• AnnaOnIce

Syskonvagn

Kan ni tipsa mig om syskonvagn?

Min dotter kommer vara¨22 mån när jag får en bebbe till.
    Ska man köpa en vagn eller vänta`?

Vill ha en smidig vagn...

• Svar på tråden Syskonvagn
  • barn av vår tid

till p&t syskonvagn kan man köpa nått som heter cocoon, vad är det?? behöver man det? är helt ny i denna djungel..

• mammaE

Binis: Om du menar ligginsatsen så är den 75 cm lång. Hela UJ duo vagnen är 112 cm och hopvikt 110 cm.

Har sett många P&T på stan nu, verkar vara poppis. Men finns det bara en färg?? Jag tänker inte ändra mig är bara nyfiken.

• Naomi

barn av vår tid:
    Cocoon är en mjuklift. Om man behöver den eller ej är nog upp till var och en men jag skulle nog inte lägga en nyfödd i vagnen utan någonslags lift.
    Du kanske har en redan som funkar bra.

Det finns flera färger på P&T några av den nya finns inte på babyland ännu men kan beställas från England. Det verkar också som om man sparar ganska mycket pengar på att beställa därifrån.

På tal om annat. Jag tror att jag kännt rörelser från barnet flera gånger idag. Är det möjligt, jag är bara i början på vecka 15??

• DRÖMMIS

Jag köpte en syskonvagn när jag fick tös nr2. Min första var då 1 år o 9 mån. Och vagnen var en stor förlust affär. Hon ville inte sitta där, utan ville gå själv med egen dockvagn. Hade den vagnen typ i 2 mån sen sålde jag den men stor förlust och använde den enkla vagen i stället som jag hade till nr1.

Men nu i höst kommer nr 3 vara 1 år o 3 mån så då blir det köp av en ny syskonvagn igen. Ett halvår gör ganska mycket. + att hela långa vintern har vi framför oss då. Måste kunna ut o gå med hunden även om det e kallt o blött.

• Norahs mamma

Ang. Babytravels syskonvagn så kommer Babyland inte att sälja den!
    De säljer endast de som finns i lager, men kommer inte ta hem nå mer sen...

• Jessie23

Jag har beställt en Mikado tvillingvagn den är 79 cm bred.

• 3barnsmor35

Norahs mamma,

Jag beställde en Twinjogger komfort 2006:a på Babyland och de plockade hem en till mig utan problem.

kramar

• 3barnsmor35

Uppdaterar m lite info på Baby Traveln:

Babywelt Alaska Twin S 202: Fullt liggläge och sittläge, 72 cm bred, endast framåtvänt läge, 17 kg, svängbart framhjul, kostar 2995 kr i Sverige.
    www.evendi.de/jsp/eVendi2004/product_info.jsp

Babystyle Twin Classic 2006: Fullt liggläge och sittläge, 79 cm bred, vändbart läge, 20 kg, icke svängbara framhjul, kostar 3900 kr i Storbritannien (exkl frakt)
    www.babystyle.co.uk/Low%20website/Twin%20Clas...

ABC Design Tandem Air: Fullt liggläge och sittläge, 60 cm bred, liggbredd 38 cm, icke vändbart läge, 18,3 kg, svängbara framhjul, kostar 1600 kr i Storbritannien (inkl frakt)
    cgi.ebay.de/ABC-Design-Geschwisterwagen-Tande...

Hauck Roadster Duo SL: Ej fullt liggläge och ej fullt sittläge, 76 cm bred, liggbredd 32 cm, icke vändbart läge, 16 kg, svängbara framhjul, kostar 2600 kr i Sverige
    www.quelle.de/cgi/kooperation.cgi

Valco 2005 Twin Runabout: Fullt liggläge och sittläge, 75 cm bred, liggbredd 30 cm, icke vändbart läge, 16 kg, svängbara framhjul, kostar 4200 kr i USA (exkl frakt)
    OBS! Går att ha babyskydd (bilbarnstol) i, och då ligger bebisen vänd mot föräldrarna
    stores.kiwi-kid.com/Detail.bok

Valco 2005 Runabout Stroller & Toddler Seat: Fullt liggläge och sittläge, 66 cm bred, liggbredd ca 40 cm, icke vändbart läge, 15,5 kg, svängbara framhjul, kostar 3200 kr i USA (exkl frakt)
    OBS! Går att ha babyskydd (bilbarnstol) i, och då ligger bebisen vänd mot föräldrarna
    stores.kiwi-kid.com/Detail.bok

Brio Double Wave: Fullt liggläge och sittläge, 77 cm bred, liggbredd 26 cm, vändbart handtag, ca 19 kg, icke svängbara framhjul, kostar 5800 kr i Sverige

Emmaljunga Twin City Cross: Fullt liggläge och sittläge, 79 cm bred, liggbredd 26 cm, vändbart läge, ca 18,5 kg, icke svängbara framhjul, kostar 4800 kr i Sverige
    OBS! Punkteringsfria däck

Emmaljunga Twin Cerox: Fullt liggläge och sittläge, 79 cm bred, liggbredd 26 cm, vändbart handtag, 20,4 kg, icke svängbara framhjul, kostar ? kr i Sverige
    OBS! Punkteringsfria däck

Urban Jungle:
    Bredd 74 cm. 15,6 kg, liggdel 3,5 kg. Framåtvänd, ej vändbar, sittdel byts ut mot hårdlift, två stora roterande framhjul, finns i flera färger, ganska stor varukorg. Blir väldigt liten ihopfälld. Kostar 8695 kr, liggdel 1895 kr Väldigt bra andrahandsvärde.
    www.onetreehill.nl

Baby Travel Twin Jogger Komfort 2006:
    Bredd 73 cm. Vikt 15,5 kg, liggdel 3,5 kg.
    Framåtvänd, ej vändbart handtag
    Sittdel kan byggas på med bygel och liggdel(L: 80 cm, B: ca 25 cm, ngt bredare upptill) som man har vänd mot sig, två stora roterande framhjul.
    Finns i färgerna svart, sand, blå/rosa´
    +/-
    Varukorgen är jättesvår att nå när sittdelarna är i liggläge. Lätt att fälla ihop, tar liten plats.
    Tillbehör som ingår:
    Litet regnskydd, myggnät och dragkedjelock följer med till liggdelen.
    Förbättringar:
    Ryggstöden numera m steglöst reglage ist för dragkedjor.
    Vid fotstödet är det numera aluminium ístället för enbart gummi.
    Framhjulen har numera lås.
    Pris 3995 kr, liggdel inkl båge o tillbeh 995 kr
    www.babyland.se/documents/annonser/babylandkatalogen/BL_12-13-2006.pdf

Teutonia Team Alu S4: Fullt ligg och sittläge. Bredd 79 cm, sitt/liggbredd 33 cm. Vikt 19,4 kg. Vändbart läge, stora svängbara framhjul. Funkar med både mjuk- och hårdlift. Stor varukorg. Kostar 6494 kr i Sverige.Har sett dem på Babyproffsen för 5995:-. Lift 1195 kr.
    www.teutonia.de

Bobbiway Spider: Fullt ligg och sittläge. Bredd 78 cm, vikt 19,3 kg. Individuellt vändbara sittdelar/hårdliftar!!!! Sittdel byts ut mot hårdlift. Två stora svängbara framhjul. Pris 6995 kr inkl 1 st hårdlift.
    www.bobbiway.com

• Börnen

Någon som har en uppgift på Babytraveln vad gäller längden från spetsen av hjulen tills handtaget (och ev med handtaget uppfällt?). Måste kolla om den går in i den lilla hissen senast på onsdag för att veta om vi ska tacka jag till lägenheten eller inte!

• 3barnsmor35

Björnen,

Hm, ska mäta!

Återkommer...

Svar på tråden Syskonvagn