• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Knyttan
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-14 02:23:55 följande:

Att bara använda "hen" utplånar inte könen. Hela den debatten är så urbota korkad att jag nästan virtualspyr.
    Då var vi två. Skål
  • Knyttan
    Daddy Cool skrev 2012-09-14 23:46:18 följande:
    Respektera också att en del inte vill säga hen.

Okej. Visa NÅGON som inte respekterar att inte alla vill säga hen. Visa mig VAR, NÄR och med vilka tortyrinstrument ni blir tvingade. Annars, kan vi sluta med det där riktigt efterblivna argumentet nu?

Att andra använder det är liksom inte ett tvång i sig. Som sagt, bara för att verbet LOBA finns så är jag ju inte tvingad att använda det. Ingen blir tvingad till någonting när det gäller språk, inte ens i skolan kan lärarna tvinga dig till att använda språket som du vill. De kan visa dig det bästa sättet för att bli förstådd, men de kan inte TVINGA dig. Så om inte ens svensklärare kan tvinga någon till att använda språk på ett vist sätt, VEM sjutton då???

Ahh just det, glömde att de där ultrafeministerna, förutom att vara jävligt fula och håriga dessutom kan utöva tankekontroll över oliktänkande.... (varför de inte bara direkt hjärntvättar alla till queerflator på en gång då istället för att försöka ta över jorden med ett litet pronomen hör till ett av vår tids stora mysterier...)
  • Dorian Ertymexx
    Daddy Cool skrev 2012-09-14 23:46:18 följande:
    Din jämförelse var tyvärr inte den allra bästa. Det är väl inget konstigt att en ny typ av fordon får ett nytt namn?

Om vi ska återgå till frågan om den och hen  så har jag än så länge inte sett några sakargument från dig eller någon annan varför hen skulle vara bättre än den. Det enda som sagts av vissa är att de tycker att hen LÅTER bättre än den. Det är ju precis samma argument som "hen-motståndare" använder. De tycker inte att ordet hen låter bra.

Respektera också att en del inte vill säga hen.

Det respekterar vi. Det är inte vi som startar trådar om henanvändandet.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Aaliyah

Och jag tänker inte heller slå sönder knäskålarna på er som inte använder hen. Bra va?

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Dorian Ertymexx
    mammatilljulia skrev 2012-09-15 11:06:08 följande:
    Min dotter är en HON, vad hon vill vara när hon växer upp får hon bestämma själv. Men hon föddes som en tjej! När jag var gravid med henne så tog jag inte reda på könet, utan då hette hon lite alltmöjligt puttinuttigt istället. Den som kallar min dotter för HEN är inte välkommen innanför mina dörrar. För en tjej är en tjej, en kille är en kille! Vad dom väljer att bli i framtiden är DERAS beslut och INTE vårat!

Så du kommer aldrig kalla henne för "barnet", "eleven", "den", "det", eller något annat ord som råkar vara könsneutralt? Grattis...
  • Dorian Ertymexx
    FMGA skrev 2012-09-15 11:10:33 följande:
    Hmm,  Faber kanske har fallit för det gamla talessättet  "Peugeot, bilen för två - en sitter i, en skjuter på.

Apropå självgående, alltså. 

Hahahaha
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-09-15 13:45:32 följande:
    Hästarna ingår inte i Droskan

Jasså? Så när man beställde droska för hundra år sedan så fick man en droska, men inga hästar menar du? Litet som om jag beställer en taxi, så får jag en taxi men ingen chaufför (eller motor, för den delen)?
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-15 14:22:21 följande:
    Men ursäkta men vad fan är det för jävla argumentationsteknik du använder dig av???

Med tanke på vad som sägs i tråden så är den faktiskt ganska logisk...
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!