• AnnaOnIce

Syskonvagn

Kan ni tipsa mig om syskonvagn?

Min dotter kommer vara¨22 mån när jag får en bebbe till.
    Ska man köpa en vagn eller vänta`?

Vill ha en smidig vagn...

• Svar på tråden Syskonvagn
  • Naomi

Tycker också att den verkar bäst men är lite orolig för att den är 78cm bred. Måste provmäta några ställen.

• HeddaBigBum

Finns det skötväskor (inte nylonkassarna/nätkassarna) till syskovagnar?

• Lycka2

mia1968: jättegärna!! Vad gulligt av dig att erbjuda hjälp...tack.

Naomi: Jo den är ju i bredaste laget, vår hiss mätte jag till 79-80 igår så...det är ju på håret. Det är ju helt otroligt vad svårt det är att hitta en bra syskonvagn!!! Alltid är det något som känns fel. Som jag nämnde var vi ju inne på en baby travel, men när jag läste om lutningen samt att insatsen inte är förflyttningsbar som en hårdlift blev jag ju jätteanti. Jag fick nästan en depression igår kväll ang. detta och sambon tröstade...(märks väl aldrig att jag är höggravid...*blink*). Nä, nog är jag irriterad över att vi varit så nonchalanta vad gäller att kolla upp detta tidigare. Men bobbiway spider verkar ju i det närmaste perfekt.

Kram L

• Heli77

Mia1968, här är en till som är intresserad av Bobbiway Spider. Är jättenyfiken på vad du får för svar!

• AnnaOnIce

Bobbiway spider ser jättefin ut!!!!

Det enda som talar emot för vår del är bredden då vi mest är i stan och då vill man inte ha en bred vagn. Jag kommer nog satsa på att dels behålla min nuvarande vagn så bebisen kan sitta emot mig näar vi är själva, och dels en Phil&Ted när det är både barnen.

Jag tror i takt med att min dotterblir äldra kommer vi inte gå långa barnvagnsturer utan mest leka i parken mm, och då är ju babyn i min famn/sjal/bärsele/eller sitter fram i vagnen. Så på vår lilla användning av vagn blir det nog en Phil&Ted.

Frågan är vilken färg??? Kan nån hjälpa mig?? Inte svart, det har jag tröttnat på + att det blir för varmt i sommar. Jag kommer att beställa från England för det blir över 1000kr billigare.
    Kan nån tipsa om färg pls?? Jag har en dotter o får nog en liten kille.

• mia1968

Jag mailade igår kväll men har fortfarande inte fått nåt svar -*dåligt* nåja.. det kanske kommer under dagen.. jag hör av mig till de som vill när svar kommit

• Norahs mamma

Lycka:
    BTs liggdel är ju i princip en hårdlift som man har en ställning till...
    Den har ju handtag så du kan bära med den...

har du varit och sett den?

• Lycka2

Norahs mamma: Eh...jo jag har tittat på den en gång men pinsamt nog tänkte jag inte på detaljer (urk typiskt mig..), utan jag förutsatte att hårdliften går att ta ut och bära som en...vanlig hårdlift som man kan ha till vanliga enkelvagnar. Anledningen till att jag skrev att det inte går, är att jag har för mig att jag läste det här. Kanske missförstod jag nåt jag läste mitt i hysterin jag kände igår när jag insåg att jag typ ingenting vet om den vagn vi ska köpa! Nu på lördag ska jag och sambon och vår lillkille ut på stan och botanisera i alla EN barnvagnsaffärer som finns där vi bor...jippi.

• mia1968

Jag har fortfarande inte fått nåt svar ang. spider vagnen.... kopisöt dålig stil tycker jag.... ska maila igen och kolla om de svarar nu.... *sur*

Svar på tråden Syskonvagn