Gekås
Skall till Gekås imorgon. Någon som kan tipsa om bra baby-prylar ni hittat där?
Skall till Gekås imorgon. Någon som kan tipsa om bra baby-prylar ni hittat där?
köp allt du har råd med om du bor en bit här ifrån.. (gekås området) allt e mycket billigare!! dom har doserings muggar för ersättning/välling.. jag kommer inte riktigt ihåg vad den kostade men billig va den.. absolut jämfört med barn affärer i övrigt.. sen nappflaskor osv... om du nu har barn vill säga...
åå ja det e klart att du har eller snart kommer få om jag läser vidare i din fråga
Allt är faktiskt inte billigare. Jag råder er istället att inte stirra in er blint på deras stora röda prislappar utan ta reda på vad saker och ting kostar på hemmaplan. De saker ni ändå kan köpa hemma är det ingen idé att släpa därifrån, däremot är det roligare att lägga pengarna på de riktiga fynden.
Sånt som jag upptäckte var knappast billigare var t ex tvättmedel, sköljmedel, schampo, Barnängens-produkter (skiljde 2 kr jämfört med hemma), tvättlappar av papper ( ÖB har billigare och bättre i skumgummi). Kolla verkligen så ni gör fynd och inte bara luras av röda priser.
haley: oj då förstår jag inte hur billiga era affärer hemma e.... 2 kronor e ju ganska mycket m man köper många produkter.. det räknar ju fort på.. och vart hittar man bodys och pyjamaser för 20 :- st ????
Helena: Jag säger ju inte att allt är lika billigt hemma, utan att allt är inte billigt på Gekås. Man åker dit, ser alla stora prisskyltar och tror att man fyndar. Men faktum är att t ex Barnängens produkter är bara 2 kr dyrare på t ex Netto ( i alla fall min) och då tycker jag inte att 2 kr är värt att släpa en flaska badolja för. Visst blir det billigare om amn köper storpack. Men inte köper man 100 flaskor heller.
Sen har jag inte sagt att t ex kläder skulle vara lika billiga hemma. Fast faktum är att jag köpte en ursöt body på Exit för 25 kr för 2 veckor sen.
Alltså: Mycket är billigare, men inte allt.
nej det kan jag hålla med om.. men som du sa.. mycket e billigare och bor man långt härifrån så gäller det ju att passa på
Det jag försökte säga är att man kanske ska skippa köpa något som man bara sparar 2 kronor på (och som man ändå kan köpa hemma) och lägga de pengarna på de riktiga fynden, t ex kläder för 20 kr/st.
jag handlar nästan alla mina barns klader på Gekås ...
leksaker också.
Ja allt är inte billigare på Ge-Kås. En väninna hade köpt schampo och var så glad över det låga priset. Det visade sig att butiken hon jobbade i sålde samma schampo ett par kr billigare
Man kläder och andra saker kan man spara på, särskilt om man bara kommer ha kläderna ett par månader, sommammakläder. Sen är det ju aldrig kul när de krymper osv. Tur man kan gå tillbaka med det.
lillamilla75 Hur gick shoppingen?