• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Leya
    nihka skrev 2012-09-30 12:05:56 följande:
    Ironiskt? Nu förstår jag inte alls vad du menar. Tvärtom?
    det JAG skrev va ironiskt. och om du läser mina svar till Dorian så kanske de kan hinta en aning om att jag tappat intresset litegrann. Tomte
  • Leya
    nihka skrev 2012-09-30 12:24:00 följande:
    Inget nytt under solen. Det finns och har alltid funnits möjlighet att dölja könet. Nu kan vi göra det fortsatt med eller utan hen: barnet, personen, studenten, arbetstagaren osv, osv, osv. Det har bara saknats ett pronomen som inte förtingligar såsom den/det kan göra.
    fast då har man inte använt ordet i SYFTE att dölja. eller? med andra ord: lingonboll.
  • nihka
    Leya skrev 2012-09-30 12:40:21 följande:
    det JAG skrev va ironiskt. och om du läser mina svar till Dorian så kanske de kan hinta en aning om att jag tappat intresset litegrann. Tomte

Du skrev: "Det där va verkligen bara fullständigt ironiskt eftersom flera som gillar ordet hen säger samma sak fast tvärtom så att säga" Jag förstår inte vad du menar. Förklara gärna, men om du har tappat intresset behöver du inte svara alls.
  • Leya
    nihka skrev 2012-09-30 12:57:12 följande:

Du skrev: "Det där va verkligen bara fullständigt ironiskt eftersom flera som gillar ordet hen säger samma sak fast tvärtom så att säga" Jag förstår inte vad du menar. Förklara gärna, men om du har tappat intresset behöver du inte svara alls.
    jag vill ju fortfarande inte börja städa så jag kan lika bra svara Tyst

alltså...de som tycker att hen är ett BRA ord skriver ofta "varför gå i taket för ett ORD, det är ju bara ett ORD" ungefär så, absolut inte ordagrant.
    och då vände jag lite på det och skrev nåt i stil med "det är ju bara ett ORD då kan vi skita i å använda det".
    Drömmer MIN ironi.
  • nihka
    Leya skrev 2012-09-30 12:42:59 följande:
    fast då har man inte använt ordet i SYFTE att dölja. eller?
    Det kan man ha gjort. Det finns väl många olika syften, en av dem är att dölja.

Fråga: Hur mår barnet (i magen)? Svar: Barnet/det/hen mår bra = 1. vet inte kön 2. vet könet men vill inte avslöja det.

Det sistnämnda svaret är för att dölja.
  • Element
    Knyttan skrev 2012-09-29 23:51:51 följande:
    Anser eller anser du inte att det existerar en liten komplott av "anti-feminister" som medelst undermålig argumentationsteknik på svenska debattforum vill förvränga och på så sätt underminera vad feminism innebär och genom detta upprätthålla status quo?

Nej
  • Element
    Knyttan skrev 2012-09-30 00:00:10 följande:
    Men det är ju kul att se att du även kan använda den röda sillen Solig

Låt mig gissa... sluttande planet är nästa: feminismen är utbredd i samhället, feminismen vill kastrera alla pojkbebisar, om tvåhundra år kommer mänskligheten gå under eftersom vi inte längre kan fortplanta oss eftersom feminismen har gjort alla till samma kön alternativt har utrotat männen...

titta jag fixade ditt trollande åt dig så du kan göra något annat. Kanske besvara mina faktiska argument? Kyss
    Det är gulligt med matriarkala härskartekniker. Raljerande är alltid effektivt. Jag ser fram emot tråden som handlar om självförverkligande medelst bluetoothkommunikation med den egna vaginan i gruppterapi och tillhörande högläsning av Solanas verk.Kyss
  • nihka
    Leya skrev 2012-09-30 13:01:37 följande:
    jag vill ju fortfarande inte börja städa så jag kan lika bra svara Tyst

alltså...de som tycker att hen är ett BRA ord skriver ofta "varför gå i taket för ett ORD, det är ju bara ett ORD" ungefär så, absolut inte ordagrant.
    och då vände jag lite på det och skrev nåt i stil med "det är ju bara ett ORD då kan vi skita i å använda det".
    Drömmer MIN ironi.
    OK då förstår jag hur du menar. Visst kan vi skita i att använda hen. Det kan man alltid göra med ALLA ord, men valfriheten måste finnas annars är det ju censur och DET är upprörande.

Skit i att städa. Ingen mer än du märker om du gör det hälften så ofta.  
  • Leya
    nihka skrev 2012-09-30 13:06:35 följande:
    Det kan man ha gjort. Det finns väl många olika syften, en av dem är att dölja.

Fråga: Hur mår barnet (i magen)? Svar: Barnet/det/hen mår bra = 1. vet inte kön 2. vet könet men vill inte avslöja det.

Det sistnämnda svaret är för att dölja.
    fast nu är det inte vid såna tillfällen jag menar. jag menar när det handlar om att inte peka på att ett visst yrke (till exempel) är kvinnodominerat eller mansdominerat. exempel:
    polisen köpte en cykel. varför gjorde HEN det?
    (sketakass mening, men du förstår?!)
    vi förutsätter att en lärare drar meningen för en skolklass och läraren VET att polisen är en HON, men vill inte att eleverna ska få för sig att poliser bara är tjejer så läraren använder istället "hen".
    nu har ju jag beskrivit exakt hur jag uppfattat användandet av hen....men jag själv förstår inte varför detta ska vara så lämpligt att dölja...orkar dock inte dra hela min egen argumentation av motsatsen bakom, då det oftast bara (enligt erfarenhet) blir pajkastning av dialogen Glad så jag har helt enkelt för närvarande bara gett upp litegrann. jag tycker det jag tycker, men jag försöker inte få nån annan att förstå varför jag tycker så... jag är dock fortfarande lite nyfiken på varför de som tycker motsatsen som mig tycker som de tycker.

mest för att jag FORTFARANDE inte vill börja städa Tomte
  • nihka
    Knyttan skrev 2012-09-29 23:51:51 följande:
    Anser eller anser du inte att det existerar en liten komplott av "anti-feminister" som medelst undermålig argumentationsteknik på svenska debattforum vill förvränga och på så sätt underminera vad feminism innebär och genom detta upprätthålla status quo?

Mata inte trollen
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!