• MinervaSkugga

Gekås

Skall till Gekås imorgon. Någon som kan tipsa om bra baby-prylar ni hittat där?

• Svar på tråden Gekås
  • pellen94

Tingelin13: Jag är rätt intresserad av språk och dialekter och såg att du använder uttrycket "göra åt" för att göra av med och undrar var i Sverige det utrycket används? Hade aldrig hört det förut, så jag blev nyfiken

• dexterswife

Här i västra Småland förekommer uttrycket "göra åt".

• Tussan05

Kära medgravida. Nu har jag då kommit till en pungt i min vardag där min shoppingtarm drar och skriker i mig. Jag behöver shoppa!!!
    Känner att det är lite tidigt för bebissaker än men inte för gravidkläder i massor! Hur ligger det till med det på Ge-Kås? Har de något, bra/dåligt? Priser vet jag att det är lägre än andra butiker, men utbud?

Så snälla, har ni handlat där kan ni väl berätta lite om erfarenheter kring mammakläder.

• Finelinefine

Tussan05 :

Ibland har de fina kläder o massor av dem .. ibland inte alls... beror helt på när man kommer...

Jag har upplevt de kläderna jag köpt där mindre bra ... du får den kvalite du betalar för tyvärr... men e man medveten om det så e det helt ok. Jeans blir 5 ggr större när du använt dem en gång ... likaså linnen ... så köp hellre för litet isåfall :)

• Tussan05

Finelinefine:

Tack för ditt svar. Jo jag vet att en del kläder både blir större och mindre. Köpte en snygg tröja med dragkedja och nu kan jag knappt ha den! Den krympte efter första tvätten väldigt mycket.

Men har någon varit där nyligen och sett om de har mamma-kläder?

• Finelinefine

Jag var där den 11 april... då var där en del ...

• Ekorrfamiljen
    pellen94: Jag bodde tidigare i Värnamo och där säger man också "göra åt" med pengar.
    //Ekorren - mamma till Tin, Troll och lille Vendel i magen.
  • lillamilla75
    Tussan05:
    Jag har köpt mammakläder på Gekås, men är bara nöjd med ett plagg. Jag rekommenderar att du lägger ut lite extra och köper på HM eller nått. Själv har jag köpt lite begagnat på blocket, dessa kläder har jag varit helnöjd med.
    Ska ner imorgon till GEkås och om jag ser en massa mammakläder så skriver jag en rad här och nämner det
  • solen82

Jag har köpt mammaplagg på Gekås och varit jätte nöjd!!

• Haley

Jag köpte två mammatoppar. Den ena skrev jag om för ett tag sen: den krympte sjukt mycket. Det var en brun topp med resår tvärs över brösten och lös nedtill. Sen köpte jag en annan topp, svart, V-ringad lite rynkad på axlarna. Där vänder sig hela urringningen utåt. Alltså tyget (sömsmånen) som ska vara under viker sig utåt hela tiden.

Funderar på att returnera bägge plaggen och kräva tillbaka pengarna.