• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Aaliyah

Jellybeanbaby: folk har försökt förklara feminismen för dig i många långa trådar. Men det har liksom inte hjälpt.

Fjorgynn: läs citatet igen. Och läs sedan ditt inlägg med bilden. Och läs citatet. Och ditt inlägg. Och citatet. Ser du vart jag vill komma?

I can only please one person per day.. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Fjorgynn
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-03 20:36:40 följande:
    De HAR inga argument, då blir det personpåhopp som gäller istället.
    Japp, debatt-tekniken känns igen från överallt där feministerna härskar, kolla bara censuren i alla kommentarsfält hos media nuförtiden, eller deras extremt ensidiga rapportering i frågorna.

Med tiotals miljoner varenda år att universitetsutbilda folk med så tycker man ju att de skulle kunna kräka ur sig något bättre, men icket, överallt där de drar fram så är det spydigheter(ibland riktig spya som i Thermaenius fall), förolämpningar eller direkt nedtystning och censur som gäller i fallen där de besitter makten.

Ibland blir det även våldsamt då de agerar genom AFA o liknande.

Huvva Kräks

• Jellybeanbaby
    Fjorgynn skrev 2012-09-03 20:45:01 följande:
    Japp, debatt-tekniken känns igen från överallt där feministerna härskar, kolla bara censuren i alla kommentarsfält hos media nuförtiden, eller deras extremt ensidiga rapportering i frågorna.

Med tiotals miljoner varenda år att universitetsutbilda folk med så tycker man ju att de skulle kunna kräka ur sig något bättre, men icket, överallt där de drar fram så är det spydigheter(ibland riktig spya som i Thermaenius fall), förolämpningar eller direkt nedtystning och censur som gäller i fallen där de besitter makten.

Ibland blir det även våldsamt då de agerar genom AFA o liknande.

Huvva Kräks

Jo. Jag försökte ju säga att det är deras egna som förstör för dem, och i slutänden oss, och de fattar inte? Inte klokt.
  • Aaliyah

Fjorgynn: vi ingår i en världsomspännande konspiration som är riktad mot dig. Och Anders Behring Breivik, förstås.

I can only please one person per day.. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Knyttan
    Fjorgynn skrev 2012-09-03 10:12:25 följande:
    Andra ideologier vill reglera saker som statliga institutioner, ekonomi etc, feminismen vill bestämma över vårat beteende.

En snabb titt i Genus/jämställdhets-delen här på forumet bekräftar vad jag skriver.

www.familjeliv.se/Forum-26-109/m66461122.html
    www.familjeliv.se/Forum-26-109/m66029159.html
    www.familjeliv.se/Forum-26-109/m49414488.html
    www.familjeliv.se/Forum-26-109/m64924328.html
    www.familjeliv.se/Forum-26-109/m64560597.html
    www.familjeliv.se/Forum-26-109/m63949346.html
    www.familjeliv.se/Forum-26-109/m63858637.html

osv, kan komma med massor av exempel, ett annat är ju #prataomdet-kampanjen där några av medias mest inflytelserikaste feminist-journalister ville prata om hur vi har sex med varandra, och då framförallt med fokus på hur män fötrycker kvinnor på olika subtila sätt i sängen.

"hen" förenklar ingenting utan gör språket sämre och politiskt laddat.
    Det har inte fastnat hos allmänheten, det finns ett fåtal extremfeminister som använder det flitigt och det ryktas om något internetcommunity där det används vardagligt och icke-politiskt.
    Men annars så är det mer hat mot ordet än något annat.
    Bara att kolla Genus/jämställdhet återigen om du inte tror mig.
    Det är uteslutande feminister som använder sig av ordet, och smygfeminister som ivrigt förnekar att ordet är politiskt, ungefär med samma frenesi som SD försöker tvätta bort rasist-stämpeln så försöker dessa tvätta bort feminist-stämpeln Solig 
    1. Skoj att du tror att debatter på familjeliv sammanfattar vad feminism är.

2. Språket ÄR redan politiskt laddat. Du är j****igt naiv om du tror något annat.
  • Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-03 20:56:33 följande:
    Jo. Jag försökte ju säga att det är deras egna som förstör för dem, och i slutänden oss, och de fattar inte? Inte klokt.
    Vadå, deras egna?
    Det är det här jag har försökt förklara för dig gång på gång.  
    Jag har inga egna, jag tillhör inget lag eller gruppering.
    Jag är en individ, hur svårt är det att förstå. 

Människor är individer inte grupperingar.    

Undrar vem det är som inte fattar.      
  • Knyttan
    qzectb skrev 2012-09-03 16:38:54 följande:
    Om du tycker att endera ordet inte är etablerat så, ja. Men det är de. "Hen" är inte etablerat och väcker anstöt och förvirring. Då skall det till en bra anledning att införa det.
    Du har inte läst språkvetenskap, eller hur?
    Ord blir etablerade av att vanligt folk använder dem. Det finns ingen nämnd eller akademi som sitter och godkänner nya ord. Ord blir vanliga och etablerade trots att språkkonservativa, okunniga personer (man kan i princip bara vara språkkonservativ om man är okunnig i ämnet) "tar anstöt". Man kan nästan säga att ju mer anstöt som tas, desto större debatt, desto större chans/ risk att ordet i fråga blir etablerat. Läs gärna Fredrik Lindströms "Världens dåligaste språk".
  • Knyttan
    Fjorgynn skrev 2012-09-03 21:35:18 följande:
    Som sagt: spydigheter och förolämpningar, inga argument.
    1. Vad sammanfattar då? media dög ju inte heller...
    Är det Valerie Solanas som sammanfattar kanske?

Du kan ju börja med att orientera dig lite inom vad feminism egentligen är. Det är inte likamed Valerie Solanas och SCUM. Solanas var en mycket trasig människa som redan som ganska ung blivit misshandlad, våldtagen och utnyttjad. Att hon skev SCUM manifestet kan ur vissa synvinklar vara förståeligt men kanske inte så bra som en konstruktiv utgångspunkt för en diskussion. För att göra en helt analog jämförelse så är det som att förkasta socialdemokratin på grund av existensen av Maos lilla röda.
  • Anonym
    Fjorgynn skrev 2012-09-03 21:35:18 följande:
    Som sagt: spydigheter och förolämpningar, inga argument.
    1. Vad sammanfattar då? media dög ju inte heller...
    Är det Valerie Solanas som sammanfattar kanske?

Ifall du är din egen så kanske du inte ska kalla dig feminism.
    Ungefär som om jag skulle kalla mig Nazist och sedan bli sur för att folk sammankopplar mig med Hitler.
    Kanske du skulle skaffa dig ett användarnamn istället och vara "vad du nu heter" istället för att anonymt kalla dig själv  feminist om du inte vill sammankopplas med något kollektiv.

Ja.. Blir inte mindre humor för det.

Självklart ska jag kalla mig för feminist om jag står för dom kriterierna som innefattas av ordet feminist.
    Det gör jag, ergo är jag feminist.
    Det betyder dock inte att jag står för allt annat som andra feminister har sagt eller gjort.
    Det här är så basic, man är inte sin grupp, människor är individer.
    Jag förstår inte hur det ska vara så svårt att förstå.
    Och om någon inte förstår det så är det inte mitt problem, det är inte jag som ska anpassa mig till dumhet.
    Trots allt som jag skrev, det är sånt man ska kunna begära från vuxna människor med normalbegåvning att dom begriper.
    Och det gör dom.........om dom vill.

Men det passar en antifeminist syften att inte vilja förstå. 

• Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-03 21:36:46 följande:
    Har du nåt att säga till mig, säg det med ditt nick.

Jag har ju SAGT att jag är för jämlikhet. Att jag tror att den där star-trek-utopin kommer ske om 2000 år.
    Vad mer vill du ha från mig?

Som sagt, med ditt nick, tack.

Vad jag vill ha från dig?

Tja, vi kan ju börja med att du slutar generalisera vad en eller flera säger till att det skulle gälla alla inom den gruppen. 

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!