• Anonym (Bride2b)

Så ledsen över min möhippa..

Ska gifta mig snart och har precis fått min möhippa, vi hade en trevlig dag men på ett sätt var den katastrof.
    Ingen av mina vänner kom! Det var min mamma och min svägerska som fick ta tag i det och de som ställde upp och kom var 2 avlägsna släktingar + mamma å svägerskan. Strax innan vi skulle hem med tåget kom faktiskt en vän som jag inte träffat på en evighet, det gjorde mig verkligen jätteglad att hon kom.

Men jag är så ledsen och besviken, känner mig så himla misslyckad som är så ung och inte har några vänner som är att hänga upp i julgranen så att säga. 
    Jag är fruktansvärt sårad över att inte bli prioriterad på min viktiga dag, alla hade viktigare saker för sig trots att de har vetat om i nästan 1 år att vi ska gifta oss...

Skriver den här tråden för att kanske lätta lite på klumpen i magen, kan ju inte gärna sitta och gråta inför mamma när jag vet att hon slitit häcken av sig för att få till något och för att hon själv "behövde följa med lite som utfyllnad" som hon sa...
    Har ju nu fått ett kvitto på hur viktig jag är för dom och det svider mest faktiskt.

Någon mer än jag som råkat ut för detta?          

• Svar på tråden Så ledsen över min möhippa..
  • Margaux

Grattis till det stundande bröllopet och beklagar att möhippan blev som den blev!
    Hur gammal är du? Får intrycket av att dina "kompisar" kanske inte riktigt förstår symboliken av en möhippa och därför prioriterade dåligt.... Du kommer helt säkert snart möta vänner som står dig närmare(det kan ju vara partners till din blivande man eller andra som du stöter på i vardagen).

Troligtvis är ju dessa "vänner" redan bjudna då en möhippa normalt sett är ganska nära bröllopet! Gör inte för stor sak av det hela tycker jag och se hellre på de otroligt fina personerna du har i ditt liv. Din mamma som ställer upp i vått och torrt och din m2b som förhoppningsvis kommer göra dig oändligt lycklig! Jag har fått många fina vänninor genom min man!  

• hojnas

Nej men fy vad trist!
    Det blir ju pinsamt för dem att komma på bröllopet när de skippade möhippan, inga riktiga vänner det där. Jag förstår att det svider {#emotions_dlg.flower}

Stort grattis till ditt bröllop!

hojnas.blogg.se | Om du vill.
  • Anonym (Bride2b)

Den här dagen vart hastigt bestämt just för att mina "vänner" försökt få tag i varann via fb "men ingen svarade" (då ringer man väl?) så då sket de helt sonika i att fortsätta planera..

• LokesMamma84
    Anonym (Bride2b) skrev 2012-07-08 13:04:30 följande:
    Jo de kommer på bröllopet, men efter det kan dom fan se sig om efter en ny vän..
    Absolut! Be dom dra åt helvete typ. Dom borde veta hur mycket en möhippa betyder, du ska ju liksom gifta dig..
  • Marques

Vad tråkigt för dig TS. Jag har inte varit i din situation, men jag förstår lite hur du känner dig. Jag har inga kompisar att hänga i granen heller. Det är alltid jag som får ta kontakt och undra om vi kan hitta på nåt, och det är inte ofta de har tid för mig.
    Jag hoppas på att jag får komma in på en utbildning till hösten och träffa riktiga kompisar där. Under tiden är jag glad för min sambo, han är min bästa vän. Sen har jag en fin mamma som jag kan prata med allting om också.
    Det kanske skulle vara bra för dig att hitta några nya vänner också?

En stor kram till dig TS, och stort grattis till bröllopet! Hoppas den dagen blir den bästa i ditt liv hittills (förutsatt att du inte har fått barn, för jag tror inte att något kan slå den dagen ;))

• Anonym (Bride2b)

Jag är 25, mina vänner är i samma ålder och något äldre och både är gifta och har varit gift.. så nog borde de förstå hur viktig en möhippa är?
    Det är ju då alla tjejkompisar ska samlas och hitta på skojiga och tokiga saker ihop, tycker jag.  

• Anonym
    Anonym (Bride2b) skrev 2012-07-08 13:11:04 följande:
    Den här dagen vart hastigt bestämt just för att mina "vänner" försökt få tag i varann via fb "men ingen svarade" (då ringer man väl?) så då sket de helt sonika i att fortsätta planera..
    Meh, så någon började planera men fick inte tag i de andra och sket därför i allting? Wow, riktigt tråkigt att du har såna vänner, du förtjänar bättre.
  • Anonym (Bride2b)

Ja det är just det där med att hitta nya vänner..
    Kan inte förstå varför det ska vara så förbannat jävla svårt att hitta vettigt folk som inte snackar skit eller hänger ut hela ens liv inför andra.

• Margaux
    Anonym (Bride2b) skrev 2012-07-08 13:14:05 följande:
    Jag är 25, mina vänner är i samma ålder och något äldre och både är gifta och har varit gift.. så nog borde de förstå hur viktig en möhippa är?
    Det är ju då alla tjejkompisar ska samlas och hitta på skojiga och tokiga saker ihop, tycker jag.  
    Ja vid 25 så hade man väl kunnat förvänta att de förstår innebörden..... Sopigt gjort! Kan du inte sätta ihop en presentation(eller din mamma) som ni kan visa på bröllopet så kan ni slänga in en liten besk kommentar om att det var SÅÅÅÅÅ trevligt att alla bemödade sig med att komma på hippan! Lite kan dom je få skämmas! Särskilt tärnan!?
  • Anonym (Fru Ä)

Grattis till bröllopet Vilken underbar dag du har att se framemot!

Sååå ledsen jag blir för din skull att du har så pissiga vänner...Jag har som tur är världens finaste vänner som styrde upp en makalös möhippa, helt fantastisk på alla sätt och vis. Jag LÄNGTAR efter att få styra upp en möhippa för näste brud på tur! Jag förstår inte alls hur man bara kan strunta i ens så kallade vänner på det viset...en möhippa är faktiskt något rätt speciellt, just för bruden, brudens dag!

Nu är vi alla olika, vissa bryr sig inte och tycker det är onödigt trams med möhippa och annat. Jag personligen förstår inte alls hur man kan tycka det, det är ju roligt för alla inblandade...om man nu är ett fint gäng!

Du får nog bara se över detta, blicka mot din stora dag och sedan kan dina vänner fara och flyga!!! 

Svar på tråden Så ledsen över min möhippa..