• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Aaliyah

Det är den här aktiva ignoransen som jag tycker är värst. "Jag vet inte vad feminism är och det är jag stolt över". Suck.

Knyttan: fin bild :) Bekräftar fördomen om att antifeminister är fula.

I can only please one person per day.. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • CMM

Då skulle ni se mig. Pär Ström är en grekisk gud i jämförelse.

Frågan är dock, skulle han vara mindre avskydd i feministkretsar om han var mer bildskön?

• Anonym
    CMM skrev 2012-09-03 22:33:50 följande:
    Då skulle ni se mig. Pär Ström är en grekisk gud i jämförelse.

Frågan är dock, skulle han vara mindre avskydd i feministkretsar om han var mer bildskön?

Skulle Andrea Dworkin vara mindre avskydd i antifeministkretsar om hon var mer bildskön?
  • CMM

Nej. Utseende är givetvis irrelevant. Fjantigt att blanda in argumentet från början, fjantigt att ge igen med samma mynt.

• Anonym
    CMM skrev 2012-09-03 22:42:09 följande:
    Nej. Utseende är givetvis irrelevant. Fjantigt att blanda in argumentet från början, fjantigt att ge igen med samma mynt.

Dåså, där har du svarat på din egen fråga.
  • Faber
    Aaliyah skrev 2012-09-03 19:47:13 följande:
    Det börjar väl bli läge för mitt favoritcitat: "Feminism is hated because women are hated. Anti-feminism is a direct expression of misogyny; it is the political defense of women hating". (Andrea Dworkin)
    Ja vi som inte köper genusmodellen hatar ju kvinnor, att jag inte tänkte på det...
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • CMM
    Anonym skrev 2012-09-03 22:52:13 följande:

Dåså, där har du svarat på din egen fråga.
    Och du har fått vara dryg mot en antifeminist till. Win-win, således. Solig
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • nihka
    Fjorgynn skrev 2012-09-03 00:54:24 följande:
    Är det inte uppenbart att de enda förespråkarna är feminister? 
    Den ena mer fanatisk än den andre, varför inte stolt erkänna att ordet är feministiskt och därför gillar ni det?
    Ni låter som SDare som förnekar att de är rasister men kommer med rasistargument nästa stund.

Känns bra iofs att feminism klingar så illa nuförtiden att ni måste förneka att era tokerier är feministiska för att få folk att lyssna Solig

Nej, det är inte det minsta uppenbart. Och varför ska jag eller någon annan erkänna något som bor i en paranoid skalle??? Varje normalbevandrad person förstår att ett ord inte kan ägas exklusivt av någon eller en speciell gruppering. Det finns inget i vårt vokabulär som någonsin är exklusivt för någon. Aldrig någonsin.

Hen används av en rad olika anledningar och inte en som du hävdar. Den mest exotiska användingen är väl om transsexuella - en mycket liten grupp som har blivit lyfta ur dunklet sent här i Sverige, men jag har aldrig mig veterligen träffat någon live och har bara använt hen om "honellerhan". Det gör mig inte till feminist, lika lite som att äga en häst gör mig till cowboy.

Du är så rädd för feminister att du ser en i varje person som inte dunkar din rygg.

Känns iofs dåligt att det är så illa ställt med urskiljningsförmågan på sina håll.
  • CMM
    Anonym skrev 2012-09-03 22:25:35 följande:

Vad jag vill ha från dig?

Tja, vi kan ju börja med att du slutar generalisera vad en eller flera säger till att det skulle gälla alla inom den gruppen. 

Generalisering är i och för sig tämligen centralt förekommande inom feminismen.

Män har makt. Kvinnor är förtryckta.

Jo, jag tackar jag. 
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • Anonym
    CMM skrev 2012-09-03 23:13:35 följande:
    Generalisering är i och för sig tämligen centralt förekommande inom feminismen.

Män har makt. Kvinnor är förtryckta.

Jo, jag tackar jag. 

Och det gillar inte antifeminister, men ändå så har dom inga problem med att använda generaliseringar själva.
    Sen brukar man prata om strukturella mönster i samhället och det är inte detsamma som att generalisera människor.  
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!