• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Aaliyah

Ah, det är något Storsvenskt över det? Poltava etc.?

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Element
    Aaliyah skrev 2012-09-26 21:00:01 följande:
    Du, en helt annan sak, varför stavar du Svensk med stort S?
    Jag tycker att det är trevligt och praktiskt.
  • Aaliyah
    Element skrev 2012-09-26 21:06:58 följande:
    Jag tycker att det är trevligt och praktiskt.
    Jag å min sida tycker att det är trevligt och praktiskt att använda hen. Är det okej med dig, eller?
    I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Spartacus

jag förstår inte hur det kan vara så oerhört provocerande?
    dom flesta använder sig ju INTE av hen och ingen tvingar heller någon....

ingen har ännu lyckats övertyga mig om dess egentliga effekter men visst
    kan jag förstå att det är ett praktiskt ord när man ska tala om en person där
    man inte vill att könet ska avslöjas, av genusskäl eller där man inte vet könet på personen i fråga.

jag försöker mer se till att de barn jag har känner frihet i de kön de faktiskt har,

och inte låter sig begränsas av vare sig mig eller andra... det är tufft nog ibland i motvind      

• Element
    Aaliyah skrev 2012-09-26 21:12:10 följande:
    Jag å min sida tycker att det är trevligt och praktiskt att använda hen. Är det okej med dig, eller?
    Nej inte om du använder det för att promota den Svenska genusmodellen och samtidigt förnekar det. Är du ärlig är det en annan sak.
  • Aaliyah
    Element skrev 2012-09-26 21:17:52 följande:
    Nej inte om du använder det för att promota den Svenska genusmodellen och samtidigt förnekar det. Är du ärlig är det en annan sak.
    Då är det inte ok för mig att du skriver svensk med stort S om du inte erkänner att du är främlingsfientlig. Om du är ärlig är det en annan sak.
  • nihka
    Element skrev 2012-09-26 20:58:53 följande:
    Nihka med flera har ju stenhårt hävdat att hen inte har någon som helst koppling till den Svenska genusmodellen och att det bara är ett praktiskt ord.
    Lika felunderrättad som Faber. nikha har inte hävdat annat än att ordet används av en rad olika människor i rad olika syften.

JAG VILL INTE PRATA MED DIG MEN DU MÅSTE SLUTA HITTA PÅ SAKER JAG HAR SAGT. FÅ IN I SKALLEN NÅGON GÅNG ATT FÖR ATT DU SKA KUNNA SÄGA ATT NÅGON HAR SAGT NÅGOT MÅSTE DE FÖRST HA SAGT DET. JAG VILL INTE KLÄ SKOTT FÖR DIN FEMINISTPARANOIA.
  • Element
    nihka skrev 2012-09-26 21:24:04 följande:
    Lika felunderrättad som Faber. nikha har inte hävdat annat än att ordet används av en rad olika människor i rad olika syften.

JAG VILL INTE PRATA MED DIG MEN DU MÅSTE SLUTA HITTA PÅ SAKER JAG HAR SAGT. FÅ IN I SKALLEN NÅGON GÅNG ATT FÖR ATT DU SKA KUNNA SÄGA ATT NÅGON HAR SAGT NÅGOT MÅSTE DE FÖRST HA SAGT DET. JAG VILL INTE KLÄ SKOTT FÖR DIN FEMINISTPARANOIA.
    I ett tidigare inlägg hävdar du ju att du har åsikter om könsfrågor och jag utgår ifrån att de står genusmodellen nära.
  • nihka
    Aaliyah skrev 2012-09-26 21:20:29 följande:
    Då är det inte ok för mig att du skriver svensk med stort S om du inte erkänner att du är främlingsfientlig. Om du är ärlig är det en annan sak.
    Han som är förvirrad över vad "ett nick" betyder har använt det hela tiden. Varsågod, men gud vad genomskinligt!
  • nihka
    Element skrev 2012-09-26 21:29:27 följande:
    I ett tidigare inlägg hävdar du ju att du har åsikter om könsfrågor och jag utgår ifrån att de står genusmodellen nära.
    Utgå på du. Låt inget folk säger komma emellan vad du utgår från. Utgå också från att jag kommer känna igen dig vad du än gömmer dig bakom för nick.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!