• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Dorian Ertymexx
    Knyttan skrev 2012-09-03 22:00:57 följande:
    Du kan ju börja med att orientera dig lite inom vad feminism egentligen är. Det är inte likamed Valerie Solanas och SCUM. Solanas var en mycket trasig människa som redan som ganska ung blivit misshandlad, våldtagen och utnyttjad. Att hon skev SCUM manifestet kan ur vissa synvinklar vara förståeligt men kanske inte så bra som en konstruktiv utgångspunkt för en diskussion. För att göra en helt analog jämförelse så är det som att förkasta socialdemokratin på grund av existensen av Maos lilla röda.

Enda felet med ditt argument är att folk BRUKAR sammankoppla S med Maos lilla röda. Obestämd
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    CMM skrev 2012-09-03 22:33:50 följande:
    Då skulle ni se mig. Pär Ström är en grekisk gud i jämförelse.

Frågan är dock, skulle han vara mindre avskydd i feministkretsar om han var mer bildskön?

Jag är straight, jag skiter högaktligen i hur antifeministkarlar (eller kvinnor också, för den delen) ser ut.
  • Dorian Ertymexx
    CMM skrev 2012-09-03 23:13:35 följande:
    Generalisering är i och för sig tämligen centralt förekommande inom feminismen.

Män har makt. Kvinnor är förtryckta.

Jo, jag tackar jag. 

Som sagt, läs på litet. Vad du säger är jämförbart med "nazister ogillar utlänningar!"
  • Anonym
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-04 01:54:01 följande:

Nu råkar jag känna folk som kände offret, och har litet mer koll än herr Ulf "Jag gapar högt så ingen glömmer bort mig" Brunnberg. För det första så ska INGEN vakt, oavsett ålder, kön, längd eller något annat ensam leda en känd psykopat ensam. Och för det andra - det är så klassisk misogyni, förlåt "antifeminism"-tänk. Problemet med hela fallet är inte att en KVINNA dog, utan att en VAKT dog, för att hen var ensam med en känd instabil psykopat. Det hade varit precis lika illa om det varit en lika gammal ung man. Men i Ulfs huvud (och jag hoppas inte att det är likadant i ditt) så är det skillnad om det är en man som slås ihjäl eller en kvinna. Vilket är ironiskt då du kan ge dig på att en hårdare dom mot att slå ihjäl en kvinna än en man skulle ses som "feministisk rättvisa" av samma herre, och ses som ett exempel på något dåligt.

Den som vill detaljstyra är du. Feminsiter försöker inte tala om för mig vad ord betyder för mig, DU gör det däremot ivrigt.  

Precis, du säger det bättre än vad jag kan.

Tack. {#emotions_dlg.flower} 
  • Anonym
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-04 01:57:24 följande:
    Bara ett litet apropå "manshatarfeministerna":

www.thefword.org.uk/blog/2009/07/non-feminist...
    Intressant, ja så var det med dom manshatande kvinnorna alltså. 
    Dom finns inte hos feministerna.
    Nu skulle man ju kunna tycka att det tjatet skulle upphöra, men jag är lite för luttrad för att tro det själv.
    Det är lättare att klanka på den som kommer med obehagliga sanningar än att behöva revidera sin egen åsikt.
    Att utvecklas är så jobbigt ju, iallafall för en del.     
  • CMM
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-04 01:47:01 följande:

Mhm. Och då Schyman, Rosenberg, Sveland och Borgström också är demokrater, så vill du förstås inte sammankopplas med dem och kallas demokrat, utan kallar dig hellre antidemokrat?

Det är den logiken du följer, nämligen. 
    Sina underliga utspel har de inte gjort i egenskap av demokrater, utan i egenskap av feminister. Det är väl, i den rörelsen som överallt annars, de tomma tunnorna som skramlar mest. Problemet är att tunnorna med innehåll knappt märks alls i just detta fall.

I övrigt känner jag att den här tråden visar precis det jag alltid tyckt och tänkt om feminismen. Visst, alla som kallar sig feminister kanske inte ställer sig bakom alla konstigheter ledande företrädare för inriktningen kläcker ur sig - men samtidigt återkommer det hela tiden, det här att man ska tolka, tänka, tycka och känna som ni - annars har man inte förstått vad feminism handlar om. Ni har tolkningsföreträde och vet minsann vad feminism är och håller man inte med har man fel.

Hela den retoriken står mig ärligt talat upp i halsen. Varför är det så provocerande att jag inte vill kalla mig feminist trots att jag, faktiskt, är för jämställdhet? 
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • Anonym
    CMM skrev 2012-09-04 10:00:42 följande:
    Sina underliga utspel har de inte gjort i egenskap av demokrater, utan i egenskap av feminister. Det är väl, i den rörelsen som överallt annars, de tomma tunnorna som skramlar mest. Problemet är att tunnorna med innehåll knappt märks alls i just detta fall.

I övrigt känner jag att den här tråden visar precis det jag alltid tyckt och tänkt om feminismen. Visst, alla som kallar sig feminister kanske inte ställer sig bakom alla konstigheter ledande företrädare för inriktningen kläcker ur sig - men samtidigt återkommer det hela tiden, det här att man ska tolka, tänka, tycka och känna som ni - annars har man inte förstått vad feminism handlar om. Ni har tolkningsföreträde och vet minsann vad feminism är och håller man inte med har man fel.

Hela den retoriken står mig ärligt talat upp i halsen. Varför är det så provocerande att jag inte vill kalla mig feminist trots att jag, faktiskt, är för jämställdhet? 

Du får förstås kalla dig precis vad du vill, men att säga sig vara för jämställdhet men inte feminist, är för mig en  självmotsägelse.

Det finns en definition av ordet feminist, slå upp det, om du stämmer in på dom kriterierna så är du en feminist.
    Du kan inte hitta på egna definitioner av ord.    

• CMM
    Anonym skrev 2012-09-04 10:09:15 följande:

Du får förstås kalla dig precis vad du vill, men att säga sig vara för jämställdhet men inte feminist, är för mig en  självmotsägelse.

Det finns en definition av ordet feminist, slå upp det, om du stämmer in på dom kriterierna så är du en feminist.
    Du kan inte hitta på egna definitioner av ord.    

http://www.thefreedictionary.com/feminism

Okej. Det finns uppenbarligen olika definitioner. Vissa källor talar om "equality between the sexes", andra om "equal rights for women" och "discrimination against women". Det finns alltså, hör och häpna, olika definitioner av vad feminism är.

Och tittar man hur debatten ser ut är det tämligen uppenbart att dagens svenska feminism passar bättre in på de två senare definitionerna än den första. För det vet man ju, dristar man sig till att påtala orättvisor mot män är man en "vit kränkt man" som det är helt okej att håna. Inte minst om man heter Dorian, av den här tråden att döma. 
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • Anonym
    sara gerdrup skrev 2012-09-04 10:21:36 följande:
    jag är en som är stolt över att vara en hon inte vill jag någon kallar mig hen.
    Du Sara, vad ska man kalla dig om man inte vet att du är en hon? Det är det som är grejen.
    Den, personen... eller kanske hen? Spelar det så stor roll när man inte vet?

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!