• Anonym (Bride2b)

Så ledsen över min möhippa..

Ska gifta mig snart och har precis fått min möhippa, vi hade en trevlig dag men på ett sätt var den katastrof.
    Ingen av mina vänner kom! Det var min mamma och min svägerska som fick ta tag i det och de som ställde upp och kom var 2 avlägsna släktingar + mamma å svägerskan. Strax innan vi skulle hem med tåget kom faktiskt en vän som jag inte träffat på en evighet, det gjorde mig verkligen jätteglad att hon kom.

Men jag är så ledsen och besviken, känner mig så himla misslyckad som är så ung och inte har några vänner som är att hänga upp i julgranen så att säga. 
    Jag är fruktansvärt sårad över att inte bli prioriterad på min viktiga dag, alla hade viktigare saker för sig trots att de har vetat om i nästan 1 år att vi ska gifta oss...

Skriver den här tråden för att kanske lätta lite på klumpen i magen, kan ju inte gärna sitta och gråta inför mamma när jag vet att hon slitit häcken av sig för att få till något och för att hon själv "behövde följa med lite som utfyllnad" som hon sa...
    Har ju nu fått ett kvitto på hur viktig jag är för dom och det svider mest faktiskt.

Någon mer än jag som råkat ut för detta?          

• Svar på tråden Så ledsen över min möhippa..
  • Anonym

Tycker att det alltid droppar av folk vad man än skall göra. Om man t.ex bestämmer att gå ut på restaurang, resa, fest, after work........ja vad som helst så är det t.ex 20 pers från början som droppar av till typ 8 personer i slutändan.
    Jag har själv bittra erfarenheter och skulle av rädsla inte utsätta mig för det igen. Om jag skulle gifta mig så gör jag det i hemlighet, fyller jag jämt så åker jag bort osv.
    Försök att inte ta det som ett mått på hur älskad du är. Folk har nämligen så fullt upp med sitt samt att en del är så upprymd och uppslukad av sig själva att de inte tänker längre på hur ANDRA känner.  

• Wittra

Men varför tillåter du dessa personer att komma till själva bröllopet? Vad har dem där att göra om du verkar så oviktig för dem menar jag? Har du konfronterat dem med ditt missnöje? Vad säger dem då? 

( du kanske redan förklarat detta men jag har ej läst hela tråden ).....

• Wittra

...och även om man inte har råd så kan man väl säga det*? Eller skäms folk för sånt eller? Jag har själv inga problem att säga till folk om jag inte har råd med något...

• molly50
    Anonym (Hmph) skrev 2012-07-08 16:07:38 följande:
    Tycker inte minsta lilla synd om dig , du försätter dig själv i denna situation helt frivilligt. Skyll dig själv om du inte tar vara på dina vänner , och sluta gnäll... den enda det är synd om är din mamma som har en så otacksam dotter!
    På vilket sätt har TS försatt sig i den här situatonen?
    TS är inte otacksam mot sin mamma utan ledsen på sina sk vänner som inte ställde upp. 

På min möhippa kom bara två vänner. Men vi gjorde det bästa av situationen och hade det roligt ändå. 
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Anonym (married)
    Loveistheshit skrev 2012-07-08 16:18:02 följande:

Hur kände du? Hade du någon förhoppning?

Nej jag tror inte att jag hade några förväntningar på det eftersom jag ändå inte bjudit vännerna på bröllopet. Vi hade bara våra föräldrar o syskon med. Men hade det varit en kompis till mig som skulle gift sig o haft ett litet bröllop tycker jag ändå att denna hade varit värd en möhippa. Själv är jag är inte mycket för att stå i centrum så mig gjorde det inget.
  • Anonym
    Margaux skrev 2012-07-08 13:17:46 följande:
    Ja vid 25 så hade man väl kunnat förvänta att de förstår innebörden..... Sopigt gjort! Kan du inte sätta ihop en presentation(eller din mamma) som ni kan visa på bröllopet så kan ni slänga in en liten besk kommentar om att det var SÅÅÅÅÅ trevligt att alla bemödade sig med att komma på hippan! Lite kan dom je få skämmas! Särskilt tärnan!?
    Ja, då blir det ju säkert såååå trevlig stämning på bröllopet!

Dina kompisar kanske inte hade råd, gjorde ni dyra grejer?

Min man var medbjuden (som utfyllnad) till en bekants svensexa. De skulle betala ca 5000:- var för att brudgummen skulle få flyga helikopter m.m. Det blev väl billigare ju fler de var. Min man sa att han inte kunde. Sen var vi bjudna på bröllopet (även där som utfyllnad för att det skulle se ut som de hade många vänner). Vi har aldrig umgåtts med dem över huvud taget. Min man umgicks i samma killgäng när de var singlar för över 15 år sen.  
    De fick 500 kr i present plus några flaskor solcreme (mest som skoj) för att de önskade sig pengar till smekmånad. Det var väl ungefär vad kuvertet kostade. Förlåt den långa parantesen TS. 
  • Anonym
    Virriga Vera skrev 2012-07-08 16:17:51 följande:
    Men då har du ju svaret där varför dina vänner inte kom. Din mamma tog tag i det i sista sekund. Människor idag är ofta uppbokade långt i förväg och kan inte alltid släppa allt för att gå på en hastigt påkommen möhippa. Jag tycker att du skall vara besviken på din tärna och inte på dina kompisar.
    jag fattade det som att kompisarna skulle styrt upp nåt men inte orkade så ts mamma fick ta över?
  • Ojsan
    Anonym (Hmph) skrev 2012-07-08 16:07:38 följande:
    Tycker inte minsta lilla synd om dig , du försätter dig själv i denna situation helt frivilligt. Skyll dig själv om du inte tar vara på dina vänner , och sluta gnäll... den enda det är synd om är din mamma som har en så otacksam dotter!
    Dig är det verkligen synd om ingen empati för fem öre.
  • fröken

Fick ingen möhippa alls jag. Tog upp det med vännerna på bröllopet, sen dess är det bara en av dem som jag är vän med. Av henne fick jag dagen innan bröllopet en skönhetsbag och en inbjudan till spa.

Men det svider ff att ingen brydde sig...

• Anonym (Hmph)
    molly50 skrev 2012-07-08 16:26:43 följande:
    På vilket sätt har TS försatt sig i den här situatonen?

TS är inte otacksam mot sin mamma utan ledsen på sina sk vänner som inte ställde upp. 

På min möhippa kom bara två vänner. Men vi gjorde det bästa av situationen och hade det roligt ändå. 

Blir man nöjd av lite så går det bra kanske
Svar på tråden Så ledsen över min möhippa..