Äggdonation höst/vinter 2012
Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)
Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)
Vi får åka till Uppsala på remiss från Gävle.
Vi är beviljade tre landstingsbetalda donationsförsök.
Det första försöket (som resulterade i ett färskåterförande och 2 frysåterförande) krävdes ingen korsdonator.
Men när det var dags för vårat andra försök fick vi veta att det krävdes det, annars skulle vi inte få någon donation överhuvudtaget.
Jag blev jätteledsen för våra egna villiga blev inte godkända (pga ålder, inga egna barn osv) så då skrev jag i en äggdonator-tråd här på familjeliv. Man får inte "ragga" donatorer sägs det.. men vad fan ska man göra då när allt skiter sej? Det finns även donatorsidor på nätet (slutna) där man också kan söka efter det man behöver.
(Där är det mest porriga killar som vill donera sperma- genom naturlig väg.. SUCK! ;) )
Av vad jag har läst mej till så verkar det så att de flesta sjukhusen "ger" en donator vid första försöket och sedan om man behöver/vill fortsätta så behövs en korsdonator.
Kram
Ps. Jag träffade en ängel på jorden här på FL som blev min korsdonator.
Jag tror att man själv får "ragga" men sjukhusen får ej uppmana andra eller göra reklam, dit måste man vända sig frivilligt.
I Huddinge får man bara ett äggdonationsförsök om man inte har en egen korsdonator, detta pga att det inte finns så många donatorer. Det är bara färskförsöken som räknas, alla FET är "gratis" dvs de ingår i färskförsöket. Så man kan göra ett färskt och tre fet som kommet från det försöket och det räknad ändå bara som ett försök.
Skriver i iphonen, syns på stavningen
På SU räknas både försk och FET som försök.
De gör ingen skillnad.
Hej!
Igår var vi på kub och fick se lilla underverket igen! Så häftigt. Skönt också, nu när jag börjat må bättre kommer ju lätt de där tankarna kring att det har stannat av, att det är därför jag mår bättre. Men nu försöker jag lugna mig kring att jag passerat vecka 12 och därför har den största statistiska missfallsrisken minskat. Att vårt lilla barn dessutom låg och "vinkade" gör ju inte saken sämre. Tänk vad mycket som händer på så få veckor egentligen. Hos mig börjar magen synas, känns lite tidigt kanske men alla är väl olika. Får se hur länge det går att undanhålla graviditeten för kollegor och de jag träffar i jobbet. Det känns som det hela tiden uppstår nya frågor. Ser andra på mig och anar, hur kommer de jag träffar i jobbet reagera på att deras behandlare är gravid och kommer försvinna på mammaledighet. Om något händer, hur gör man med alla på jobbet som vet om att man varit gravid. Jaa.. mycket som snurrar i denna redan något gravidförvirrade hjärna.
Jag håller mina tummar och tår för er andra i tråden. För er som väntar, hoppas ni snart får besked. Det är väl några av er som påbörjar nya behandlingar nu i nya året. Lycka till!! Och för er gravida, hoppas hoppas att vi alla går i mål!