• Anonym (Mamma)

Pojke i klänning!

Vad är det här för larv? Var ute på lekplatsen med barnen och ser en pojke i 2-årsåldern springa runt i rosa klänning och krona på huvudet. Nu har väl larvet gått för långt? Okej att pojkar har rosa, men en prinsessklänning!? Sånt tjafs får inte ens mina döttrar gå i utomhus!
    Stackars barn som får agera socialt experiment... 

• Svar på tråden Pojke i klänning!
  • Anonym

Jag skulle först skylla på värmen, sen kan man ju fråga sig om mamman råkar ha ett konto på den här sidan för det låter precis som en påhitt härifrån.

• lövet2

Det finns märkliga människor överallt. Föräldrarna kanske tyckte det var jättekul att klä ut 2-åringen ...

• KimPossible
    lövet2 skrev 2012-07-05 19:00:56 följande:
    Det finns märkliga människor överallt. Föräldrarna kanske tyckte det var jättekul att klä ut 2-åringen ...
    Ja, för att tvååringen själv tyckte det var kul är ju helt uteslutet. Eller?

En normalt utvecklad tvååring klär sig väl f ö själv till stor del. Det är ju ingen bebis. 
  • Anonym

Så många gånger jag velat sjunka genom jorden när ett av mina barn var liten. Hen ville aldrig ha på sig vad jag tyckte var bra med tanke på väder m.m. Hen klädde sig själv och jag kunde bara acceptera det om jag inte ville tvinga på hen kläder jag ville hen skulle ha. Kunde bara hoppas att åtminstone föräldrar med barn förstod min situation. Tydligen hade jag fel med tanke på TS som är så upprörd över en 2 årings klädval. Har genom åren sett barn med lite av varje på sig, har faktiskt aldrig tänkt att föräldrarna skulle valt det för att visa sin åsikt.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-07-05 17:52:02 följande:
    Ja ibland får man välja sina strider som förälder.
    Och ibland kan en klänning vara något man inte strider emot.
    Likaså när sonen min velat åka i pjamaströja till dagis, det finns värre konflikter man måste ta som förälder. 
  • Anonym

Varför betraktas en två-årings kläder som ett "socialt experiment"?

Den som inte tror att en två-åring är fullt kapabel att själv välja/tjata sig till vilka kläder som ska bäras har förmodligen inga barn i sin närhet...

• Jeff
    Queenie70 skrev 2012-07-05 18:36:00 följande:
    Det tycker jag också är fel om nu det var syftet. Men en liten pojke som vill klä ut sig och gå ut med utklädningen ska man vara bra skitnödig för att reagera på. Min unge har varit ute i både full spindelmannenmundering och full princessutstyrsel med både tiara och örhängen. Det tyckte han var jättekul och eftersom den enda skada som kan uppkomma av det är att han råkar på nån obehaglig surfitta, och ni är ju gudskelov inte så många, så lät jag honom naturligtvis ha sitt lilla roliga.
Svar på tråden Pojke i klänning!