• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Element
    Aaliyah skrev 2012-09-26 21:20:29 följande:
    Då är det inte ok för mig att du skriver svensk med stort S om du inte erkänner att du är främlingsfientlig. Om du är ärlig är det en annan sak.
    Du ser inte skillnaden? Ingen utom du skulle set ett S i Sverige som främlingsfientligt. Om jag går ut på gatan och frågar 1000 slumpmässigt utvalda personer vad de förknippar hen med så kommer en hel del att säga feminismen.
  • Element
    nihka skrev 2012-09-26 21:40:45 följande:
    Utgå på du. Låt inget folk säger komma emellan vad du utgår från. Utgå också från att jag kommer känna igen dig vad du än gömmer dig bakom för nick.
    ?
  • Daddy  Cool
    Rödnäbba skrev 2012-09-26 21:41:40 följande:

"Ja, det är min uppfattning att hen både har ett språkligt syfte och som ett politiskt ställningstagande. Jag annvänder det i båda syftena."
  • CMM
    Element skrev 2012-09-26 22:07:03 följande:
    Du ser inte skillnaden? Ingen utom du skulle set ett S i Sverige som främlingsfientligt. Om jag går ut på gatan och frågar 1000 slumpmässigt utvalda personer vad de förknippar hen med så kommer en hel del att säga feminismen.
    Sverige skrivs alltid med stort S, liksom Norge, Tyskland, Argentina och Ekvatorialguinea. Svensk etc skrivs däremot aldrig med stort S, om det inte inleder en mening. Det har inget med främlingsfientlighet att göra utan är helt enkelt språkligt förkastligt.
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • CMM
    CMM skrev 2012-09-27 09:45:29 följande:
    Sverige skrivs alltid med stort S, liksom Norge, Tyskland, Argentina och Ekvatorialguinea. Svensk etc skrivs däremot aldrig med stort S, om det inte inleder en mening. Det har inget med främlingsfientlighet att göra utan är helt enkelt språkligt förkastligt.
    Haha. Norge etc skrivs givetvis inte med stort S utan med stor begynnelsebokstav. Bäst att förtydliga det.
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • PumpkinQueen
    Aaliyah skrev 2012-09-26 17:13:34 följande:
    Pumpkinqueen: de är inga riktiga kvinnor. Riktiga kvinnor vill vara hemma. Fråga Rigmor Robèrt får du höra.

Aha. Så jag är på låtsas? Betyder det att jag slipper betala skatt, eftersom jag ju inte finns på riktigt?
  • PumpkinQueen
    Element skrev 2012-09-26 22:07:03 följande:
    Det är ingen som påstått att det skulle vara något konstigt med att skriva Sverige med stort S. Detta är nämligen språkligt korrekt. Att däremot skriva svensk med stort S är inte korrekt, enligt dagens skrivregler. Alltså kan det mycket väl tolkas som ett sätt att försöka göra någon slags politisk markering.
    CMM skrev 2012-09-27 09:46:02 följande:
    Haha. Norge etc skrivs givetvis inte med stort S utan med stor begynnelsebokstav. Bäst att förtydliga det.

Haha. Snorge. Skrattande
  • PumpkinQueen
    Element skrev 2012-09-26 20:48:58 följande:
    Nej men jag har läst igenom en stor del av tråden, chockerande att någon kan hålla med en av dina meningsmotståndare va?

Du erkänner alltså att det finns en koppling mellan hen och genusvetenskap?

Nej, inte nödvändigtvis. Däremot anser jag att det finns en koppling mellan följande: 

1) att använda hen och att erkänna att det inte är nödvändigt att utgå ifrån att alla människor som man inte vet könet på är män (eller ska kallas män tills det bevisats att de är kvinnor)
    2) att använda hen och att anse att könet inte är den mest viktiga egenskapen som en människa har.

Man behöver inte stödja den så kallade "genusvetenskapen" för att ha dessa åsikter.
  • Element
    PumpkinQueen skrev 2012-09-27 10:16:41 följande:

Nej, inte nödvändigtvis. Däremot anser jag att det finns en koppling mellan följande: 

1) att använda hen och att erkänna att det inte är nödvändigt att utgå ifrån att alla människor som man inte vet könet på är män (eller ska kallas män tills det bevisats att de är kvinnor)
    2) att använda hen och att anse att könet inte är den mest viktiga egenskapen som en människa har.

Man behöver inte stödja den så kallade "genusvetenskapen" för att ha dessa åsikter.
    Jo det behöver man, ingen har påstått att man behöver anta att en person är av manligt kön innan man vet. Sådana vanföreställningar om folks tankesätt finns bara hos sanna fanatiker.

• PumpkinQueen
    Element skrev 2012-09-27 13:01:49 följande:
    Jo det behöver man, ingen har påstått att man behöver anta att en person är av manligt kön innan man vet. Sådana vanföreställningar om folks tankesätt finns bara hos sanna fanatiker.

Männsikor säger visst ofta "han" när de inte vet könet på någon. Det är ju att utgå ifrån att personen i fråga är man.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!