• Fruhn

Äggdonation höst/vinter 2012

Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)

• Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012
  • HRE

Hej Attack,

Jag har varit i kontakt med AVA, Elite och nu EGV i Riga. Det blir EGV. Elite verkade också bra men lättare att åka till Riga. Lite billigare också faktiskt. AVA sa att det inte var tillåtet i Lettland men EGV verkar tillåta det i alla fall...

Jag är 44, har gjort 5 IVF senaste året, blev gravid gång nr 2 men missfall. Exet gav upp barndrömmen, tyckted det var för jobbigt. Tänker inte jag göra! V

Varför kan du inte göra IVF? Tänker att du är mkt yngre än mig.

• Villsågärnablimammanu
    u
    Hej

Ska göra IVF hos IVI i Spanien. Jag är 42år och har jättelågt amh så det är sista chansen som ni säkert förstår.

Vill komma i kontakt med er som gjort IVF där och även ni som gjort äggdonation.

Vi är osäker på deras kommunikation och hur vår IVF ska gå rent praktisk och ekonomisk. Är därför mycket intresserad att höra er erfarenhet.

Problemet är att jag upplever det som att de inte svarar på våra frågor som är viktiga. Vi har gjort IVFer tidigare så vi har erfarenhet och vi ställer endast viktiga frågor eller ger information som vi upplever att de inte tar till sig.

Allt som skulle bli så bra med IVI. Vi överväger att avbryta IVFen.

Hör av er här eller inboxa.
  • Jenkis
    Jenkis skrev 2013-01-28 20:14:38 följande:
    Oj! Den listan var inte så aktuell
    Vi får nog göra statusuppdatering.
    Jag väntar på försök nr 2 (frysförsök)
    Nahoj23: skall adoptera
    Sharika: Gravid!
    Fruhn: Gravid! 
    ewa00: ? 
    lillamillan: ?
    Jenkis: Ruvar 
    Frist: väntar på beslut gällande donation. Ev. till Finland eller korsdonator.
    Puh76: Ev insättning v 11
    Backefru: utredning inför remiss till Huddinge 
    Lyckligtlottad1234: Fjärde ÄD-insättningen. Plus 10/11-2012

Uppdatera gärna listan!

Tråden verkar lite nere för tillfället. Vad gör alla?

Ingen som ruvar eller som har något på gång? Har några blivit gravida?       
  • Caspianne

Jag har plussat! 

Ruvar du jenkins? Hur mår du?

Sänder också en tanke till Sharika!

Caspinne: 6:e ÄD (5 färska 1 FET) Plus 

• Nahoj23
    Jenkis skrev 2013-02-18 20:51:58 följande:

Uppdatera gärna listan!

Tråden verkar lite nere för tillfället. Vad gör alla?

Ingen som ruvar eller som har något på gång? Har några blivit gravida?       
    Tack Jenkis för att du la in mig i denna lista och med adoption efter, du anar inte hur mycket det betyder för mig. Tack
  • Sakura77

Hej!

Jag har inte skrivit på länge men varit inne och läst då och då. Jag plussade den 3 november förra året och efter det har jag varit så himla nervös. Alla tester har sett bra ut men har haft svårt att verkligen förstå att det kunde fungera tillslut. Såklart har denna nervösa känsla inte varit i närhet med den sorg och hopplöshet som jag känt under alla år när vi kämpade till ett plus. Sedan i fredags efter besök hos min barnmorska som är jättebra så känns allt mycket bättre.

Sharika, så fruktansvärt. Finner inte ord. Har tänkt på dig flera gånger och undrar hur det går. Sänder stora kramar till dig.

Uppdaterar listan.

Caspinne: 6:e ÄD (5 färska 1 FET) Plus 
    Sakura77: Gravid! BF 8/7 

Kämpa på alla ni i tråden!!! 

kram 

• Jenkis
    Nahoj23 skrev 2013-02-19 15:50:14 följande:
    Tack Jenkis för att du la in mig i denna lista och med adoption efter, du anar inte hur mycket det betyder för mig. Tack

Vad bra då! Hur går det för dig?
  • Jenkis
    Caspianne skrev 2013-02-19 07:51:30 följande:
    Jag har plussat!  Ruvar du jenkins? Hur mår du? Sänder också en tanke till Sharika! Nahoj23: skall adoptera Sharika: Gravid! Fruhn: Gravid!  ewa00: ?  lillamillan: ? Jenkis: Ruvar  Frist: väntar på beslut gällande donation. Ev. till Finland eller korsdonator.  Puh76: Ev insättning v 11 Backefru: utredning inför remiss till Huddinge   Lyckligtlottad1234: Fjärde ÄD-insättningen. Plus 10/11-2012  Caspinne: 6:e ÄD (5 färska 1 FET) Plus 

Jag är förbaskat trött! I övrigt som förra gången när det inte gick bra. Alla symptom kommer typ efter 14 dagar på progesteron. Kör Lutinus denna gång och vet som sagt inte om den ger mer trötthet... Har även en annorlunda känsla i magen som jag inte kan beskriva. Inte mensvärk, inte tyngd, mer som att något pågår bara. Ibland känner jag mig helt tom och har inte minsta symptom.
Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012