• Anonym (Bride2b)

Så ledsen över min möhippa..

Ska gifta mig snart och har precis fått min möhippa, vi hade en trevlig dag men på ett sätt var den katastrof.
    Ingen av mina vänner kom! Det var min mamma och min svägerska som fick ta tag i det och de som ställde upp och kom var 2 avlägsna släktingar + mamma å svägerskan. Strax innan vi skulle hem med tåget kom faktiskt en vän som jag inte träffat på en evighet, det gjorde mig verkligen jätteglad att hon kom.

Men jag är så ledsen och besviken, känner mig så himla misslyckad som är så ung och inte har några vänner som är att hänga upp i julgranen så att säga. 
    Jag är fruktansvärt sårad över att inte bli prioriterad på min viktiga dag, alla hade viktigare saker för sig trots att de har vetat om i nästan 1 år att vi ska gifta oss...

Skriver den här tråden för att kanske lätta lite på klumpen i magen, kan ju inte gärna sitta och gråta inför mamma när jag vet att hon slitit häcken av sig för att få till något och för att hon själv "behövde följa med lite som utfyllnad" som hon sa...
    Har ju nu fått ett kvitto på hur viktig jag är för dom och det svider mest faktiskt.

Någon mer än jag som råkat ut för detta?          

• Svar på tråden Så ledsen över min möhippa..
  • BELLAm2

Jovars. Jag fick ingen möhippa alls. Så absolut-du är inte ensam om att känna dig ensam.. Jag är dock glad över min man och våra (snart) 4 barn. Har inte tid med vänner som inte är vänner ändå ...

• Anonym (Hmph)

Tycker inte minsta lilla synd om dig , du försätter dig själv i denna situation helt frivilligt. Skyll dig själv om du inte tar vara på dina vänner , och sluta gnäll... den enda det är synd om är din mamma som har en så otacksam dotter!

• Loveistheshit
    Anonym (Hmph) skrev 2012-07-08 16:07:38 följande:
    Tycker inte minsta lilla synd om dig , du försätter dig själv i denna situation helt frivilligt. Skyll dig själv om du inte tar vara på dina vänner , och sluta gnäll... den enda det är synd om är din mamma som har en så otacksam dotter!

jag blir ledsen för TS skull men ännu ledsnare för din skull, du måste ha undertryckt ilska, eller så är du bara en riktig jävla bitch
  • Fiona M
    Anonym (Hmph) skrev 2012-07-08 16:07:38 följande:
    vaknat på fel sida?
  • Loveistheshit

TS jag förstår dig hur mycket som helst! Att känna sig bortglömd är jättehemskt. Hoppas det kommer kännas bättre snart och att bröllopet i alla fall blir underbart! Kramar

• Anonym (married)

Gifte mig när jag var 26, fick ingen möhippa alls. Å andra sidan hade vi bara ett litet bröllop med familjen så det berodde väl på det....

• Virriga Vera
    Anonym (Bride2b) skrev 2012-07-08 12:59:54 följande:
    Jo det är ju det som är det roliga i kråksången.... Jag har en tärna, men det är mest för att jag åtmistonde inte ska se misslyckad ut inför släkten då min sambo så gärna ville ha en bestman (som är hans barndomsvän).
    Hon har haft mycket med sig själv... men jag bad mina andra vänner att ta tag i det där eftersom det blev som det blev.. men det slutade med att min mamma fick ta tag i det i sista sekunden, för annars hade jag ju inte fått någon alls Gråter  
    Men då har du ju svaret där varför dina vänner inte kom. Din mamma tog tag i det i sista sekund. Människor idag är ofta uppbokade långt i förväg och kan inte alltid släppa allt för att gå på en hastigt påkommen möhippa. Jag tycker att du skall vara besviken på din tärna och inte på dina kompisar.
  • Loveistheshit
    Anonym (married) skrev 2012-07-08 16:15:53 följande:
    Gifte mig när jag var 26, fick ingen möhippa alls. Å andra sidan hade vi bara ett litet bröllop med familjen så det berodde väl på det....

Hur kände du? Hade du någon förhoppning?
  • anyXX

Jag var bjuden till en möhippa här för ett par veckor sen. Tackade nej eftersom det skulle gått åt kanske tusen spänn på en dag. Det hade jag inte budgeterat för, särskilt inte som vi ju skulle på bröllopet och hade köpt fin present, nya kläder etc. Om din möhippa var en normal möhippa, dvs kostsam, förstår jag att många inte kan komma.

flicka 2008 & pojke 2010
  • Anonym (Lider med dig...)

Stackars dig... Var jag dig så skulle jag se över inbjudningskorten en gång till nu när du vet vilka som är riktiga vänner. Passar det inte att ställa upp på din möhippa så varför ska du betala dyrt för sådana "vänner" på er stora dag? Dra tillbaka deras inbjudningar och skaffa dig nya vänner istället!

Svar på tråden Så ledsen över min möhippa..