h8him skrev 2012-10-04 10:00:48 följande:
Men många kvinnor idag verkar inte vilja vara jämställda utan vill snarare ha alla fördelar med minsta möjliga ansträngning.
Många vill ta hela, eller större delen av föräldraledigheten, de vill ha kort arbetsdag, de vill ha samma lön som de som har mer riskabla arbeten, längre utbildning osv. Man propagerar för mer bidrag för att kunna få vara hemma med barnen osv.
Vad är männens fel? Kvinnor har samma möjligheter att utbilda sig inom yrken där man tjänar bättre. Arbeten inom offentliga sektorn kommer aldrig att vara ledande lönemässigt om du inte är GD. Kvinnor väljer till stor del att få sämre livsinkomst om det nu främst är pengar vi pratar om.
Många män verkar
tolka det som att många kvinnor inte verkar vilja vara jämställda. Jag har själv aldrig råkat ut för någon kvinna som vill bli inkvoterad eller få en lön hon inte förtjänar eller något annat trams som anifeminister brukar anklaga oss för när vi påpekar att vi inte har lust att bli förtryckta. Men jag förstår att det känns surt för vissa, att behöva maka på sig och dela med sig av de fördelar som det historiskt sett har inneburit att vara man.
Frågor om föräldraledighet struntar jag fullständigt i, det får ni som är intresserade av barn sköta.
Varför tror du att kvinnor gör de val de gör? Är det för att de får ett sånt himla trevligt bemötande på mansdominerade arbetsplatser att de känner att de inte klarar av att jobba där? "Neeej, nu har jag föööör trevligt på jobbet! Bäst jag skaffar mig en deltidsanställning på dagis istället!" Eller vad?