• Fruhn

Äggdonation höst/vinter 2012

Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)

• Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012
  • lillamillan
    NY I GBG skrev 2012-11-27 19:52:05 följande:
    Hej lillamillan Vi skulle gjort ÄD i Umeå och då hade vi redan kommit överens, per telefon, med läkaren (en manlig, minns ej namnet) att vi skulle få två embryon insatta. Anledningen var min ålder, 39 år. Nu gör vi ÄD utomlands istället och nästan överallt sätter de in två embryon. Mycket handlar dock om ålder, ju äldre, deste lättare att få två.

Jag har ju fått två tillbaka när det har varit mina egna flera gånger.

Men i Huddinge säger de att de ALDRIG sätter in två när det är donatorägg för att sätta in två är förenligt med sämre kvalite och de anser att det inte ska bli sämre kvalite med äggdonator. Hon sa att det va motsägelsefullt att sätta in två.

MEN jag tycker ju inte så, och man vill ju optimera sina chanser. Se blir man lite besviken när andra får och mina embryo blir kastade för de inte går att frysa.
  • Jenkis
    lillamillan skrev 2012-11-27 17:54:55 följande:
    Tänkte ber er som fått två embryon tillbaka vid ET vid äggdonation i Sverige om en stor tjänst.

Jag har haft diskusioner med Huddinge som vägrar att sätta in två st när man gör äggdonation. De menar att ingen någonstans får två tillbaka. När jag påpekade att jag vet de som fått det sa de att sådana rykten kan de inte lita på. Blir så ledsen då det är vårat sista försök, sen blir det inga fler för oss.

Kan läsa att i tråden att en i Umeå och en i Linköping fått två st tillbaka, skulle man inte kunna få namnen på er läkare så har jag något mera konkret att komma med när jag ska slåss för min sak. Tänker nämligen gå till högsta chefen om de inte ändrar sig.

Inboxa mig gärna om ni inte vill skriva här ute. 

SNÄLLA!!!!  

Jag har också funderat på samma sak. Varför säger de att det är lika överallt när det inte är det? Vi har två embryon i frysen och mina funderingar har varit om man inte borde tina upp båda och om båda klarar sig, sätta in båda? Men så får man tydligen inte göra. Det är vårt sista försök och jag blev ju inte gravid på färskförsöket, så hur stor är sannolikheten då att det skulle bli tvillingar?
  • Jenkis
    lillamillan skrev 2012-11-27 19:56:38 följande:
    Jag har ju fått två tillbaka när det har varit mina egna flera gånger.

Men i Huddinge säger de att de ALDRIG sätter in två när det är donatorägg för att sätta in två är förenligt med sämre kvalite och de anser att det inte ska bli sämre kvalite med äggdonator. Hon sa att det va motsägelsefullt att sätta in två.

MEN jag tycker ju inte så, och man vill ju optimera sina chanser. Se blir man lite besviken när andra får och mina embryo blir kastade för de inte går att frysa.

Ja, så var det för oss. Ett hade de redan kastat för de tyckte inte det klarade nedfrysning och resterande var redan frysta fick vi höra när vi kom dit sent på em för insättning.
  • Lisa 81
    lillamillan skrev 2012-11-27 17:54:55 följande:
    Tänkte ber er som fått två embryon tillbaka vid ET vid äggdonation i Sverige om en stor tjänst.

Jag har haft diskusioner med Huddinge som vägrar att sätta in två st när man gör äggdonation. De menar att ingen någonstans får två tillbaka. När jag påpekade att jag vet de som fått det sa de att sådana rykten kan de inte lita på. Blir så ledsen då det är vårat sista försök, sen blir det inga fler för oss.

Kan läsa att i tråden att en i Umeå och en i Linköping fått två st tillbaka, skulle man inte kunna få namnen på er läkare så har jag något mera konkret att komma med när jag ska slåss för min sak. Tänker nämligen gå till högsta chefen om de inte ändrar sig.

Inboxa mig gärna om ni inte vill skriva här ute. 

SNÄLLA!!!!  

Hej konstigt att det ska vara så olika, i samma land. jag vet inte exakt vilken läkare jag har men det är två jag träffat och en tredje som gjorde insättningen. men två har jag namn på. Annars ring och prata med rmc i Linköping  fråga dem.  010 - 105 94 85 
  • Lisa 81

Var igår på inskrivningen, att det altid ska vara så svårt att ta blodprov på mig, blir mer och mer rädd för den där nålen. annars gick allt bra, fick en hel del nya tider bl.a. tid för ultraljud på fredag. Då ska maken med för första gången. Idag är jag i v 12+0.

• Dustpuppy

Lisa81: de kommer inte att ta speciellt många blodprov med nål efter inskrivningen. Det blir mest stick i fingret och kissa i mugg så du behöver inte vara orolig!

/Dustpuppy

• Sakura77

I tisdags var vi på vul på Huddinge och fick se att det faktiskt fanns något där. Jag var förblindad av nervositet så jag såg knappt hjärtat men läkaren och min man såg det tydligt. Enligt läkaren såg allt bra ut. Helt otroligt. Vågar tro lite mer på det här nu men är fortfarande nervös. Nästa steg är inskrivning på MVC 10 dec. kram till er alla

• Sharika

Hej på er tjejer! Hoppas ni alla mår bra!!
    Imorgon ska vi tillbaka till Uppsala akademiska för att få vårat andra VUL. Och vi är så oroliga och nervösa att vi knappt kan prata om det med varandra. Förra gången vi lyckades bli gravida visade det sej på vårat andra VUL att bäbisen dött och att vi hade fått ett sk MA. Ett missfall men att det inte stötts ut. Usch.
    Men imorgon får vi veta. Om historien upprepar sej eller om vi få komma "ett steg längre" fram emot ett levande barn.
    Håll tummarna för oss.
    Kram på er! 

• Fruhn

Håller verkligen tummarna Sharika. Förstår er oro. Vi ska på ultraljud för kub och nupp nästa vecka och jag är har också tankar ibland om att vi då inte kommer se ett hjärta som slår. Man kanske inte kommer känna sig helt lugn förrän man har sitt barn i sina armar. Och då tillkommer väl föräldraskapets oro istället... Tänk vad man ger sig in på egentligen :) Härligt och läskigt!

• Jenkis
    Sharika skrev 2012-12-04 07:26:32 följande:
    Hej på er tjejer! Hoppas ni alla mår bra!!

Imorgon ska vi tillbaka till Uppsala akademiska för att få vårat andra VUL. Och vi är så oroliga och nervösa att vi knappt kan prata om det med varandra. Förra gången vi lyckades bli gravida visade det sej på vårat andra VUL att bäbisen dött och att vi hade fått ett sk MA. Ett missfall men att det inte stötts ut. Usch.

Men imorgon får vi veta. Om historien upprepar sej eller om vi få komma "ett steg längre" fram emot ett levande barn.

Håll tummarna för oss.

Kram på er! 

Lycka till! Rent statistiskt vore det konstigt om ni råkade ut för samma sak igen, men det hjälper ju inte när man är nervös

Här har jag precis återhämtat mig från mens och progesteronbiv. Mina slemhinnor mådde inte alls bra av vagitorierna och jag funderar på hur det blir om man väl blir gravid och skall använda dem länge. Men man kanske får byta till vaginaka tabletter eller gel i stället? Ja, ja. Det är ju inget problem. Problemet är att bli gravid
Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012