Äggdonation höst/vinter 2012
Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)
Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)
Hej alla härinne
Här verkar det ju gå riktigt bra för många, vad roligt!
Igår skickade vi vår medgivandeutredning till ytterligare en adoptionsorganisation.
Inget nytt från SU och hormonkilona sitter hårdare än cement på kroppen.
Mår riktigt dåligt över det...
Så vi får se vad som händer framöver.
Ni som har gjort många försök, har ni övervägt adoption?
Skulle så gärna vilja höra era tankar kring detta, jag har ju vetat många år att vi inte kan få barn på "vanlig" väg och alltid tänkt att adoption är ett annat sätt att bli förälder på, inte plan B.
Hur känner ni?
Kramar
Hej på er, igen!
Jag säger bara wow! Vi har idag fått se våran bäbis.. fått räkna fingrar och tår och den levde om som sjutton därinne!
Helt otroligt. Vi kan inte riktigt fatta att det är sant. Vi ömsom skrattar, bölar ömsom pladdrar i mun på varandra och vågar drömma framåt till att sitta helt stumma :)
Bäbisen var 46,6 mm lång och beräknades vara en vecka äldre än vad den möjligt kan vara. Fattar ingenting. Men antar att det är så ibland.. att de växer lite fortare och ibland lite långsammare (?)
Oj det var meningen att jag skulle svara på Fruhns inlägg, haha!
Fruhn: Jo vi har verkligen övervägt det. Vi har några inom familjen som genomgår föräldrautbildning just nu.
Det vi har känt har varit lite jobbigt är alla sk regler och vad som dömer ut en adoptivförälder eller inte.
Rädslan över att inte bli godkänd verkar vara en överhängande känsla...men däremot är jag mycket glad över att de är grundliga och noggranna med utbildningar och utredningar.. för som sagt.. det är ju ändå barn det faktiskt handlar om.
Jag skulle gärna adoptera. Och det skulle min man också. Och vem vet om möjligheten kanske dyker upp en dag..
Men VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ MEJ?
Jag menar ju naturligtvis att jag skulle svara på Nahojs inlägg.
quote=67625368][quote-nick]Jenkis skrev 2012-11-19 17:44:37 följande:[/quote-nick]Vad händer när man har två ÄD-försök betalda av landstinget och färskförsöket (försök 1) går åt skogen och även upptining av fryst ägg inför försök nr 2?
Får man börja om då med en ny donator eller kräver universitetssjukhuset att man skaffar en egen korsdonator för att man överhuvudtaget skall få göra sitt sista försök? Är det olika regler beroende på vilket sjukhus man tillhör?[/quote]
Hmmm. Skriva på platta har sina begränsningar... Läs i den grå rutan för bäst förståelse...
Det är nog olika. På Huddinge blev vi garanterade två försök med olika donatorer eftersom vi hade korsdonator. Jag förstod det som att vi ej hade fått två försök utan. Men jag vet ej hur det ser ut på andra ställen. Vissa har väl dock lyckats värva korsdonator här på Familjeliv, om ni inte har någon i er bekantskapskrets.
Lucka till!