt en 2-åring, så skulle vi vara rädda om den klänningen och bara använda den vid utklädning inne i huset. Varför slänga ut flera hundra kronor på ett plagg, som man sedan försöker förstöra direkt?

Tja. Leksaker och kläder går sönder och framförallt växs de ur. Ser ingen anledning att "spara på " en riktigt vidrig tingeltanglig prinsessklänning från Ica maxi som min treåring hett önskade sig i julklapp . Den får han slita på bäst han behagar.
  • Soolrosen

Jag kan ärligt säga att när min pojke blir äldre så kommer han inte få en rosa prinsessklänning.. Därför det är för flickor men sen om andra väljer att sätta det på sina pojkar får de väl göra det.. Jag dömer ingen. Alla får göra som de vill :) Men jag tycker att rosa prinsessklänningar är för flickor och det står jag för.. Jag tycker det ska finnas vissa skillnader på pojkar och flickor. Även om det är barn vi pratar om.

• Shoegal81
    Anonym (Lokes mamma) skrev 2012-07-05 19:17:15 följande:
    Min son tycker det är jätte roligt att klä ut sig till prinsessa, änglar, riddare, monster, groda, troll eller vad han känner för. Skulle aldrig komma på tanken att säga nej till något av det.., vill ha ha nagelack får han det, vill han stå med mig framför spegeln när jag sminkar mig och själv prova får han det. Mins själv när jag var liten och pappa skulle raka sig och jag vill med, fick rak lödde i ansiktet och en rakhyvel givetviss med skyddet kvar på oj vad stolt jag var då. Sluta larva er barn är barn i deras värld är all fantasi tillåten!!!!!! Oj glömde säga han leker även med barbidockor och malitels ponny

Förlåt, men det var så gulligt "malitels ponny". My little pony? :)
  • The Doctor
    Anonym (Mamma) skrev 2012-07-05 15:20:50 följande:
    Men att gå klädd så UTOMHUS till och med? Jättekul för den pojken att höra barns kommentarer..
    Det är ju föräldrar som du som får barnen att tycka att det inte är OK. Skärpning TS! Om det är någon som borde skämmas så är det du.
  • Plutteli

Vad är problemet? Såg pojken på nått sätt ut att vara påtvingad kläderna? Jag kan nog säga att med 99% säkerhet var det HAN som hade valt kläderna och han hade föräldrar vettiga nog att låta honom ha vad han ville i klädväg. Barn nöjt, föräldrar nöjda, så varför i hela helvete ska du bry dig?

• Your Mama Bear

En tvååring vet inte ens att det finns två kön på det sättet så det är knappast kompisarna som mobbas...

Svar på tråden Pojke i klänning!