• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • FMGA
    Västjämtland skrev 2012-10-03 18:10:03 följande:

Och då vill jag säga att du har rätt, men ändå fel. Du har helt rätt i ditt första stycke. men i det andra har du fel i den andra satsen.

Antalet kvinnor på högre ledande platser är helt proportionelt mot den rekryteringsbas som finns. Det ser man om man korrelerar mot antalet utexaminerade kvinnor.

Det är bara en myt att det finns ett "Glastak" för kvinnor, precis som det är en myt att kvinnor tjänar 80 % mot en man!

Att pappor hanteras illa i vårdnadstvister är enkelt så att modern anses haft mest med barnen att göra, samt att är det en "ful" tvist så tar man gärna till de säkra korten. "Hot, våld och övergrepp" En kvinna som hävdar detta och söker stöd hos en kvinnojour får då automatisk stöd och oftast tilldöms modern vårdnaden  för  att skydda dem mot "förövaren"  om det sedan visar sig att modern ljög så ursäktas detta med att hon "Skyddade barnen" och sedan får hon enskild vårdnad då hon haft dem längre tid på egen hand eftersom hon "ljög" 

Detta är tyvärr en vinnande strategi som används regelbundet

H    

Jag kan inte bedöma dina påståenden eftersom du inte ger några källhänvisningar.

Påståendet om vårdnadstvister ser jag som ett uttryck för din uppfattning.

Min egen uppfattning är att om en skilsmässa leder till en vårdnadstvist är så gott som alltid minst en av föräldrarna olämplig som vårdnadsförälder eftersom hen inte förmår sätta sitt barns behov före sina egna. Jag skulle tro att domstolarna i stor utsräckning dömer till den primära vårdnadsförälderns fördel, vilket oftast är kvinna.

Vad gäller rekryteringsbaser till toppjobb så är de nog ofta ganska smala, inte sällan utgörs rekryteringsbasen av informella nätverk med en ganska ojämn könsfördelning.

Och glastaket är väl snarare en usel metafor än en myt, dvs att det är svårare att göra karriär för kvinnor som vill göra karriär än för män där somliga till och med lyckas göra någon slags bananskalskarriär. Det är inte för inte som det inte finns någon motsvarighet till uttrycket "Bakom varje framgångsrik man står en kvinna".
  • FMGA
    Element skrev 2012-10-03 17:51:52 följande:
    Vänsterpartiet är knappast ensamma om detta även om det är det parti som tillsammans med mp i visar denna sjuka inställning på ett formellt sätt.  De finns inom alla partier utom möjligen SD. Det parti som kommer som nr. 3 är S men eftersom detta parti är/har varit statsbärande vågar man av taktiska skäl inte visa lika extrema tendenser, det betyder inte att de inte existerar inom vissa grupper i S.

Undersökningen som du talar om läste jag om igår, den ger jag inte mycket för. Om man tittar på de som skall utföra "forskningen" rör det sig om genusvetare och det finns bara en "genusvetenskap" i Sverige idag, alltså är slutsatsen på förhand given.
    Men du har inte definierat vad som är så sjukt i Vänsterpartiets program.

Det är väl PM Nilsson som utreder jämställdhetsfrågorna. Är han verkligen genusvetare? 
  • Anonym (humanist)
    FMGA skrev 2012-10-03 21:56:35 följande:
    Jag kan inte bedöma dina påståenden eftersom du inte ger några källhänvisningar.

Påståendet om vårdnadstvister ser jag som ett uttryck för din uppfattning.

Min egen uppfattning är att om en skilsmässa leder till en vårdnadstvist är så gott som alltid minst en av föräldrarna olämplig som vårdnadsförälder eftersom hen inte förmår sätta sitt barns behov före sina egna. Jag skulle tro att domstolarna i stor utsräckning dömer till den primära vårdnadsförälderns fördel, vilket oftast är kvinna.

Vad gäller rekryteringsbaser till toppjobb så är de nog ofta ganska smala, inte sällan utgörs rekryteringsbasen av informella nätverk med en ganska ojämn könsfördelning.

Och glastaket är väl snarare en usel metafor än en myt, dvs att det är svårare att göra karriär för kvinnor som vill göra karriär än för män där somliga till och med lyckas göra någon slags bananskalskarriär. Det är inte för inte som det inte finns någon motsvarighet till uttrycket "Bakom varje framgångsrik man står en kvinna".
    Bakom varje framgångsrik kvinna står en man och stirrar på hennes röv.

Den finns. Fast den kanske jag hittade på just nu? För nu har jag ingen källanvisning. Men det kanske är ok för denna gång då du heller inte har nån källanvisning till ditt uttryck.
  • FMGA
    Anonym (humanist) skrev 2012-10-03 22:08:30 följande:
    det är fortfarande samma halva länk som jag inte kom vidare nånstans med.
    Jag vet. Men om du googlar på markcyklist kan du läsa notisen i BT.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!