• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Dorian Ertymexx
    Fjorgynn skrev 2012-09-12 19:19:45 följande:
    ?
    Det är kontroversiellt eftersom det enbart är radikalfeminister som använder och förespråkar ordet.

T.ex sådana som gillar att citera Andrea Rita Dworkin för att göra en poäng..

*Vrider mig på golvet av skratt* Du tror på fullaste allvar att det är så va? Att alla som använder hen är radikalfeminister? Jag gissar att du kommer slå händerna för öronen (eller ögonen i det här fallet) och skrika "BINGOOOOO!!!!!!" om jag säger att jag använder hen flitigt, men inte det minsta är ett fan av radikalfeminister va?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-09-12 19:36:26 följande:
    Hatgrupper skall inte uppmuntras oavsett vilka som är måletavlan för hatet.

Håller helt med, därför jag argumenterar emot er.
  • Dorian Ertymexx
    Fjorgynn skrev 2012-09-12 19:49:18 följande:
    Du är uppenbarligen en manshatare ifall du tycker Andrea Rita Dworkin är en vettig person iaf.

Gillar du George Washington? Om så, betyder det per automagik att du hatar "rödskinn" och tycker att svarta är urhärliga som plantageslavar?

Gillar du Gustav Wasa? Om så, betyder det att du hatar danskar och katoliker?

Du ser nog själv hur löjlig din GBA (Guilt By Association) är va?     
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2012-09-12 20:13:25 följande:
    Jo. Varför inte liksom?

För att du är ond radikalfeminist som vill döda alla gossebarn förstås. Duh!! Flört
  • Dorian Ertymexx
    Fjorgynn skrev 2012-09-12 20:20:59 följande:
    Ibland säger vi föresten blatte också, men bara för att det är lite lättare att säga, dessutom är orden könsneutrala och mycket kortare att använda än t.ex "person med utländsk härkomst" därför så tycker vi det borde användas oftare.

Du menar att "person med utländsk härkomst" INTE är könsneutralt? Så, vad hette din svensklärare sa du? Hen behöver litet tips om vart att förbättra sin undervisning...
  • Dorian Ertymexx
    Fjorgynn skrev 2012-09-12 20:36:56 följande:
    Nej absolut inte.
    Blatte är helt enkelt ett bra könsneutralt ord att beskriva valfri utlänning.
    Snabbare att säga och lättare att skriva, dessutom könsneutralt.  

Vilket ord om invandrare är INTE könsneutralt, menar du? Försöker du säga att ordet "invandrare" inte är könsneutralt? Eller försöker du trolla och göra halmgubbe på en gång.
  • Dorian Ertymexx
    PolyPond skrev 2012-09-13 09:46:33 följande:
    Humor, du vet. Hört talas om det?

Humor är för blattar och radikalfeminister, humor gör barn könsförvirrade!!! Drömmer
  • CMM
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-13 11:36:37 följande:

Du menar att "person med utländsk härkomst" INTE är könsneutralt? Så, vad hette din svensklärare sa du? Hen behöver litet tips om vart att förbättra sin undervisning...
    Det förhåller sig väl precis som "vederbörande" gör till "hen" i så fall.
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • Fjorgynn
    offentligen lol, grymt ord, kanske man skulle införa?
  • CMM
    Fjorgynn skrev 2012-09-13 12:00:25 följande:
    offentligen lol, grymt ord, kanske man skulle införa?
    "Offentlighen" heter det väl?
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!