• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • CMM
    nihka skrev 2012-09-13 21:41:30 följande:
    De flesta verkar INTE förstå det. Urbota dumma kommentarer av typen "jag har ett BARN inte en hen" och "jag är ingen hen utan KVINNA och stolt över det fast jag gillar rosa, men jag kan även ha blått ibland" avlöser varandra på löpande band. Det är som att delar av befolkningen upphör att använda hjärnan när de hör det här ordet. Totalt mysko.

När det gäller den politiska laddningen tänker jag som med svenska flaggan som höll på att bli en högerextremistisk symbol. Claima tillbaka den genom att använda den.
    Samtidigt, vad ska man tro när en tidning (Nöjesguiden) gör stort hoolabaloo av faktumet att de i ett nummer bytt ut samtliga "han" och "hon" mot "hen"? Den här dhen-sajten gör samma sak förresten. Och inte minst här på FL finns ett antal trådar där folk skriver om sina barn eller t.o.m. partners och kallar dessa för "hen". Så nog finns missuppfattningar även på för-sidan...
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • Aaliyah

CMM:  Blir en flicka mindre flicka om hon beskrivs som hen? Blir en partner könlös? Vari ligger problemet?

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • CMM
    Aaliyah skrev 2012-09-13 21:53:31 följande:
    CMM:  Blir en flicka mindre flicka om hon beskrivs som hen? Blir en partner könlös? Vari ligger problemet?
    Att man vet könet men likaväl använder hen. Precis det som "ni" påstår att ordet inte används till. 
  • Aaliyah

Men varför måste du prompt veta om en partner i en tråd på FL är man eller kvinna? Eller ett barn som beskrivs?

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Aaliyah

Om man dessutom tycker att kvinnor särbehandlas positivt i Sverige så är det väl bra att man inte vet om tråden handlar om en man eller en kvinna? För då försvinner ju allt gulligull med flickor och kvinnor i och med att man inte vet vilket kön det handlar om.

• Aaliyah

CMM: eller vad är du rädd för? Vad kan användandet av detta hemska lilla ord resultera i?

• nihka
    CMM skrev 2012-09-13 21:49:38 följande:
    Samtidigt, vad ska man tro när en tidning (Nöjesguiden) gör stort hoolabaloo av faktumet att de i ett nummer bytt ut samtliga "han" och "hon" mot "hen"? Den här dhen-sajten gör samma sak förresten. Och inte minst här på FL finns ett antal trådar där folk skriver om sina barn eller t.o.m. partners och kallar dessa för "hen". Så nog finns missuppfattningar även på för-sidan...
    Ja, det tycker jag är lite krystat. Kanske gör de det lite jipppoartat för att det väcker så mycket känslor och för fram känslan av ställningstagande i denna tillfälligt heta fråga. Stormen lägger sig tids nog. Gäller att passa på att sälja lösnummer nu på "båda sidor".

Ja, en hel del sådana trådar misstänker jag är startade av de som inte gillar ordet för att håna. Jag har då aldrig startat någon tråd om hen, men kommenterat i ett par 3 stycken inklusive den här.

Jo, det finns de som kallar sina partners för hen och om det är provocerande medvetet eller grundat på missuppfattning varierar nog. Det finns de som skriver som krattor överlag också med eller utan hen.
  • Aaliyah

Mansmisshandel t.ex. som brukar komma upp i sådana här trådar. Om man beskriver vad som hänt utan att ange kön på skribenten eller gärningspersonen så kanske män som blir misshandlade av sina kvinnor äntligen får den respekt de förtjänar?

• nihka
    CMM skrev 2012-09-13 21:55:13 följande:
    Att man vet könet men likaväl använder hen. Precis det som "ni" påstår att ordet inte används till. 

Om man vet könet men det inte är av relevans eller man inte vill att någon ska veta kan man också använda hen.

Exempelvis:

Mitt barn skriker när hen skiter. Vad ska jag göra?

Både killar och tjejer har en analöppning. Det är liksom inte relevant att tala om att det just handlar om en kille och man kanske vill bli svårare att identifiera. Lämnar dessutom ute ålder.

Svar: Ge hen katrinplommonsgröt.    
  • CMM
    Aaliyah skrev 2012-09-13 21:56:42 följande:
    Men varför måste du prompt veta om en partner i en tråd på FL är man eller kvinna? Eller ett barn som beskrivs?
    Hur är det nu; ska "hen" ersätta "han" och "hon" eller ska det inte?
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!