• AnnaOnIce

Syskonvagn

Kan ni tipsa mig om syskonvagn?

Min dotter kommer vara¨22 mån när jag får en bebbe till.
    Ska man köpa en vagn eller vänta`?

Vill ha en smidig vagn...

• Svar på tråden Syskonvagn
  • 3barnsmor35

Norahs mamma,

Det var som tusan, vilken tur jag hade då som beställde och fick hem min nu.

Sorry om vi misstrodde dig, det bara lät så konstigt

kramar

• Norahs mamma

Mama bean:
    Ja, jag fattade inte vad hon menade först Vagnen finns ju i katalogen mm, de borde ju tänkt lite på det...

Har du liggdelen oxå?
    Hur är det att ta bort den? Sitter den löst på ställningen? Och hur tar man bort ställningen?
    Många frågor

• 3barnsmor35

Japp, jag har liggdelen,
    Den är väldigt lätt att ta bort, det är två bra fästen som man knäpper upp och sen "slidar" ur liggdelen ur själva bågen.
    Bågen knäpper man också av lätt när man fått in knixet den sitter fast i fästena där sittbågen skulle suttit annars.
    E du med?

//Bönan

• 3barnsmor35

"fast i fästena" "sittbågen suttit"

*fnissar åt mina meningar*

• AnkiBagger

Har velat fram och tillbaka vad vi skulle skaffa för syskonvagn.. vi visste i alla fall att vi ville köpa en begagnad. Jag var inne på en Emmaljunga Twin Cerox, men hittade tyvärr ingen vi fastnade för på Blocket. Det slutade med en helsvart Brio Syskon Classic med hårdlift. Känner oss nöjda med den och Oscar ville genast provsitta när vi kom hem med den

Har dock inte kunnat hålla mig från Blocket och nu finns det naturligtvis flera fina Emmaljunga-vagnar... nu ska jag inte kolla där mer!

• Vännen

kanontråd, lägger in bland mina favoriter.

• 3barnsmor35

Såg förresten på min lokala BP affär nu hade satt priset till 4500 kr för nya twin joggern utan liggdel.

Det kan alltså variera i pris!

kramar

• Norahs mamma

Mama:
    4500:- är standardpriset... Tror de höjt liggdelen till 1000:- oxå...

• Fraise

Är det ingen som tänkt på ORA syskonvagn då? Har inte orkat ögna igenom hela tråden så jag kanske missat det?? Ora-vagnen är är lika smal som babyproffsens jogger nämligen. har själv haft en sådan och den var riktigt bra tycker jag.Men nu har jag beställt en mountain terrain förstås.

Svar på tråden Syskonvagn