• Fruhn

Äggdonation höst/vinter 2012

Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)

• Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012
  • Nahoj23

Härligt! Det verkar som om många är gravida härinne nu!

Idag gick våra stora akt till adoptionsorganisationen och vi väntar från och med idag också barnBaby.
    Livet är förunderligt ändå.

Kramar till er alla

• Jenkis
    Sakura77 skrev 2013-05-12 21:04:35 följande:
    Vad härligt att höra Jenkis!! Grattis. Så glad för din skull. 

Jag är nu i vecka 32 (31+5) och det känna både snart och långt kvar.

Fruhn kan bara hålla med dig. Det är som dag och natt från när fick besked om att de inte rekommenderade fler IVF för oss utan äggdonation. För drygt ett år sedan drabbades dessutom min man av en ovanlig sjukdom som gjorde att hans spermieproduktion slogs ut och de visste inte om det var permanent eller om det skulle komma igång igen. Så för ett år sedan var vi så ledsna och i och chock och nu förbereder vi oss för förlossning. Det tog över fem år att komma hit. 

kram till er alla och extra styrkekram till alla som fortfarande kämpar. 

Ibland går tiden fort uppenbarligen. Vilken pärs och ovisshet! Jag började den här resan för tio år sedan och hade många år diagnosen att de inte visste varför. Så när vi efter några år utan kontakt med vården gjorde ny gynundersökning och läkaren såg att mina äggstockar krympt betydligt, fick jag en ny diagnos och hjälp såsmåningom med äggdonation. En hel del strul med vården, men som tur är toppkvalitet från mannens sida, men visst tänkte vi tanken att det kunde bli strul även där...
  • Jenkis
    Nahoj23 skrev 2013-05-14 15:34:48 följande:

Idag gick våra stora akt till adoptionsorganisationen och vi väntar från och med idag också barn.

Kramar till er alla

Jättekul att höra Nahoj! Hoppas väntan blir så kort som möjligt. Vad skönt att veta att det blir barn tillslut. Ovisshet är bland det värsta som finns och den är ju tydlig när man gör egna försök som du vet... Vad spännande för er!
  • Fruhn

Stort grattis Nahoj! Häftigt! Tänk att det händer så mycket för så många av oss :)

• myran
    Nahoj23 skrev 2013-05-14 15:34:48 följande:

Idag gick våra stora akt till adoptionsorganisationen och vi väntar från och med idag också barnBaby.

Kramar till er alla
    Grattis Nahoj! Vad spännande Glad Hjärta
  • Fruhn

Hej alla, hoppas det går bra för er! Jag är lite i ett konstigt känsloläge.. Sista veckan på jobbet.. sen är det "ledigt" tills det att barnet kommer. Helt galet! Vad fort tiden känns som den gått nu när man tittar tillbaka.

Håller tummarna för er andra!

• Jenkis
    Fruhn skrev 2013-05-30 12:54:57 följande:
    Hej alla, hoppas det går bra för er! Jag är lite i ett konstigt känsloläge.. Sista veckan på jobbet.. sen är det "ledigt" tills det att barnet kommer. Helt galet! Vad fort tiden känns som den gått nu när man tittar tillbaka.

Håller tummarna för er andra!

Hur långt har du kvar till bf? Jag hade tänkt sluta jobba fyra veckor innan. Vi går och står hela dagarna och så känner jag att jag kommer behöva varva ner och koppla bort jobbet och det tar minst en vecka för mig.
  • Fruhn

Jenkis: jag har bf 23/6, så ca tre veckor innan. Jag har haft ett ganska stillasittande jobb, och dessutom haft få problem, så det har gått bra. Men nu är det skönt att få vara hemma och bara mysa med magen :) I Stockholm låter de ju inte personer gravida med äd gå över tiden mer än en vecka, så det är skönt att veta, att det inte blir hur utdraget som helst :)

• Jenkis
    Fruhn skrev 2013-06-03 08:26:20 följande:
    Jenkis: jag har bf 23/6, så ca tre veckor innan. Jag har haft ett ganska stillasittande jobb, och dessutom haft få problem, så det har gått bra. Men nu är det skönt att få vara hemma och bara mysa med magen :) I Stockholm låter de ju inte personer gravida med äd gå över tiden mer än en vecka, så det är skönt att veta, att det inte blir hur utdraget som helst :)
    Det låter superskönt! Undrar hur mitt landsting ställer sig till äd-graviditeter och gå över tiden? Borde vara samma för ivf:arna. Man vet ju hur gammalt barnet/fostret är och skall ju inte behöva gå över så länge.

Har kanske känt rörelser nu. Jättetidigt, 13+3 första gången och jag har inga barn sedan innan. Vi får se, men jag har känt samma fyra dagar på raken nu.
  • myran
    Jenkis skrev 2013-06-03 20:34:55 följande:
    Det låter superskönt! Undrar hur mitt landsting ställer sig till äd-graviditeter och gå över tiden? Borde vara samma för ivf:arna. Man vet ju hur gammalt barnet/fostret är och skall ju inte behöva gå över så länge.

Har kanske känt rörelser nu. Jättetidigt, 13+3 första gången och jag har inga barn sedan innan. Vi får se, men jag har känt samma fyra dagar på raken nu.
    Jenkis! Jag har inte heller barn se'n innan och kände också av fostret i v 13 Glad Gynekologen sa att man absolut inte kunde känna så tidigt men det skiter jag i, rörelserna (som en liten mört som slår) blev tydligare och tydligare (mörten blev en lax!) och nu i v 30 har jag en helt galen liten sparkare i magen Skrattande Det är jättehärligt när man lätt går och oroar sig (jag fick MA i v 12 sist), bebisen talar om att den är där och jag är tacksamma mamman Hjärta
    Jag har förresten hört fler som känt så tidigt, i efterhand förstår man att det verkligen var fosterrörelser man kände för de är likadana fast större senare.
    Njut av rörelserna du känner och ge blanka f-n i om någon skulle säga att det inte är möjligt!!! Solig

Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012