Nu har jag bara bläddrat igenom de 11 första sidorna, men jag måste säga att jag blir varm i hjärtat av att se hur många i den här tråden som faktiskt är så kloka. Jag blev verkligen glatt överraskad, för det trodde jag inte.
Jag håller alltså inte med TS. Alls. Jag förstår inte vad det är att haka upp sig på? Och fortfarande undrar jag var alla trådar är om flickorna. "Kan flickor ha baggyjeans?", "USCH O FY! Såg en flicka med en bamsetröja idag!", "Min flicka leker med bilar. Bör jag oroa mig?". Ja, ni fattar. Det är jävlar vad strama tyglar våra små pojkar har, och det är så synd. Nu blir de flesta flickor också uppfostrade "åt ett håll", men om de bryter mot sin könsroll så är det ändå ingen som bryr sig nämnvärt. Är det inte ganska intressant?
Många av er har skrivit att ni inte ser något fel med att pojkar har klänning om de vill ha det, men att ni inte skulle klä era söner i det bara för att bevisa något. Då kan jag bara säga hur jag tänker. Jag skulle varken tvinga på min son klänning, klä honom i klänning bara för att "bevisa något" eller klä honom könsstereotypiskt och vänta på att han kanske ev. skulle få för sig att klänning var hans grej. Utan nu tycker jag att det finns vissa klänningar, eller snarare tunikor, som faktiskt kan vara riktigt smarta ibland. Skönt på sommaren t.ex. Och eftersom att jag tycker det, så skulle jag inte tveka en sekund med att klä min son i detta plagg. Från start. Innan han ens har bett om det. För varför ska jag vänta på att han ska uttrycka en önskan om det själv? Ska jag göra så med alla andra plagg också? Då får han ju gå naken de första åren, för det är nog väldigt svårt att veta vad en 0-2 åring har för klädsmak.