• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • Laliii
    2009 skrev 2012-09-26 10:50:08 följande:
    Verkligen olika! Vi har varit på inskrivningssamtal i v14 men sen ska vi inte dit förrän v24 igen! Hon har kollat blodvärdet och vacc mot röda hund, men ingen blodgrupp eller så... Men jag litar på henne :) Då har jag ju gått på flera andra läkarbesök, provtagningar och UL på spec. MVC istället för min epilepsi, så jag känner mig väl omhändertagen. :) Hoppas ni får en bra dag alla, ikväll kommer min Älsklingsman äntligen hem efter tre v i Afghanistan på jobb, gissa om han har längtat hem till magen! ;)

Ja, alla BM vet vad de gör :) Åh men så underbart, den längtan :) Ha så mysigt tillsammans!
    25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9/3-2013 - alisagonzalez.se
  • Anma

Laliii har en fråga till dig som känt bebisen, hur känns det haha? 
    För imorse så kände jag typ som en puff eller ryckning, så då la min kille handen på magen och efter en stund så kände han nåt exakt samtidigt som jag själv kände. 
    Antingen bebis eller väldigt livliga gaser haha. 

• Laliii
    Anma skrev 2012-09-26 15:19:34 följande:
    Laliii har en fråga till dig som känt bebisen, hur känns det haha? 
    För imorse så kände jag typ som en puff eller ryckning, så då la min kille handen på magen och efter en stund så kände han nåt exakt samtidigt som jag själv kände. 
    Antingen bebis eller väldigt livliga gaser haha. 

Från början, när jag var i vecka 14-15 så var det fladder, som om en fisk simmade i magen, men det kändes mest när jag var lugn, satt eller låg. Sen började tickningarna komma, tickningarna kände jag när jag lade handen på magen. Tänk dig som om ett litet finger petar på dig inifrån, så känns det :) Som små knackningar.

Om man inte hör ett jud eller det kommer gaser iform av rap eller fis så är det mest största sannolikheten bebisen. Nu känner jag mer som pirr & som om någon rör om i magen och så har jag 2 ggr känt sparkar, då är det ganska markant och inget man någonsin känt förut, som en litet slag inifrån. Och håller man händerna om magen så känner man rörelse

Och kommer alla dessa känslor under naveln, nästan vid blygbenet och lite ovanför så är det nog inte tarmar & mage då de ligger högre upp nu :)

Hur långt gången är du?   
  • Anma
    Laliii skrev 2012-09-26 15:27:42 följande:

Från början, när jag var i vecka 14-15 så var det fladder, som om en fisk simmade i magen, men det kändes mest när jag var lugn, satt eller låg. Sen började tickningarna komma, tickningarna kände jag när jag lade handen på magen. Tänk dig som om ett litet finger petar på dig inifrån, så känns det :) Som små knackningar.

Om man inte hör ett jud eller det kommer gaser iform av rap eller fis så är det mest största sannolikheten bebisen. Nu känner jag mer som pirr & som om någon rör om i magen och så har jag 2 ggr känt sparkar, då är det ganska markant och inget man någonsin känt förut, som en litet slag inifrån. Och håller man händerna om magen så känner man rörelse

Och kommer alla dessa känslor under naveln, nästan vid blygbenet och lite ovanför så är det nog inte tarmar & mage då de ligger högre upp nu :)

Hur långt gången är du?   
    Jag är i vecka 16 (15+4). Åh tack för svaret! Men då var det nog en liten spark, för jag har känt det i magen i några dagar. Har känts som små nervryckningar, men imorse var första gången det kändes på "utsidan" också. :) Och det var lite under naveln som puffen kom. hmm ja det måste ha varit en puff! :)  
  • Erya
    Anma skrev 2012-09-26 08:31:31 följande:
    Vad skönt!! Jag har också märkt skillnad är mycket piggare och framförallt tycker jag kaffe är gott igen haha, kände inte igen mig själv innan för jag har alltid älskat kaffe. Men NU går det iaf ner igen utan problem!

Vad intressant att det kan skilja sig så mellan olika MVC, när jag tog blodproverna så sa min BM bara att om något värde inte var bra så hör hon av sig och annars inget. Och vi ska inte träffa henne förrän efter RUL. :)  

Min BM sa samma sak, om allt såg bra ut så ses vi inte förräns i vecka 25.
    Dock fick jag ju brev hem om att ferretin nivån var lite låg, så jag skulle börja med järntabletter runt vecka 20, eller när jag började känna mig trött igen (vilket jag började med för 2 veckor sedan)

Och jag ringde för att få reda på blodgruppen (0+) eftersom jag ville veta om det var jag som hade ärvt RH- av mamma, men det var det inte ;P

Jag är trött och har konstant huvudvärk, även nu efter jag börjdade med järntillskottet. Foglossningen blir värre, men är fortfarande överkomlig, även om jag har rätt så ont efter en dags arbete.

Men annars mår jag rätt så bra
  • CinnamonMai

Ang. barnvagn så bestämde vi oss för en Tako Jumper. Känns rätt för oss. Stod mellan den och Brio sing, men denna har bättre hjul och dämpning, och jag har inte kunnat hitta något negativt utöver att skötväskan är lite liten... Vi har ju hund så det blir mycket skogspromenader, dessutom var svängbara framhjul ett måste för mig..

Har tydligen missat en hel del i tråden, men skriver in mig på RUL-listan.

Annars har jag en riktigt dålig dag idag. Kan inte riktigt sätta fingret på vad som är fel, känner mig bara risig och hängig.

• asken
    Laliii skrev 2012-09-26 14:56:31 följande:

Jag har lagt till dig & skapat en egen tråd för den: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-1...

Vad roligt att ni oxå ska ta reda på det :) Hur långt gången är du? :)  
    Tack så mycket! =)

Alltid tänkt att inte ta reda på könet, men nu när man står där inför valet så har jag ändrat mig. haha  Jag väntar med spänning på att få ett datum vid UL eftersom jag är osäker på exakt hur långt gången jag är. Jag räknar att jag gått in i v.14 igår. Men med stor sannolikhet blir det säkert ett aprilbarn istället, känner det på mig.

Ska också ut och testköra vid senare tillfälle, man vill ju känna och klämma lite. Glad Än så länge har jag bara kollat runt på nätet och jämfört lite mellan de olika märkena.
  • Sister Morphine

Jag köpte en doppler från tekninkmagasinet idag :)
    Jag och min kille lyssnade förut ikväll, det var helt magiskt att höra hjärtslagen!
    Blev så glad och grät nästan!! :)
    Lät så fint :) hörde några sparkar också :)

• Laliii
    asken skrev 2012-09-26 20:29:39 följande:
    Tack så mycket! =)

Alltid tänkt att inte ta reda på könet, men nu när man står där inför valet så har jag ändrat mig. haha  Jag väntar med spänning på att få ett datum vid UL eftersom jag är osäker på exakt hur långt gången jag är. Jag räknar att jag gått in i v.14 igår. Men med stor sannolikhet blir det säkert ett aprilbarn istället, känner det på mig.

Ska också ut och testköra vid senare tillfälle, man vill ju känna och klämma lite. Glad Än så länge har jag bara kollat runt på nätet och jämfört lite mellan de olika märkena.

För oss har det alltid varit en självklarhet att ta reda på könet :) Känns för oss i alla fall som att det är lättare att skapa badn till barnet när man vet vem det är samt att det enligt mig är tråkigt att behöva inhandla neutrala saker, trots att jag inte kommer att klä min dotter i enbart rosa eller son i blått!

Ska du vänta på tidig UL eller RUL? :) Man behöver klämma & känna massor, men framför allt, mitt tips är att mer än gärna lyssna på andras tips & så, men i slutändan ta det som känns bäst för er :) För samken är som baken, alla har en och den är delad :) 
Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013