lövet2 skrev 2012-07-05 19:23:34 följande:
Inte många 2-åringar kan få på sig en prinsessklänning med krona. Men spela roll - ungen kan ju ändå bara ta på sig de kläder som föräldrarna tillhandahåller.
Kan tillägga att jag inte skulle skicka ut en 2-årig tjej heller till lekplatsen i utklädningskläder. Bara dumt ...
Det kan då de tvååringar jag stött på, inklusive mina egna i den åldern. Det kanske blir lite snett och vint, men det spelar ju ingen roll.
Man tillhandahåller väl de kläder ungen efterfrågar, i mån av ekonomisk möjlighet? Så har vi kört iaf. Inte har vi köpt kläder utefter egen smak, utan de har fått välja själva och gör än. Ja, efter ekonomisk förmåga då som sagt.
Jag har fortfarande inte riktigt vant mig vid yngsta barnets klädstil. Det är en salig blandning av färger, mönster och stilar, men han gillar ju det så då får det bli så. Han är f ö känd och beundrad av andra barn just för sin klädstil, för att han vågar köra sitt eget race och inte vara likriktad, och det gör mig väldigt glad.
Ja, åter igen, opraktiskt med prinsessklänning i lekparken, men om ungen envisas så får det väl bli så. Det skadar ju ingen.