• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • h8him
    PumpkinQueen skrev 2012-10-04 10:54:14 följande:

Du markerar inte i texten vad som är dina åsikter och vad som är citat. Du borde jobba på det.

Många män, skrev jag. Tolka det som du vill.

Jag tänker inte uttala mig om vad kvinnor vill, för det vore ju att förutsätta att alla kvinnor vill exakt samma sak -vilket vi självklart inte vill. Olika individer vill olika saker.

Den som blir utsatt för brott eller diskriminering är ett offer, oavsett vilket kön personen i fråga råkar ha.
    Tack för tipset och jag kan meddela att jag skrev att det kom från regeringens pm men jag beklagar att du inte förstod det.

Så de finns inte utan du griper efter halmstrån då du inte kan verifiera det du skriver?

Hur kan du ha åsikter om det och insinuera att det kan bero på bemötandet på arbetsplatser, när du inte vet varför de gör som de gör?

Kvinnor som väljer låglöneyrken och att arbeta deltid är inga offer och de är inte heller diskriminerade, men det kortet vet jag att många försöker dra i ren desperation.
  • Västjämtland
    PumpkinQueen skrev 2012-10-04 10:50:03 följande:

Jag har väl inte skrivit att jag anser att någon/något tvingar kvinnor att jobba inom sjukvård och så vidare? Eller att kvinnor överlag skulle vara dummare än någon annan grupp människor?

Varför kräver du då att kvinnor måste särbehandlas när det inte behövs?

Man kommer ingenvart i livet om man inte tar sig för och "sliter" för sig!

H

• PumpkinQueen
    Västjämtland skrev 2012-10-04 11:22:52 följande:

Varför kräver du då att kvinnor måste särbehandlas när det inte behövs?

Man kommer ingenvart i livet om man inte tar sig för och "sliter" för sig!

H

Jag har väl inte krävt någon särbehandling? Vad jag sagt är jag tycker att det är jättebra med ett könsneutralt pronomen, för könet är inte alltid känt eller relevant.

Du anser alltså att kvinnor är lata och eventuella skillnader i lön beror på detta?
  • Västjämtland
    PumpkinQueen skrev 2012-10-04 11:47:05 följande:

Jag har väl inte krävt någon särbehandling? Vad jag sagt är jag tycker att det är jättebra med ett könsneutralt pronomen, för könet är inte alltid känt eller relevant.

Du anser alltså att kvinnor är lata och eventuella skillnader i lön beror på detta?
    Det då påstår i din andra passage är inte sant! Och det vet du! 

Den typen av maktspråk funkar inte!

H  
  • PumpkinQueen
    Västjämtland skrev 2012-10-04 11:52:33 följande:
    Det då påstår i din andra passage är inte sant! Och det vet du! 

Den typen av maktspråk funkar inte!

H  

....och argumenten från din sida bara flödar, i vanlig ordning.
  • h8him
    PumpkinQueen skrev 2012-10-04 09:00:55 följande:
    Du har fortfarande inte förklarat varför jag, som kvinna, inte skulle klara av att hugga ved, se till att vattnet inte fryser, jaga, fiska och laga bilen? Gör du dessa saker med kuken, eller?
    Varför gör kvinnor som grupp inte det då? Varför rider du på hur samhället såg ut förr när kvinnor förtrycktes?

Kvinnor idag är som grupp inga offer. Men vissa väljer att se sig som såna. Deras val.

• Element
    PumpkinQueen skrev 2012-10-04 09:38:06 följande:

Jämställdhetspolitiken har traditionellt sett fokuserat på kvinnorna, eftersom kvinnorna var utsatta för förtryck. Det var männen som stryde. Alltså är eventuella orättvisor som ni män upplever idag en följd av de män som tidigare hade makten. På vilket sätt är det feminismens (eller jämställdhetsarbetets) fel?
    Dig har dom lyckats med, det låter som om du läser innantill.
  • Element

Omformulera

Människan saknar ju totalt kunskap och insikt och det är tydligt att hon inte skyr några medel för att driva sin genusagenda som ovanstående artikel visar.
  • CMM
    Element skrev 2012-10-04 12:56:45 följande:
    Omformulera

Människan saknar ju totalt kunskap och insikt och det är tydligt att hon inte skyr några medel för att driva sin genusagenda som ovanstående artikel visar.
    Men det är mycket värre att köra ihjäl en stackars kvinna än en man? Det måste du väl ändå förstå?
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!