• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • asken

Någon mer än jag som är KONSTANT hungrig? Äter jag inte inom några minuter så håller jag på att spy. haha Aldrig varit med om något liknande!! Igår fick jag även erfara riktigt gasig mage efter en tacos-middag, fy sjutton vad ont det gjorde, ingen mer tacos på ett tag. Flört

• Erya
    asken skrev 2012-08-13 19:54:27 följande:
    Någon mer än jag som är KONSTANT hungrig? Äter jag inte inom några minuter så håller jag på att spy. haha Aldrig varit med om något liknande!! Igår fick jag även erfara riktigt gasig mage efter en tacos-middag, fy sjutton vad ont det gjorde, ingen mer tacos på ett tag. Flört
    Konstant hungrig, men det har faktiskt lugnat sig lite, nu är jag bara hungrig var 3dje timme igen.
    Gasig och förstoppad konstant :P ska höra hur min sambo klagar hela tiden på mitt eviga fisande :P

Vad kul Lalii att få höra hjärtljudet, åh jag vill också, men jag tänker inte spendera pengarna på att köpa en dopler ;)

10+0 idag :D
  • Laliii
    Erya skrev 2012-08-13 21:07:07 följande:
    Konstant hungrig, men det har faktiskt lugnat sig lite, nu är jag bara hungrig var 3dje timme igen.
    Gasig och förstoppad konstant :P ska höra hur min sambo klagar hela tiden på mitt eviga fisande :P

Vad kul Lalii att få höra hjärtljudet, åh jag vill också, men jag tänker inte spendera pengarna på att köpa en dopler ;)

10+0 idag :D
    Jag har ju turen med en vän som har en, vet dock inte om vi köper en själva :) finns risk för att man blir lite beroende av att lyssna & panikslagna när man inte hittar hjärtslagen! Men det var skönt att få höra d nu! Vi håller oss nu till KUB UL om 6 dagar & sen blir RUL i början på oktober :)
  • Laliii
    asken skrev 2012-08-13 19:54:27 följande:
    Oja, jag kan äta hela dagen, hela tiden om jag låter magen bestämma :)
  • Erya
    Laliii skrev 2012-08-14 11:10:36 följande:
    Jag har ju turen med en vän som har en, vet dock inte om vi köper en själva :) finns risk för att man blir lite beroende av att lyssna & panikslagna när man inte hittar hjärtslagen! Men det var skönt att få höra d nu! Vi håller oss nu till KUB UL om 6 dagar & sen blir RUL i början på oktober :)
    Får ju lägga upp bild sen om du får nån på lilla plommonet :D
  • Laliii
    Erya skrev 2012-08-14 18:57:30 följande:
    Får ju lägga upp bild sen om du får nån på lilla plommonet :D
    Absolut :) Vi får några bilder från den! Längtar såååå!
  • Lilo89

Tjena brudar!
    Känns som en evighet man satt vid datorn. Har varit på bröllopssemester i London. Mycket härligt.
    Kom hem för 45min efter att ha kört i en bil i över 2½ timme. Jag har verkligen saknat min säng så ikväll bli det sängen tidigt.
    Jag har inte orkat läsa igen allt ni har skrivit men hoppas allt är bra med er.
    Jag har det bra. Har haft lite ont i magen till och från och igår spydde jag av kyckling, tyvärr.
    Idag har jag käkat på McDonalds som jag inte har käkat på år och dar. Men nöden har ingen lag var as hungrig.

I London hittade jag så as coola skor, kommer lägga upp bild. Hittade även en nappflaska.
    Skulle jag få missfall så har jag trösten att min syster som ligger 10v före mig kan få låna dom till jag ska ha igen.

Kramar till er alla!

• Laliii
    Lilo89 skrev 2012-08-15 22:52:20 följande:
    Tjena brudar!
    Känns som en evighet man satt vid datorn. Har varit på bröllopssemester i London. Mycket härligt.
    Kom hem för 45min efter att ha kört i en bil i över 2½ timme. Jag har verkligen saknat min säng så ikväll bli det sängen tidigt.
    Jag har inte orkat läsa igen allt ni har skrivit men hoppas allt är bra med er.
    Jag har det bra. Har haft lite ont i magen till och från och igår spydde jag av kyckling, tyvärr.
    Idag har jag käkat på McDonalds som jag inte har käkat på år och dar. Men nöden har ingen lag var as hungrig.

I London hittade jag så as coola skor, kommer lägga upp bild. Hittade även en nappflaska.
    Skulle jag få missfall så har jag trösten att min syster som ligger 10v före mig kan få låna dom till jag ska ha igen.

Kramar till er alla!
    Låter underbart med bröllopssemester i London :) Antar att du är nygift? Massa grattis!

Åh vad kul, lägg upp bilderna i vår Bild tråd:  www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

Klart d ska gå bra för dig & din bebis :)

Kram 
    25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9-12 Mars 2013 :)
  • Laliii

Gomorrn alla :)

Uh, idag var nog den värsta morgonen ever. Mådde/mår så illa & känner mig yr & "sjösjuk". Aldrig riktigt känt såhär förr. Uh, så är det så ni andra mår hela tiden? Stackars er! Lider verkligen med er. Har fått i mig lite frukost nu & det börjar avta. Såhär brukar jag inte må så det var en chock imorse.

Utöver detta, så har nog mina foglossningar börjat. Från att ha haft ont i korsryggen/svanken så har det nu rört sig mot högra skinkan, det liksom strålar ned. Det är ingen hemsk smärta som jag inte klarar av, men den känns. Ska prata med BM om vad som kan göras och börja kolla upp gravid vattengympa :)

Har få kläder som jag kan använda, inga av mina kjolar går att ha på sig, kan inte stänga de längre. Men jag avvaktar nog lite till med att köpa mamma kläder. Detsamma gäller toppar & så med mina enorma bröst. Ser ut som om jag gjort en boob-job. De är ömma men gör inte så ont längre. Maken tycker att vårtan blivit större & att vårtgården blivit mörkare. 

Igår fick bebisen även sina första presenter av mina svärföräldrar (lägger upp bild i bildtråden). Kändes så speciellt & magiskt att ha mottagit våra första bebispresenter & bebisens allra första klädesplagg. Vi har ju valt att vänta med att börja köpa in lite sakta tills vi varit på KUB:en den 20/8 :)

Utöver det mår jag bra, är lycklig & glad, längtar, är förväntansfull & lite drömmande. Hoppas ni alla mår bra! Nu ska jag njuta av mina sista semesterdagar, börjar jobba igen på tisdag nästa vecka efter 3 veckors semester!

Kramar 

25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9-12 Mars 2013 :)
  • Lilo89
    Laliii skrev 2012-08-16 09:01:11 följande:
    Låter underbart med bröllopssemester i London :) Antar att du är nygift? Massa grattis!

Åh vad kul, lägg upp bilderna i vår Bild tråd:  www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammo r-123272/forum/m65927975.html

Klart d ska gå bra för dig & din bebis :)

Kram 
    Vi firade 1 års. I måndags var det ett år sen vi gifte oss. Önska att man kunde vrida tillbaka tiden och stanna just på den dagen för alltid. Men på sätt och vis inte. När vi var i London så svor jag lite åt att jag var gravid, jag ville så gärna tatuera mig och ta en grogg. Men den känslan gick över fort när tänkte på framtiden med den lille.

Jag äger en förening som heter Akut Katthem och idag ska det komma folk och på våra kisse bebisar :)
    Att dom redan har blivit så stora vill nog inte släppa iväg dom men vad har jag för val. Känns som om det är mina bebisar fast dom är inte mina på det sättet. Men samtidigt vill jag bli av med dom, det är inte så bra att ha så mkt katter när man är gravid. Men nu ska dom iaf få flytta. Jag har verkligen blandade känslor.
Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013