• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Dorian Ertymexx
    CMM skrev 2012-09-14 10:15:37 följande:
    Min poäng är att om man drar det hela till sin spets syftar "hen" visst till att, åtminstone i viss mån, utplåna könsspecifika pronomen.

Och om man drar det till sin spets så syftar "bidragsberoende" till att skapa ett fascistoidt system där svaga ska tillåtas svälta på gatorna. Tror du att det är så de flesta använder ordet?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • CMM
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-14 12:21:50 följande:

Tycker DU ja. Andra håller inte med. Precis som att en del tycker att "tjej" är ett jättefult ord och man bör använda "kvinna". Men vem fan bestämmer hur folk ska prata?
    Prata som ni vill, för all del. Men sluta säg att "hen" på intet sätt är tänkt att ersätta "hon" och "han" när det uppenbarligen inte är så det förhåller sig.
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • Dorian Ertymexx
    CMM skrev 2012-09-14 12:23:16 följande:
    Prata som ni vill, för all del. Men sluta säg att "hen" på intet sätt är tänkt att ersätta "hon" och "han" när det uppenbarligen inte är så det förhåller sig.

VADDÅ TÄNKT! AV VEM!

"Aja, du kan säga "bidragsberoende" som du vill, men försök inte säga att det inte är menat att få folk att acceptera att fattiga svälter på gatan!!!!!"  
  • CMM
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-14 12:24:20 följande:

VADDÅ TÄNKT! AV VEM!

"Aja, du kan säga "bidragsberoende" som du vill, men försök inte säga att det inte är menat att få folk att acceptera att fattiga svälter på gatan!!!!!"  
    Av flera här i tråden. Slutar du alltid läsa efter halva inläggen?

Jämförelsen med "bidragsberoende" förstår jag för övrigt inte alls. Hur är faktumet att det finns människor som måste ha bidrag för att kunna leva sina liv relevant för någonting i den här diskussionen. 
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-14 02:26:03 följande:

Droska fanns också i språket. "Bil" var helt överflödigt.
    En droska är inte självgående, därav automobil.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Anonym (Japp!)

Som någon skrev i en annan tråd: mamma, pappa, FÖRÄLDER. Bror, syster SYSKON. Han, hon, HEN :)

• Aaliyah

Men igen: använd inte hen om ni inte vill. Men respektera att det finns en del som vill. Svårare är det inte.

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-09-14 15:29:00 följande:
    En droska är inte självgående, därav automobil.

Den är precis lika "självgående" som en bil. Dessutom, varför hitta på nya ord på fordon? Det fanns ju redan flera passande ord! Eller sitter du och hycklar nu?
  • Dorian Ertymexx
    CMM skrev 2012-09-14 12:26:45 följande:
    Av flera här i tråden. Slutar du alltid läsa efter halva inläggen?

Jämförelsen med "bidragsberoende" förstår jag för övrigt inte alls. Hur är faktumet att det finns människor som måste ha bidrag för att kunna leva sina liv relevant för någonting i den här diskussionen. 

Låtsas du inte förstå? Ordet "bidragsberoende" är ett politiskt laddat ord som syftar till att svartmåla bidragstagare, oavsett om de behöver det eller om de hör till den löjligt lilla minoriteten som fuskar. Det vet du mycket väl.
  • Daddy  Cool
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-14 23:19:44 följande:

Den är precis lika "självgående" som en bil. Dessutom, varför hitta på nya ord på fordon? Det fanns ju redan flera passande ord! 
    Din jämförelse var tyvärr inte den allra bästa. Det är väl inget konstigt att en ny typ av fordon får ett nytt namn?

Om vi ska återgå till frågan om den och hen  så har jag än så länge inte sett några sakargument från dig eller någon annan varför hen skulle vara bättre än den. Det enda som sagts av vissa är att de tycker att hen LÅTER bättre än den. Det är ju precis samma argument som "hen-motståndare" använder. De tycker inte att ordet hen låter bra.
    Aaliyah skrev 2012-09-14 21:27:42 följande:
    Men igen: använd inte hen om ni inte vill. Men respektera att det finns en del som vill. Svårare är det inte.
    Respektera också att en del inte vill säga hen.

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!