Äggdonation höst/vinter 2012
Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)
Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)
Jag får trombyl/innohep (fragmin) pga att jag varit gravid tidigare, men drabbades då av havandeskapsförgiftning i. v.23.
Förutom det äter jag tillskott i form av omega 3, d-vitamin och folsyra.
Nehe... Jag tror bestämt inte vårt sista embryo från frysen funkade det heller.
Igår hade jag en jäkligt dag stressmässigt på jobbet. Fick ont i nedre delen av magen som jag ALLTID får när jag stressar och är nära mens. Blev nedstämd eftersom det symptomet under 10 års tid hittills bara betytt en sak... Inte gravid. Dessutom känner jag igen stressen. Stressar alltid upp mig lättare dagarna före mens. Så i morse när Lutinustaven blev röd av blod blev jag bara under någon sekund förvånad. Kollade hur vårt förra försök var ang blodfärg på staven och mycket riktigt på exakt samma dag fick jag färgad flytning på staven. Som sedan höll i sig till och från till mitt negativa test... Den här gången är det dessutom riktigt blod, så mina förhoppningar är ju typ obefintliga.
Tror jag skall testa inom de närmaste dagarna. Känns väldigt onödigt att vänta till ordinarie testdag.
Just nu har jag lust att kasta allt som har med graviditet/barn/försök/mediciner/nästa steg åt skogen! Blir så himla less, trots att jag vet att det ÄR svårt att bli gravid... För tillfället vill jag bara lägga ner hela skiten, deppa ihop fullständigt och bearbeta att jag inte kan få/ska ha egna barn, för att sedan gå vidare. På sätt och vis vore det lättare. Att liksom bestämma att nu får det vara nog! Då vet jag alla fall vad jag har att rätta mig efter. Men ack så sorgligt och säkert en lång process det med...
Hoppas det går bättre för er andra...
Jenkis: tråkigt att höra, förstår att det känns jättetungt. Om det nu är så att det inte fungerat den här gången så får ni ta tid på er att återhämta er och fundera över hur ni vill/orkar göra framöver. Håller dock tummarna ett tag till.
Grattis!! Jag blödde också i början, kom lite då och då. Jag fick gå och ta blodprover för att se att nivåerna steg som de skulle, sen fick vi även ett tidigt vul, antagligen delvis då jag haft utomkvädes tidigare. Men allt gick ju bra och nu är jag i vecka 28 med nytagna ul-bilder från en tillväxtkoll idag. Så självklart håller vi tummarna för att de blödningar du har försvinner och att allt går som det ska! Återigen grattis!!