• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Aaliyah

Faber: vilket skulle bevisa?

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • nihka
    CMM skrev 2012-09-13 21:01:39 följande:
    Hen är inte bara ett ord bland andra, hur mycket ni än argumenterar för det. Det har en politisk laddning. Hade det inte haft det hade trådar som denna, eller DN:s hen-policy, inte funnits.
    Kolla in de flesta i den här tråden som inte gillar ordet. De tror att det ska ersätta hon repektive han. Att vi inte får fortsätta vara män och kvinnor *facepalm*

Om folk ska ogilla ordet kan de åtminstone göra det för något som är grundat på lite kunskap. Det jag ser är typ "jag gillar inte bilar för att de är så obekväma, får alltid ont i häcken när jag sitter på motorhuven. Jamen, de är inte tänkta att användas så. Whatever det är obekvämt att sitta på motorhuven och kallt blir det på vintern så jag gillar inte bilar...
  • Aaliyah

Nihka: Skål

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • nihka
    Faber skrev 2012-09-13 21:10:10 följande:
    Pojkarna är ju politiskt korrekta i den nya versionen.
    Snarare lämnat 50-talet precis som tjejerna. Diskar inte du hemma eller eftersom du tycker det är konstigt att killar gör det efter maten i böcker?
  • nihka
    Faber skrev 2012-09-13 21:10:58 följande:
    Nej de landade på golvet och smet in under kylskåpet, som Alien ungefär.

Om sådana syner ingår i din vardag har jag större förståelse för vad det är som gör att du ser världen som du gör.
  • Aaliyah

DISKAR Julian numera?? Det här är ju upprörande. Jag måste maila förlaget.

• CMM
    nihka skrev 2012-09-13 21:15:52 följande:
    Kolla in de flesta i den här tråden som inte gillar ordet. De tror att det ska ersätta hon repektive han. Att vi inte får fortsätta vara män och kvinnor *facepalm*

Om folk ska ogilla ordet kan de åtminstone göra det för något som är grundat på lite kunskap. Det jag ser är typ "jag gillar inte bilar för att de är så obekväma, får alltid ont i häcken när jag sitter på motorhuven. Jamen, de är inte tänkta att användas så. Whatever det är obekvämt att sitta på motorhuven och kallt blir det på vintern så jag gillar inte bilar...
    Jag förstår mycket väl hur ordet är tänkt att användas, jag kan till och med sympatisera med tanken även om den politiska laddningen gör att det bär mig personligen kraftigt emot att använda det. 
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • nihka
    CMM skrev 2012-09-13 21:26:28 följande:
    Jag förstår mycket väl hur ordet är tänkt att användas, jag kan till och med sympatisera med tanken även om den politiska laddningen gör att det bär mig personligen kraftigt emot att använda det. 
    De flesta verkar INTE förstå det. Urbota dumma kommentarer av typen "jag har ett BARN inte en hen" och "jag är ingen hen utan KVINNA och stolt över det fast jag gillar rosa, men jag kan även ha blått ibland" avlöser varandra på löpande band. Det är som att delar av befolkningen upphör att använda hjärnan när de hör det här ordet. Totalt mysko.

När det gäller den politiska laddningen tänker jag som med svenska flaggan som höll på att bli en högerextremistisk symbol. Claima tillbaka den genom att använda den.
  • nihka
    Aaliyah skrev 2012-09-13 21:24:55 följande:
    DISKAR Julian numera?? Det här är ju upprörande. Jag måste maila förlaget.
    Ja, Enid Blyton skulle vända sig i sin grav. Sånt gjorde farmor och flickorna med undantag av den där egensinniga Georgina som stack ut med hunden Tim istället.
  • Aaliyah

Jellybeanbaby: har argumenten tagit slut?

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!