• Anonym (Mamma)

Pojke i klänning!

Vad är det här för larv? Var ute på lekplatsen med barnen och ser en pojke i 2-årsåldern springa runt i rosa klänning och krona på huvudet. Nu har väl larvet gått för långt? Okej att pojkar har rosa, men en prinsessklänning!? Sånt tjafs får inte ens mina döttrar gå i utomhus!
    Stackars barn som får agera socialt experiment... 

• Svar på tråden Pojke i klänning!
  • Anonym (Lokes mamma)

Min son tycker det är jätte roligt att klä ut sig till prinsessa, änglar, riddare, monster, groda, troll eller vad han känner för. Skulle aldrig komma på tanken att säga nej till något av det.., vill ha ha nagelack får han det, vill han stå med mig framför spegeln när jag sminkar mig och själv prova får han det. Mins själv när jag var liten och pappa skulle raka sig och jag vill med, fick rak lödde i ansiktet och en rakhyvel givetviss med skyddet kvar på oj vad stolt jag var då. Sluta larva er barn är barn i deras värld är all fantasi tillåten!!!!!! Oj glömde säga han leker även med barbidockor och malitels ponny

• Mrs N

Vill min son ha klänning så får han det. Alla dagar i veckan. Så tråkigt med trångsynthet och det börjar bli väldigt uttjatat Ts.

• lövet2
    KimPossible skrev 2012-07-05 19:03:52 följande:
    Ja, för att tvååringen själv tyckte det var kul är ju helt uteslutet. Eller?

En normalt utvecklad tvååring klär sig väl f ö själv till stor del. Det är ju ingen bebis. 
    Inte många 2-åringar kan få på sig en prinsessklänning med krona. Men spela roll - ungen kan ju ändå bara ta på sig de kläder som föräldrarna tillhandahåller.

Kan tillägga att jag inte skulle skicka ut en 2-årig tjej heller till lekplatsen i utklädningskläder. Bara dumt ...
  • April barn

Pojken kanske ville ha det på sig?

• studentbruttan29
    Oj herregud, ring media genast!!!! STOPPA PRESSARNA, en pojke fick leka UTOMHUS, i egenvalda kläder!! 

• Queenie70

Själv gick jag på stan med en lampskärm med tofsar på som 5 åring.

• KimPossible
    lövet2 skrev 2012-07-05 19:23:34 följande:
    Inte många 2-åringar kan få på sig en prinsessklänning med krona. Men spela roll - ungen kan ju ändå bara ta på sig de kläder som föräldrarna tillhandahåller.

Kan tillägga att jag inte skulle skicka ut en 2-årig tjej heller till lekplatsen i utklädningskläder. Bara dumt ...
    Det kan då de tvååringar jag stött på, inklusive mina egna i den åldern. Det kanske blir lite snett och vint, men det spelar ju ingen roll. 

Man tillhandahåller väl de kläder ungen efterfrågar, i mån av ekonomisk möjlighet? Så har vi kört iaf. Inte har vi köpt kläder utefter egen smak, utan de har fått välja själva och gör än. Ja, efter ekonomisk förmåga då som sagt.

Jag har fortfarande inte riktigt vant mig vid yngsta barnets klädstil. Det är en salig blandning av färger, mönster och stilar, men han gillar ju det så då får det bli så. Han är f ö känd och beundrad av andra barn just för sin klädstil, för att han vågar köra sitt eget race och inte vara likriktad, och det gör mig väldigt glad.

Ja, åter igen, opraktiskt med prinsessklänning i lekparken, men om ungen envisas så får det väl bli så. Det skadar ju ingen.
  • KimPossible
    Queenie70 skrev 2012-07-05 19:33:18 följande:
  • Anonym
    Queenie70 skrev 2012-07-05 19:33:18 följande:

Någon borde ha anmält dina föräldrar för barnmisshandel. Och mina föräldrar med som lät mig gå till dagis med badräkt utanpå en lila sammetsklänning. Till det hade jag gummistövlar.
  • camus

Dagens ickehändelse. Bara talibaner och frikyrkohögern blir upprörda över en tvååring pojke som vill springa runt i klänning. Resten av världen rycker på axlarna ...

Svar på tråden Pojke i klänning!