• Fruhn

Äggdonation höst/vinter 2012

Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)

• Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012
  • Jenkis
    Sakura77 skrev 2013-02-19 19:32:57 följande:
    Hej! Jag har inte skrivit på länge men varit inne och läst då och då. Jag plussade den 3 november förra året och efter det har jag varit så himla nervös. Alla tester har sett bra ut men har haft svårt att verkligen förstå att det kunde fungera tillslut. Såklart har denna nervösa känsla inte varit i närhet med den sorg och hopplöshet som jag känt under alla år när vi kämpade till ett plus. Sedan i fredags efter besök hos min barnmorska som är jättebra så känns allt mycket bättre. Sharika, så fruktansvärt. Finner inte ord. Har tänkt på dig flera gånger och undrar hur det går. Sänder stora kramar till dig. Uppdaterar listan. Nahoj23: skall adoptera Sharika: Gravid! Fruhn: Gravid!  ewa00: ?  lillamillan: ? Jenkis: Ruvar  Frist: väntar på beslut gällande donation. Ev. till Finland eller korsdonator.  Puh76: Ev insättning v 11 Backefru: utredning inför remiss till Huddinge   Lyckligtlottad1234: Fjärde ÄD-insättningen. Plus 10/11-2012  Caspinne: 6:e ÄD (5 färska 1 FET) Plus  Sakura77: Gravid! BF 8/7  Kämpa på alla ni i tråden!!!  kram 

Jättestort grattis till er som blivit gravida!!! Vad kul! Något som är hjärtskärande tråkigt är att Sharika måste ta bort sin lilla tjej. Hon lider av dvärgväxt som inte är förenat med liv. Om hon överhuvudtaget överlever en hel graviditet och förlossning, kommer hon vara så svårt skadad att hon inte kan leva utan maskiner. Så otroligt fruktansvärt och orättvist! Man finner inte ord...
  • Caspianne

Oh, jag blev så ledsen när jag läste om detta! Livet är så fruktansvärt ORÄTTVIST! Detta borde inte få hända!

• Sakura77

Stackars Sharika. Efter att äntligen ha plussat och kommit så långt så tror man ju att det ska vara säkert. Går inte att uttrycka med ord hur synd jag tycker om dem. Det är så orättvist. 

Jenkis, när har du testdag?
    Jag hade absolut inga gravid symptom före jag plussade.  Dagarna före jag testade var jag helt övertygad om att jag skulle få mens vilken dag som helst. 

• Jenkis

Jag har typ samma symptom som förra gången när det inte funkade. Det enda som skiljer mot den här gången är att jag varit tröttare, haft en annan känsla i livmoderområdet och blödigt lite. Kör Lutinus denna gång så det är svårt att säga vad som är vad... Kan ju inte riktigt jämföra.

Testdag är egentligen på lördag. Men får se när jag gör det.

Förra gången var jag jättenoga att ta medicinen med exakt 12 resp 8 timmars mellanrum. Det har jag inte varit nu, så blödningen kanske beror på det? Tror dock inte det gått mer än 11 timmars mellanrum på progesteronet. Undrar hur stor roll det spelat?

• Caspianne

Tror inte du behöver oroa dig för stt du inte varit så exakt med medicinen, så länge det inte går allt för länge emellan tror jag inte det är nån fara alls.
    Blödningar är ju väldigt vanliga vid ÄD.

Jag har gjort FET och tar progesteron 400mg x 2.  Brukar ta dem vid 21 på kvällen och sedan vid 4.30 varje morgon (eftersom jag vaknar då) och då blir det ganska många timmar emellan.
    Inte ultimat, men jag har plussat iallfall.
    Men nu när jag räknar på det, så måste jag nog justera detta inser jag!

Grattis sakura! Vilken vecka är du i och var har du gjort ÄD? 

• Sakura77

Jenkis tror absolut inte du behöver vara orolig för att du inte varit så exakt med medicinerna. Om det hade varit kritiskt så hade de informerat om det. Jag tycker alltid det varit pest och pina under ruvartiden. Håller tummarna för ett plus på lördag.

En vecka efter att jag hade plussat så hade jag en lite blödning. Jag vet att det är jättevänligt vid ÄD men blev ändå supernervös. Det var på en fredag eftermiddag och de enda jag kunde få tag på var sjukvårdsupplysningen vilket kändes sådär men kvinnan jag pratade med var väldigt bra. Det var verkligen en liten blödning och jag lyckades håla mig över helgen och kunde sedan göra ett blodprov (var för tidigt för UL) som visade på jättebra värde. Så även om man har en blödning i början behöver det inte betyda något. 

Caspianne stort grattis!
    Jag har gjort ÄD på Huddinge. Var har du gjort det?

Jag är nu i vecka 21 (20+2) så nu har det verkligen börjat synas och nu har jag även känt lite rörelser från bebisen. Tycker det har varit/är svårt att veta om det är fosterrörelser eller något annat jag känner men tror definitivt jag känt det lilla pyret nu. Samtidigt som jag tycker tiden hit har gått väldigt låååångsamt så är det redan vecka 21  och jag har äntligen slutat att vara så himla nervös och orolig hela tiden. 

• Jenkis
    Sakura77 skrev 2013-02-21 14:34:05 följande:
    Jenkis tror absolut inte du behöver vara orolig för att du inte varit så exakt med medicinerna. Om det hade varit kritiskt så hade de informerat om det. Jag tycker alltid det varit pest och pina under ruvartiden. Håller tummarna för ett plus på lördag.En vecka efter att jag hade plussat så hade jag en lite blödning. Jag vet att det är jättevänligt vid ÄD men blev ändå supernervös. Det var på en fredag eftermiddag och de enda jag kunde få tag på var sjukvårdsupplysningen vilket kändes sådär men kvinnan jag pratade med var väldigt bra. Det var verkligen en liten blödning och jag lyckades håla mig över helgen och kunde sedan göra ett blodprov (var för tidigt för UL) som visade på jättebra värde. Så även om man har en blödning i början behöver det inte betyda något.  Caspianne stort grattis!

Jag har gjort ÄD på Huddinge. Var har du gjort det?

Jag är nu i vecka 21 (20+2) så nu har det verkligen börjat synas och nu har jag även känt lite rörelser från bebisen. Tycker det har varit/är svårt att veta om det är fosterrörelser eller något annat jag känner men tror definitivt jag känt det lilla pyret nu. Samtidigt som jag tycker tiden hit har gått väldigt låååångsamt så är det redan vecka 21  och jag har äntligen slutat att vara så himla nervös och orolig hela tiden. 

Vad mysigt Sakura 77!

Igår vid lunchmedicineringen fick jag blod på lutinusstaven igen. Likaså vid lunch idag. Däremellan har det inte varit något. Dvs igår kväll och i morse. Kör sedan igår strikt på kl 6, 14 och 22 med progesteronet, så jag vet nu att det inte beror på det. Som jag säkert skrivit förut tar jag blodet och lite mensvärk som ett positivt tecken eftersom jag inte hade det förra försöket. Ja, ja...
  • Caspianne

Tack sakura!
    Jag har gjort ÄD i Örebro. Vad skönt att du kan slappna av! Njut!

Vid mitt förra plus blödde jag vid två tillfällen i v.6, det var inga stora mängder och allt såg fin fint ut vid vul i v.8, så visst är blödningar vanligt.

• Jenkis

Symptomen de senaste tre dagarna är att jag har haft mer värk i livmoderområdet (lätt värk), rosa flytningar ett par gånger till, stentröttheten är kvar, lite ont i brösten började igår, mer yrsel och mer illamående. Har behövt äta något varannan timme.

På TD -1 i morse fick jag "icke" gravid" på CB digital. Får väl försöka inse att det är medicinerna som ger mig de symptom jag har i dagsläget. Trots negativ sticka mår jag i alla fall illa under frukosten. Att man kan bli så *"förgiftad" av medicinerna. De skall väl inte ackumuleras i kroppen, men det kanske de gör på mig som får sådana här problem när jag "ätit" dem ett tag.

Skit också! Så börjar de vanliga nojorna med om jag verkligen skall sluta med medicinen nu eller ta dem 2-3 dagar till och testa om. Samtidigt som jag mår piss (typ) och såklart vill må bra och sluta med medicinen om det är de som gör att jag mår dåligt...

Trots detta inser jag att det förmodligen inte finns någon som testar negativt och är gravid med de symptom jag har om de beror på graviditeten d.v.s. Alltså jag menar om symptomen beror på HCG, så borde de kunna mätas med en sticka om man känner så mycket som jag gör. Alltså borde jag kunna lita på testet...

• Fruhn

Hej! Jag hoppas att det går bra för er i tråden. Håller tummarna för er alla.
    Vi var idag på ultraljud för att mäta notch. I och med att det är högre risk för havandeskapsförgiftning vid ÄD så fick vi göra detta ultraljud. De mäter blodflödet mellan mig och barnet. Allt såg bra ut (puh!) De kan ju forfarande inte utesluta risken för havandeskapsförgiftning framöver, men det känns ju verkligen som ett steg i rätt riktning. Är i v. 25 nu och barnet är ju så pass stort att det är lättare för oss med otränade ögon att kunna se det som läkaren pekar ut. Ja.. ok.. när de säger att "där är njurarna, och de ser bra ut" kan jag väl inte skryta med att jag såg någon större skillnad på nyansen grått och grått.. men de större kroppsdelarna är ju enklare att se nu. Sedan som bonus får man ju med sig fina bilder hem.

Nu ser vi fram emot våren och flera pluss i tråden!

Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012