• Fruhn

Äggdonation höst/vinter 2012

Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)

• Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012
  • Fruhn

Vi fick göra ett vul v.6 och såg ett flimmer på skärmen :) Sen kanske de har olika policys på olika ställen, vi var på Huddinge. Fortsätter hålla tummarna!

• myran

Åh, Jenkis jag håller tummarna hårt, hårt för ditt lilla påskägg!!! Hjärta

• Sakura77

Grattis Jenkis! Håller tummarna. Precis som Fruhn hade jag också blödning i början. Kram

• Jenkis

Har ringt kliniken nu. Fick de svar jag trodde jag skulle få. Typ vi kan inte säga något förrän vi gjort VUL (såklart). Det roliga var att hon frågade vad jag hade för symptom och när jag sa att jag bara känner av brösten tyckte hon att det beror på medicinen och om jag inte var trött så kanske det var ett missfall. Man vet ju inte om man skall skratta eller gråta... Vilket svar! En jäkla tur att jag smält detta besked ett par dagar själv och faktiskt är mer positiv än negativ i mig själv. Nej, så länge jag inte tokblöder anser jag mig vara gravid. Så det så!

De symptom jag har i mina bröst beror inte på någon medicin anser jag. Jag som har haft alla symptom man kan ha som skengravid borde ha känt såhär i brösten tidigare i så fall.  

• Fruhn

När jag testade positivt hade jag svårt att tro på resultatet, köpte då clearblue digitala och tog ett test i veckan. Då kunde jag se att nivåerna ökade i och med att det står 1-2 veckor, 2-3 veckor och sedan 3+. Men det kanske stressar dig mer? Tummarna hålles tills vi vet mer. Glad påsk!

• Sakura77

Efter min blödning så fick jag komma och göra ett blodprov. Det var föe tidigt att göra vul men jag kunde i alla fall få göra blodprov.

• Jenkis
    Fruhn skrev 2013-03-28 12:09:18 följande:
    När jag testade positivt hade jag svårt att tro på resultatet, köpte då clearblue digitala och tog ett test i veckan. Då kunde jag se att nivåerna ökade i och med att det står 1-2 veckor, 2-3 veckor och sedan 3+. Men det kanske stressar dig mer? Tummarna hålles tills vi vet mer. Glad påsk!

Har funderat på det. Vi hade ett vanligt cb kvar (köpte 2-pack) så vi gjorde det andra för en stund sedan. Hade hållt mig lika länge och samma tid på dygnet som förra gången. Eftersom jag sparat test nr 1 kunde jag jämföra. Testet i morse visar ännu mer färg. Framförallt det lodräta strecket. Jag tolkar det som att hormonet gått upp eftersom det är lika starkt som i kontrollrutan.

Igår hade jag varken mensvärk eller färgade flytningar, så den lilla cellklumpen kanske är nöjd med sin placering Jag försöker vara positiv. Det vinner jag på och mår bättre av.
  • myran

Jenkis: Heja heja, åh vad jag hoppas på att det ska gå bra! Tror klinikens svar beror på att de inte vill ge falska förhoppningar, men lite okänsligt att inte ge ett lite mer tvetydigt svar... Tänk positivt, ett plus är ett plus!

• Jenkis
    myran skrev 2013-03-29 19:11:16 följande:
    Jenkis: Heja heja, åh vad jag hoppas på att det ska gå bra! Tror klinikens svar beror på att de inte vill ge falska förhoppningar, men lite okänsligt att inte ge ett lite mer tvetydigt svar... Tänk positivt, ett plus är ett plus!

Jo, jag förstod det med. Men som jag skrivit tidigare (tror jag) var det inte en av de bm som jag brukar prata med som svarade. Kan ju också ha med saken att göra. Hon var ju inte insatt i just min journal. Nåväl. Nu är det bara att se framåt dag för dag.
Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012