• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • msmurphy
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-06 10:10:58 följande:
    herregud detta var nog det andefattigaste försök till argument jag nånsin läst. jösses *tsk tsk tsk*

1. jämför "infiltrera kidsen med genusmästarordet "hen"" med att "infiltrera kidsen i att demokrati är en bra grej". I MEAN COME ON! I vilken sandlåda hittade du det argumentet?

2. TRÅDEN HANDLAR INTE OM GENUSPERSPEKTIV OCH OM ATT BEHANDLA FLICKOR OCH POJKAR OLIKA! Snacka om att blanda ihop begreppen.

Seså, tillbaka till "Gå" med dig, ta nu och läs om tråden.

Liksom, läs inlägget jag citerade innan du kallar MITT inlägg för "andefattigare" (på tal om hittepå-ord)

Efter att du läst det inlägget, och kanske några sidor tillbaka är du välkommen att berätta för mig vad det var för fel på mitt argument.
  • Jellybeanbaby
    msmurphy skrev 2012-08-06 12:40:10 följande:

Liksom, läs inlägget jag citerade innan du kallar MITT inlägg för "andefattigare" (på tal om hittepå-ord)
    Efter att du läst det inlägget, och kanske några sidor tillbaka är du välkommen att berätta för mig vad det var för fel på mitt argument.
    andefattigsjällös, utan idéer, idéfattig, utan innehåll, innehållslös, ointressant, intetsägande, tom, fadd, matt, platt, torr, tråkig, trist, trivial

tack synonymer.se
  • Anonym

Å herregud! Vad handlar denna tråd om? Jag använder "hen" för det är praktiskt och sparar tid. I mitt användande av "hen" finns inte ett UNS av genustramstänkande. I min värld är båda könen likvärdiga. Han kan vara mjuk "dagiskfröken" och hon en betongarbetare med muskler etc etc etc etc etc .............................och bögar och flator och transor och allt som finns. Alla är lika mycket värda.

• msmurphy
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-06 12:45:35 följande:
    andefattigsjällös, utan idéer, idéfattig, utan innehåll, innehållslös, ointressant, intetsägande, tom, fadd, matt, platt, torr, tråkig, trist, trivial

tack synonymer.se

Skojar du med mig? Är det ditt svar? Okej, då gissar jag på att du har insett att du inte har nåt att komma med.
  • Anonym
    Butterscotch skrev 2012-08-06 13:03:05 följande:
    msmurphy syftade kanske på att man snarare säger "mer andefattig" än "andefattigare".
    Ja säkert! Intresseklubben antecknar!!
  • msmurphy
    Butterscotch skrev 2012-08-06 13:03:05 följande:
    msmurphy syftade kanske på att man snarare säger "mer andefattig" än "andefattigare".

Tack, det var det jag menade
  • Anonym
    msmurphy skrev 2012-08-06 13:11:03 följande:

Tack, det var det jag menade
    "Hen" var mer andefattig då eller?
  • Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2012-08-06 13:26:35 följande:
    "Hen" var mer andefattig då eller?
    "hen" är och kommer alltid vara andefattigt.
  • msmurphy
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-06 13:30:48 följande:
    "hen" är och kommer alltid vara andefattigt.

Varför? Och vill du svara på mina inlägg eller ska jag tolka din tystnad som att du insett att du gjort bort dig?
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!