• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • MimmiSthlm
    2009 skrev 2012-10-01 07:44:39 följande:
    God morgon tjejer, stora UL-dagen idag! Ska se om jag lyckas lägga upp en bild i bildtråden sen :)

Vad späånnande!! Lycka till!!
  • MimmiSthlm
    Laliii skrev 2012-10-01 09:33:21 följande:
    hehe ja :) Under 140 en pojke & över en flicka :) Det fungerade fint tack :)

Hehe ja då hade du redan koll på det :) Det verkar visserligen inte stämma så bra, men ändå ltie roligt att gissa :)

Vi har lyssnat ett par gånger nu och båda gångerna låg de på över 150 (150 samt 156). Så kanske är det en tös eller så är det en liten grabb med snabba hjärtslag :) Vi har hela tiden varit helt säkra på att det är en liten pojke i magen så vi blev helt ställda när det gick upp för oss att det faktiskt kan vara en tjej också haha, vi har ju faktiskt ingen aning än :)   

• Laliii

Efter avslutat glukosbelastning så låg mitt blodsocker på 8,5. Vad det betyder vet jag inte. Det var alltså två timmar efter ”mat”, dvs glukoslösningen jag drack. Enligt mitt googlande så är det antingen okej så länge det ligger under 9 eller under 10. Men jag får helt enkelt avvakta tills BM kontaktar mig för att se om jag behöver genomföra testet igen vid ett annat tillfälle eller inte. Jag får i alla fall hur som helst minska sockerintaget i min kost för att försöka hålla mig till så bra nivåer som möjligt. Hade 9,3 vid blodprov i fredags, 1 timma efter frukost (allt för söt sådan) och efter nu 12 timmars fastande låg den på 5,4 & där efter drack jag glukoslösningen & 2 timmar senare låg den på 8,5.

Så nu ska jag påbörja mitt sötfria vardag, i alla fall till och börja med, vardagar, så kan jag unna mig något gott till helgen. Wish me luck. Höll på att avlida efter 15 timmar utan mat, var svimfärdig. Lyckades handka frukost på väg till jobbet & nu har har jag ätit och jobbar på för fullt.

Ha en bra dag alla!

25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9/3-2013 - alisagonzalez.se
  • Laliii
    Maddi skrev 2012-10-01 09:51:09 följande:
    Hej'1 Hoppas jag får hoppa in här, den gruppen jag var med i förut är inte så jätteaktiv, jag är i vecka 15, 14+3. Jag har BF den 28mars och just nu inga symptom alls mer än att min mage känns som en stoppad korv.

Välkommen & grattis! :)
  • Laliii
    MimmiSthlm skrev 2012-10-01 11:06:42 följande:

Hehe ja då hade du redan koll på det :) Det verkar visserligen inte stämma så bra, men ändå ltie roligt att gissa :)

Vi har lyssnat ett par gånger nu och båda gångerna låg de på över 150 (150 samt 156). Så kanske är det en tös eller så är det en liten grabb med snabba hjärtslag :) Vi har hela tiden varit helt säkra på att det är en liten pojke i magen så vi blev helt ställda när det gick upp för oss att det faktiskt kan vara en tjej också haha, vi har ju faktiskt ingen aning än :)   

Hehe ja ibland så kan det ju alls vara tvärtom :) hehe jag har oxå känt, sedan dag 1 att det är en gosse jag bär på, är bombsäker på det! :)
  • Maddi
    Laliii skrev 2012-10-01 11:45:05 följande:

Välkommen & grattis! :)
    Tack! Vad jobbigt om du skulle få graviditetsdiabetes. Dom som drabbas måste det vara en väldig omställning med kost och hålla på tänka på vad man äter hela tiden.

• MimmiSthlm
    Laliii skrev 2012-10-01 11:44:48 följande:

Efter avslutat glukosbelastning så låg mitt blodsocker på 8,5. Vad det betyder vet jag inte. Det var alltså två timmar efter ”mat”, dvs glukoslösningen jag drack. Enligt mitt googlande så är det antingen okej så länge det ligger under 9 eller under 10. Men jag får helt enkelt avvakta tills BM kontaktar mig för att se om jag behöver genomföra testet igen vid ett annat tillfälle eller inte. Jag får i alla fall hur som helst minska sockerintaget i min kost för att försöka hålla mig till så bra nivåer som möjligt. Hade 9,3 vid blodprov i fredags, 1 timma efter frukost (allt för söt sådan) och efter nu 12 timmars fastande låg den på 5,4 & där efter drack jag glukoslösningen & 2 timmar senare låg den på 8,5.

Så nu ska jag påbörja mitt sötfria vardag, i alla fall till och börja med, vardagar, så kan jag unna mig något gott till helgen. Wish me luck. Höll på att avlida efter 15 timmar utan mat, var svimfärdig. Lyckades handka frukost på väg till jobbet & nu har har jag ätit och jobbar på för fullt.

Ha en bra dag alla!

När skulle du få besked då? I vekan? Hoppas allt ser bra ut, är nog bra att dra ner på sockret oavsett om man har höga värden eller inte, socker är ju aldrig bra för bebisen (säger jag som just nu sitter och äter marabouchoklad...)  :) 
  • MimmiSthlm
    Laliii skrev 2012-10-01 11:46:01 följande:

Hehe ja ibland så kan det ju alls vara tvärtom :) hehe jag har oxå känt, sedan dag 1 att det är en gosse jag bär på, är bombsäker på det! :)

Känner mig också helt säker, våra familjer och vänner tror också att det blir en pojke. Det är bara min ena storasyster och min  chef som tror att det blir en tjej :) Men om 11 dagar får vi veta!!
  • Laliii
    Maddi skrev 2012-10-01 12:13:04 följande:
    Tack! Vad jobbigt om du skulle få graviditetsdiabetes. Dom som drabbas måste det vara en väldig omställning med kost och hålla på tänka på vad man äter hela tiden.

Ja, jag får nog nästan ändå hålla koll på kosten & så för att säkra att jag håller den utanför fara, inte låta den gå upp så högt som graviditetsdiabetes!
  • Laliii
    MimmiSthlm skrev 2012-10-01 13:33:51 följande:

När skulle du få besked då? I vekan? Hoppas allt ser bra ut, är nog bra att dra ner på sockret oavsett om man har höga värden eller inte, socker är ju aldrig bra för bebisen (säger jag som just nu sitter och äter marabouchoklad...)  :) 

Får hoppas på att det blir i veckan, men jag ska nog ringa BM ändå imorgon & höra med henne. Haha jag har som tur inte ett sockersug under grav, mest surt & salt, så jag avstår ändå rätt bra ifrån socker, men ibland finns socker i mindre självklara saker som man äter. Blir nog att helt återgå till GI metoden, då kan man ha koll på det :)
Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013