• Anonym (Bride2b)

Så ledsen över min möhippa..

Ska gifta mig snart och har precis fått min möhippa, vi hade en trevlig dag men på ett sätt var den katastrof.
    Ingen av mina vänner kom! Det var min mamma och min svägerska som fick ta tag i det och de som ställde upp och kom var 2 avlägsna släktingar + mamma å svägerskan. Strax innan vi skulle hem med tåget kom faktiskt en vän som jag inte träffat på en evighet, det gjorde mig verkligen jätteglad att hon kom.

Men jag är så ledsen och besviken, känner mig så himla misslyckad som är så ung och inte har några vänner som är att hänga upp i julgranen så att säga. 
    Jag är fruktansvärt sårad över att inte bli prioriterad på min viktiga dag, alla hade viktigare saker för sig trots att de har vetat om i nästan 1 år att vi ska gifta oss...

Skriver den här tråden för att kanske lätta lite på klumpen i magen, kan ju inte gärna sitta och gråta inför mamma när jag vet att hon slitit häcken av sig för att få till något och för att hon själv "behövde följa med lite som utfyllnad" som hon sa...
    Har ju nu fått ett kvitto på hur viktig jag är för dom och det svider mest faktiskt.

Någon mer än jag som råkat ut för detta?          

• Svar på tråden Så ledsen över min möhippa..
  • Anonym
    Virriga Vera skrev 2012-07-08 16:17:51 följande:
    Men då har du ju svaret där varför dina vänner inte kom. Din mamma tog tag i det i sista sekund. Människor idag är ofta uppbokade långt i förväg och kan inte alltid släppa allt för att gå på en hastigt påkommen möhippa. Jag tycker att du skall vara besviken på din tärna och inte på dina kompisar.
    Nu är det ju iofs inte tärnans ansvar att ordna en möhippa, utan något brudens vänner gör tillsammans för att fira bruden. Här har ju dessutom TS bett sina andra vänner att fixa något eftersom tärnan inte kunnat/orkat med.
  • Anonym (Ruttet)

Usch vad hemskt, jag förstår dig precis. Jag och två till skulle styra upp möhippan för en av mina bästa vänner, planerade och bjöd in folk nästan 1 år innan. Typ 2 veckor innan börjar folk banga, av 15 inbjudna kom 1 pers!!! Så total med bruden var vi 5 st...Skickade ut ett mail till de som inte kom där jag tydligt klargjorde vad jag tyckte och vilka usla vänner de var, de flesta skämdes rejält sedan och bad om ursäkt på bröllopet!

• Anonym
    Anonym (va tråkigt :() skrev 2012-07-08 12:56:11 följande:
    Nej fy va tråkigt Rynkar på näsan Vilka "vänner" du har!! Blir så arg Skrikandes Har du ingen tärna??? Det är ju hon som ska fixa möhippa och sånt! KRAM till dig!!

Tycker för övrigt inte att du behöver bjuda dina sk vänner på ditt bröllop......
    Som jag sa i förra inlägger är det INTE tärnan som "ska" fixa en möhippa, utan det är något brudens vänner gör. Om det är så att tärnan är brudens närmaste vän kanske det naturligt faller sig så att hon också vill ordna en möhippa, men om tärnan är en syster som inte umgås så mycket med bruden eller en vän som bor på andra sidan jordklotet ska hon verkligen inte tvingas vara ansvarig för en möhippa för att någon tycker att det är hennes jobb.
  • Anonym

beklagar... ja det är typiskt vänner som inte kan va vänner utan ser avundsjuka och matriella ting som dom själv skulle vilja ha eller som dom aldrig fick. tragiskt men händer nog väldigt många .Va glad i stället att dom visade sitt rätta jag eller hur man ska säga. . erfarenheten är enorm  av just sånt här med , även gällande andra saker.

• Anonym (Hmph)
    Ojsan skrev 2012-07-08 16:45:17 följande:
    Dig är det verkligen synd om ingen empati för fem öre.

jag har mycket empati, kanske därför jag har många vänner. På min möhippa var vi många iaf. Är rätt populär så.
  • Ojsan
    Anonym (Hmph) skrev 2012-07-08 16:54:19 följande:
    jag har mycket empati, kanske därför jag har många vänner. På min möhippa var vi många iaf. Är rätt populär så.
    Av någon anledning så tror jag inte på dig.
  • Loveistheshit
    Ojsan skrev 2012-07-08 16:56:39 följande:
    Av någon anledning så tror jag inte på dig.

Hahaha
  • Anonym (Hmph)
    Loveistheshit skrev 2012-07-08 16:58:59 följande:
    Hahaha

Varför skrattar du som inte ens lyckas få en pojkvän? Lite fail där
  • kudden12

Jag har inga vänner alls, då kan du ju tänka dej vilken " rolig " möhippa jag hade,, ( har ingen mamma som bryr sej heller,,

• Cloudyberry

Jag förstår att du är otroligt besviken och sårad men nu ser du vilka som är dina vänner och vilka som inte är det.

Bjud inte in dessa till bröllopet för de förtjänar inte att få komma dit tycker jag.

Jag undrar hur din mamma styrde upp möhippan? Ringde hon till var och en i god tid och bjöd med dem eller hur gick det till egentligen?

Svar på tråden Så ledsen över min möhippa..