• Anonym (Mamma)

Pojke i klänning!

Vad är det här för larv? Var ute på lekplatsen med barnen och ser en pojke i 2-årsåldern springa runt i rosa klänning och krona på huvudet. Nu har väl larvet gått för långt? Okej att pojkar har rosa, men en prinsessklänning!? Sånt tjafs får inte ens mina döttrar gå i utomhus!
    Stackars barn som får agera socialt experiment... 

• Svar på tråden Pojke i klänning!
  • vampyria2
    Anonym (Mamma) skrev 2012-07-05 15:20:50 följande:
    Men att gå klädd så UTOMHUS till och med? Jättekul för den pojken att höra barns kommentarer..
    Jag har själv en dotter/son som är transexuell och alltid klätt sig som en pojke och inte en enda gång har ett barn varit elakt emot henne utan de som har reagerat negativt har alltid varit vuxna, barn accepterar det mesta, kan fråga om hon är en pojke eller flicka och när vi svara så är det inget mer med det utan de fortsätter att leka.
  • vampyria2
    Gumsegumsan skrev 2012-07-05 17:19:24 följande:
    bög är väl liksom något man är och inte något som framkallas genom att man får se nära sidor av smink, klänningar och kjolar?

min poäng är alltså att om din son är bög så hade han väl förmodligen blivit det ändå även om han inte gått klädd i klänning och blivit sminkad som liten?  
    Du tror inte att hon var lite ironisk i sitt inlägg
  • Gumsegumsan
    vampyria2 skrev 2012-07-05 17:22:38 följande:
    Du tror inte att hon var lite ironisk i sitt inlägg

jo jag tror det, men eftersom det inte fanns några smileys så vet man aldrig med effellare
  • Themis

Men orka...

Låt barn vara nyfikna och testa runt lite när de är små, förr eller senare kommer världen och kör ner dem i skorna och trycker in dem i fack ändå.

Alla starka mänskliga känslor resulterar förr eller senare i slem.
  • KiaL

Okej det är inte en stor grej men jag skulle nog ha reagerat också om jag såg en pojke klädd i prinsessklänning och tiara.

Är inte helt och hållet fast med att killar ska ha ha blått och byxor och tjejer rosa och klänningar men jag skulle inte ha låtit min pojke gå ut så oavsett. 
    Tycker det verkar både opraktiskt och möjligtvis inspirerat av föräldrarna. För inte har väl pojken själv köpt grejerna i affären???? 

• MammaHela
    mamita64 skrev 2012-07-05 17:17:05 följande:
    Min son hade ofta klänning eller kjol och blev sminkad av  storasystrarna. Han älskade Barbie och blev helt överförtjust när han fick en. Hans 300 kronor i julklappspeng gick till att köpa en Arielbarbie. Det enda han verkligen ville ha.

Idag är han bög.......se som det kan gå
    ja precis, det är farligt.. barnen kan bli HOMOSEXUELLA. 
  • Ania Kasia
    Anonym (Mamma) skrev 2012-07-05 15:20:50 följande:
    Men att gå klädd så UTOMHUS till och med? Jättekul för den pojken att höra barns kommentarer..
    säg till dem barn som ev ger taskiga kommentarer! Det är däremot inte okej! Lär barn att man är olika och gillar olika kläder och att det inte är okej att vara elak för det.
  • mamita64
    Gumsegumsan skrev 2012-07-05 17:19:24 följande:
    bög är väl liksom något man är och inte något som framkallas genom att man får se nära sidor av smink, klänningar och kjolar?

min poäng är alltså att om din son är bög så hade han väl förmodligen blivit det ändå även om han inte gått klädd i klänning och blivit sminkad som liten?  
    Ibland känner jag för att låta folk tänka lite själva och inte bjuda på allt.
    En del klarar det, andra inte.

Men, nä ja tror inte han blivit bög utan Barbie, allt är Barbies fel, så det så
  • zophieed

Min stackars son som tycker att prinsessor har så fina kläder och smycken. Han har fått gå omkring klädd som ts beskriver, men det är ju inte precis dagisklädsel...

Jag tänker då inte ge mina barn fördomar- det kommer de fixa sig själva ändå. Och att de skulle bli retade- det är ju ändå mobbarnas föräldrar som borde skämmas och inte den som blir utsatt...

• SupersurasunkSara
    Anonym (Mamma) skrev 2012-07-05 15:24:21 följande:
    Jag tycker det är fel att barn får agera experiment för att föräldrarna vill bevisa nåt..
    Fast BARN har inga förutfattade meningar om vad som 'passar' pojkar resp flickor. VUXNA däremot, har det. Alltså, VEM lär barn att det är 'fel' med klänning på pojkar?
Svar på tråden Pojke i klänning!