• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Anonym

Min dotter på 8 kom hem från skolan idag och pratade om något. Först sa hon "han" men ändrade sig direkt till "hen" när hon kom på att hon inte visste. Ojoj, nu är det illa!

• Anonym

Det är alltså inget jag har lärt henne.

• Dorian Ertymexx
    PumpkinQueen skrev 2012-09-05 14:04:52 följande:

Nej, alliansen har inte infört MER förmynderi. Oavsett hur mycket ni viftar med högerspöket så stämmer det helt enkelt inte. Vanligt folk har fått det bättre på alla sätt och vis, sedan alliansen kom till makten. Men som vanligt spelar det ingen roll för vänsterfolket, för de har egentligen ingen ambition om att göra samhället bättre; de vill bara hämnas på alla "rika" (det vill säga alla som tjänar mer än de själva).

Sorry, det har de faktiskt. Det är mycket mer koll på folk, mycket mer pappersarbete och menlöst kontrollerande idag än tidigare.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-09-05 22:34:09 följande:
    Min dotter på 8 kom hem från skolan idag och pratade om något. Först sa hon "han" men ändrade sig direkt till "hen" när hon kom på att hon inte visste. Ojoj, nu är det illa!

Du får försiktigt kolla att hon har snippan kvar, och leta upp kontrollchippet i hjärnbarken. Men akta så att ingen ser dig, vem som helst kan vara en kommisar för den onda statsfeminismen! STORASYSTER SER DIG!!!!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • PumpkinQueen
    Faber skrev 2012-09-05 15:40:13 följande:
    Du tycker det ja. Din åsikt delas inte av alla och den är inte mer än en åsikt, alltså är den inte absolut sann och därmed en lögn.

I sådana fall är ju allt som DU sagt i den här tråden lögn. Eftersom dina åsikter inte delas av alla.

Blev det inte väldigt jobbigt nu? Foten i munnen
  • PumpkinQueen
    Anonym skrev 2012-09-05 15:17:01 följande:

Ja, du har rätt, vanligt folk har fått det bättre.
    Ända tills något händer som gör att dom behöver hjälp, vilket händer oss alla förr eller senare.
    Alliansen har urholkat välfärdssystemen så mycket dom bara vågat, och mer lär det bli om dom får hållas.

Så den dag den vanliga människan inte längre är produktiv, då står hen sig ganska slätt och kan inte räkna med något stöd av den här regeringen.

För det är precis så, det är dom produktiva starka som ska ha det bättre, på bekostnad av dom svaga grupperna i samhället. 

Nej, det där stämmer helt enkelt inte. Varken att alla någon förr eller senare drabbas av något eller att de som "drabbats av något" fått det dåligt.

Jag råder dig att lära dig att räkna plus och minus. Så kanske du förstår att man inte kan plocka ut mer pengar ur ett system än vad man lägger in i det. Alltså kan man inte bara fortsätta att höja alla bidrag, vilket sossar och vänsterfolk vill. Det finns en gräns för hur mycket skatt en flitig och arbetande människa kan acceptera att staten stjäl från dess lön varje månad.

Det handlar inte om att de produktiva ska ha det "bättre", det handlar om att fler ska arbeta så att man kan sänka skatterna utan att minska mängden skatt som man får in. Om fler betalar behöver skatten inte vara lika hög, eftersom man är fler som delar på kostnaden. De som framförallt tjänar på detta är de lågavlönade, som får kvar mer av sina pengar.
  • PumpkinQueen
    Anonym skrev 2012-09-05 15:27:56 följande:
    Jag som är sjuk har fått det mycket mycket svårare. Men det borde vi väl blunda för?
    Gränsen för högkostnadsskydd för mina mediciner och mina läkarbesök har höjts och det handlar inte om småpengar för någon som är sjukskriven. 

Sjukvård från 900 till 1100.
    Medicin från 1800 till 2200.

600 spänn gör stor skillnad. 

...och på vilket sätt skulle du få det bättre genom att alla andra människor får mindre pengar i plånboken och antalet arbetslösa ökar?
  • PumpkinQueen
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-06 00:56:57 följande:

Sorry, det har de faktiskt. Det är mycket mer koll på folk, mycket mer pappersarbete och menlöst kontrollerande idag än tidigare.

Nu är du paranoid, Dorian. Det är bara för att du är vänster som du tycker att det är så. Skål
  • PolyPond

Den här tråden blir allt mer urspårad. Nu pratar vi blockpolitik också.

• Pentagram
    PolyPond skrev 2012-09-06 12:52:20 följande:
    Den här tråden blir allt mer urspårad. Nu pratar vi blockpolitik också.

Ja, lite udda. Inte det att vi är off-topic, naturligtvis, utan det faktum att det är en politisk diskussion på FL som inte inbegriper SD. oO
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!