• Anonym (Bride2b)

Så ledsen över min möhippa..

Ska gifta mig snart och har precis fått min möhippa, vi hade en trevlig dag men på ett sätt var den katastrof.
    Ingen av mina vänner kom! Det var min mamma och min svägerska som fick ta tag i det och de som ställde upp och kom var 2 avlägsna släktingar + mamma å svägerskan. Strax innan vi skulle hem med tåget kom faktiskt en vän som jag inte träffat på en evighet, det gjorde mig verkligen jätteglad att hon kom.

Men jag är så ledsen och besviken, känner mig så himla misslyckad som är så ung och inte har några vänner som är att hänga upp i julgranen så att säga. 
    Jag är fruktansvärt sårad över att inte bli prioriterad på min viktiga dag, alla hade viktigare saker för sig trots att de har vetat om i nästan 1 år att vi ska gifta oss...

Skriver den här tråden för att kanske lätta lite på klumpen i magen, kan ju inte gärna sitta och gråta inför mamma när jag vet att hon slitit häcken av sig för att få till något och för att hon själv "behövde följa med lite som utfyllnad" som hon sa...
    Har ju nu fått ett kvitto på hur viktig jag är för dom och det svider mest faktiskt.

Någon mer än jag som råkat ut för detta?          

• Svar på tråden Så ledsen över min möhippa..
  • semlorna

Jag fick inte heller någon möhippa och ja, det är pissigt! Jag var först bland mina vänner att gifta mig, kanske var det därför för mina vänner är bra annars. Är det likadant för dig? Och grattis, ni har en underbar dag framför er!

• Lavish
    Anonym (Bride2b) skrev 2012-07-08 14:05:30 följande:
    Det jag är mest sur över är hur de kunde börja planera men bara strunta i det för att folk inte svarade på FACEBOOK! Och de skyller på varandra bara har jag fått höra på omvägar.
    Det roligaste av allt är att en av de där släktingarna tillåmed styrde om sitt jobbschema för min skull! Men mina egna vänner anser jag faktiskt att de kunde haft en stund över till mig, jag vet ju vad dom gjorde istället för att vara med.
    vad gjorde de då?
  • studentbruttan29

De kände väl inte för att komma helt enkelt, ni verkar alla ha fullt upp med era liv så ni står nog inte så nära som ni tror.

• Anonym (Bride2b)

Det spelar mindre roll, men inget av det var så viktigt att de inte kunnat ägna någon liten stund till mig. Ok att de inte kunde vara med hela dagen/kvällen men en stund!

• Anonym
    studentbruttan29 skrev 2012-07-08 14:11:51 följande:
    De kände väl inte för att komma helt enkelt, ni verkar alla ha fullt upp med era liv så ni står nog inte så nära som ni tror.
    Jag tänkte samma faktiskt...de kanske anser att ni är mer "bekanta" numera än faktiska vänner?
  • Anonym (Bride2b)

Ja det är väl så det är.

• Lavish
    Anonym (Bride2b) skrev 2012-07-08 14:12:11 följande:
    Det spelar mindre roll, men inget av det var så viktigt att de inte kunnat ägna någon liten stund till mig. Ok att de inte kunde vara med hela dagen/kvällen men en stund!
    Okej, vad tråkigt. Jag tänkte om man blir jättesjuk eller har en dyr utlandsresa bokad innan på det datumet så hade det varit acceptabla ursäkter enligt mig.

Men ganska mycket borde man kunna försöka lösa för att ställa upp på en kompis möhippa om det är en nära vän
  • Anonym (Bride2b)
    Anonym skrev 2012-07-08 14:13:47 följande:
    Jag tänkte samma faktiskt...de kanske anser att ni är mer "bekanta" numera än faktiska vänner?

Så är det väl kanske, men jag blir ändå ledsen för att det blev som det blev och att jag med en käftsmäll fick inse att jag är 25 år och inte har en endaste vän. Och att jag inte har betytt mer för dom så att de kunde offra sig att ordna med möhippan när de vet att jag inte har andra vänner. 

• Apelsinskal

Jag hoppade av planet från en utlandsresa med min blivande man och fick veta att jag skulle ta mig hem till en vän för möhippa. När jag kom dit så blev dom förvånade att jag inte hade någon dricka med mig, så dom drack sina egna, blev fulla och jag fick ta hand om dom. Usch vad jag grät hemma sen.

• Anonym (know the feeling)

Jag har inte råkat ut för just det där, men liknande.

Flyttade ca 50 mil till min kärlek för snart tre år sedan och inte en enda av mina vänner
    har hälsat på än... Inte en! Varje gång vi ses (då jag är och hälsar på) så sgäer dom
    hur gääärna dom vill komma hit och umgås och se hur jag bor nu osv osv (bla bla bla)
    men nope... Ingen kommer hit.

Frågade en av mina "vänner" för ett par dagar sedan och hon berättade huuur
    upptagen hon var på hennes semester, men la till: "Men du kan ju komma hit!"

Jo visst, jättekul, men det skulle ju vara kul om dom kom hit någon gång.
    Vägen är lika lång för dom som för mig...

Känner mig väldigt sviken av mina "vänner" så jag förstår dig!

Kram {#emotions_dlg.flower}              

Svar på tråden Så ledsen över min möhippa..