• Anonym (Bride2b)

Så ledsen över min möhippa..

Ska gifta mig snart och har precis fått min möhippa, vi hade en trevlig dag men på ett sätt var den katastrof.
    Ingen av mina vänner kom! Det var min mamma och min svägerska som fick ta tag i det och de som ställde upp och kom var 2 avlägsna släktingar + mamma å svägerskan. Strax innan vi skulle hem med tåget kom faktiskt en vän som jag inte träffat på en evighet, det gjorde mig verkligen jätteglad att hon kom.

Men jag är så ledsen och besviken, känner mig så himla misslyckad som är så ung och inte har några vänner som är att hänga upp i julgranen så att säga. 
    Jag är fruktansvärt sårad över att inte bli prioriterad på min viktiga dag, alla hade viktigare saker för sig trots att de har vetat om i nästan 1 år att vi ska gifta oss...

Skriver den här tråden för att kanske lätta lite på klumpen i magen, kan ju inte gärna sitta och gråta inför mamma när jag vet att hon slitit häcken av sig för att få till något och för att hon själv "behövde följa med lite som utfyllnad" som hon sa...
    Har ju nu fått ett kvitto på hur viktig jag är för dom och det svider mest faktiskt.

Någon mer än jag som råkat ut för detta?          

• Svar på tråden Så ledsen över min möhippa..
  • Anonym (Hmph)
    Ingrid Bergman skrev 2012-07-08 17:57:27 följande:
    Varför ens bjuda dem till ditt bröllop TS? "Utfyllnad"? Varför? Vem försöker du imponera?Bjud dina riktiga vänner och familj.

Du gillar inte känslan av att känna sig sedd och omtyckt tydligen! Anser du att ensam är stark?
  • Imortaelis
    Anonym skrev 2012-07-08 17:59:41 följande:
    Ja men hon kanske bloggar eller är aktiv på FB. Hur ser bilderna ut som hon lägger in om det är superlite gäster?
    Jag tror knappast att bilderna är största problemet.
    Snarare känslan av att känna sig omtyckt och ha dom man bryr sig om där på sitt livs stora dag.
  • Ingrid Bergman
    Anonym skrev 2012-07-08 17:59:41 följande:
    Ja men hon kanske bloggar eller är aktiv på FB. Hur ser bilderna ut som hon lägger in om det är superlite gäster?

Det var det sorgligaste jag läst på länge....inte att TS inte får några bilder med mycket gäster, utan din kommentar.

Vem bryr sig om vad folk tycker och tänker? De kommer tycka och tänka ändå.

Är det inte bättre för TS att vara omgiven av folk som älskar henne?

• Anonym
    Imortaelis skrev 2012-07-08 18:08:46 följande:
    Snarare känslan av att känna sig omtyckt och ha dom man bryr sig om där på sitt livs stora dag.
    Ja har man 459 vänner på FB och när man ska ha möhippa så kommer faster Märta och mamma och en gammal döv ingift moster med rullator så blir det ju ett stort (och svårt) uppvaknande till verkligheten!!
  • Ingrid Bergman
    Anonym (Hmph) skrev 2012-07-08 18:06:55 följande:
    Du gillar inte känslan av att känna sig sedd och omtyckt tydligen! Anser du att ensam är stark?

Här projiceras det för fullt ser jag...Jag gillar känslan av att känna mig sedd och omtyckt av mina nära och kära, inte av s.k. vänner med halvljumma känslor för vår "vänskapsrelation".

Ensam kan vara mycket stark, ja, men det beror självklart på individen.

• Anonym
    Imortaelis skrev 2012-07-08 18:08:46 följande:
    Möhippan är väl knappast ens livs största dag ?
  • Anonym
    Ingrid Bergman skrev 2012-07-08 18:13:23 följande:

Här projiceras det för fullt ser jag...Jag gillar känslan av att känna mig sedd och omtyckt av mina nära och kära, inte av s.k. vänner med halvljumma känslor för vår "vänskapsrelation".

Ensam kan vara mycket stark, ja, men det beror självklart på individen.

Har du många "nära och kära" så ska du vara tacksam. Det är ju ingen självklarhet, och riktiga vänner (som man kan lita på och som verkligen tycker om en) ska man vara glad om man har en, två eller i lyckliga fall tre
  • Anonym

Fick ingen möhippa alls hade varit jätteglad om min familj hade ordnat något så som din gjorde. Känns skit trist för jag kommer ju inte gifta mig igen. Jag är en sån som alltid uppmärksammat allas födelsedagar, ordnar överraskningsfester osv. Men när det var min tur att bli firad brydde sig inte en jäkel

• Ingrid Bergman
    Anonym skrev 2012-07-08 18:16:17 följande:
    Har du många "nära och kära" så ska du vara tacksam. Det är ju ingen självklarhet, och riktiga vänner (som man kan lita på och som verkligen tycker om en) ska man vara glad om man har en, två eller i lyckliga fall tre
    Jag håller med dig.
Svar på tråden Så ledsen över min möhippa..