• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Knyttan
    CMM skrev 2012-09-13 22:17:11 följande:
    Hur är det nu; ska "hen" ersätta "han" och "hon" eller ska det inte?
    Men du måste ju på allvar göra dig dummare än vad du är?

Könet är känt och /eller relevant (beroende på talarens preferens) = hon/han
    könet är okänt/ irrelevant = hen

hur många gånger ska det behöva sägas?

*dunk* *dunkdunkdunk* *dunk*
  • AnotherLonelyDay

Varför är det så viktigt för er feminister att just detta ord används?
    Är ni själva könslösa eller varför detta engagemang?

Det borde ju bara vara den lilla promillen människor som berörs som lobbar för HEN.   

• nihka
    CMM skrev 2012-09-13 22:17:11 följande:
    Hur är det nu; ska "hen" ersätta "han" och "hon" eller ska det inte?
    Ibland - ibland inte men inte av anledningen att förneka att kön finns bara att man inte vill eller kan ange kön. Aldrig ersätta i bemärkelsen utrangera han och hon utan för att ha ett till alternativ, ungefär som när du använder ordet barnet isf hon eller han. Ordet barnet är könsneutralt.
  • Knyttan
    AnotherLonelyDay skrev 2012-09-13 22:25:22 följande:
    Varför är det så viktigt för er feminister att just detta ord används?
    Är ni själva könslösa eller varför detta engagemang?

Det borde ju bara vara den lilla promillen människor som berörs som lobbar för HEN.   
    Varför detta engagemang från er "anti-feminister" mot att det används? Varför är det så viktigt att det INTE används? Är ni så otrygga i er sexuella identitet att det kan rubbas av ett enda litet ord?

• Jellybeanbaby
    Knyttan skrev 2012-09-13 22:22:35 följande:
    Men du måste ju på allvar göra dig dummare än vad du är? Könet är känt och /eller relevant (beroende på talarens preferens) = hon/han könet är okänt/ irrelevant = hen hur många gånger ska det behöva sägas? *dunk* *dunkdunkdunk* *dunk*

fast... alltså KOMMER det ersätta "han eller hon" - om man ska vara petig..,
    Vem behöver Mitt Livs Novell när FL finns? :)
  • CMM
    Knyttan skrev 2012-09-13 22:22:35 följande:
    Men du måste ju på allvar göra dig dummare än vad du är?

Könet är känt och /eller relevant (beroende på talarens preferens) = hon/han
    könet är okänt/ irrelevant = hen

hur många gånger ska det behöva sägas?

*dunk* *dunkdunkdunk* *dunk*
    Nejdå. Jag tycker bara det är lite underhållande att först i en hel tråd hävda att "hen" inte alls ska ersätta "han" och "hon" och att folk som påstår detta har fel och inte begriper vad de talar om för att sedan börja blanda in relevans som inte alls varit på tapeten tidigare. Alltså finns uppenbarligen visst fall då "hen" ersätter "han" eller "hon".
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • Daddy  Cool
    PolyPond skrev 2012-09-13 09:46:33 följande:
    Humor, du vet. Hört talas om det?
    Ja.

Kommer du ihåg den roliga tråden om ICA:s skojiga reklamfilm där man säger hen? Det var en hel del sura miner i den tråden från humorlösa personer.

• nihka
    CMM skrev 2012-09-13 23:03:21 följande:
    Nejdå. Jag tycker bara det är lite underhållande att först i en hel tråd hävda att "hen" inte alls ska ersätta "han" och "hon" och att folk som påstår detta har fel och inte begriper vad de talar om för att sedan börja blanda in relevans som inte alls varit på tapeten tidigare. Alltså finns uppenbarligen visst fall då "hen" ersätter "han" eller "hon".
    Det beror som sagt vad du menar med ersätta.

Ersätta som i att vi stryker orden han och hon och bara använder hen i ett försök att utplåna könen - nej

Ersätta som i använda hen isf han och hon, när man inte vet könet eller inte vill ange kön, och hanellerhon och om könsöverskridande personer - ja

Vad är det för underhållande med att det finns flera olika användingssätt?
  • CMM
    nihka skrev 2012-09-13 23:18:44 följande:
    Det beror som sagt vad du menar med ersätta.

Ersätta som i att vi stryker orden han och hon och bara använder hen i ett försök att utplåna könen - nej

Ersätta som i använda hen isf han och hon, när man inte vet könet eller inte vill ange kön, och hanellerhon och om könsöverskridande personer - ja

Vad är det för underhållande med att det finns flera olika användingssätt?
    Underhållningen ligger inte i användningssätten utan i självmotsägelsen. Först heter det att "hen" är ett komplement som inte ska ersätta något utan bara berika språket. Sedan kommer det fram att jo, i vissa fall och beroende på hur man definierar "ersätta" så ska det nog ersätta "han" och "hon" ändå.
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • nihka
    Daddy Cool skrev 2012-09-13 23:16:51 följande:
    Ja.

Kommer du ihåg den roliga tråden om ICA:s skojiga reklamfilm där man säger hen? Det var en hel del sura miner i den tråden från humorlösa personer.

Det allra roligaste var att det var så många som klagade på att ICa gjorde reklam för ordet hen som inte fattade att de drev med Stigs strävan att vara politisk korrekt och därmed med hen.

Jag skrattade som fan både åt reklamen och allt väsen här runt den och då gillar jag ändå hen!  
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!