• AnnaOnIce

Syskonvagn

Kan ni tipsa mig om syskonvagn?

Min dotter kommer vara¨22 mån när jag får en bebbe till.
    Ska man köpa en vagn eller vänta`?

Vill ha en smidig vagn...

• Svar på tråden Syskonvagn
  • waersta

Vi hade www.barnvagnsfabriken.se/Public/bvf/showProduct&cat_id=4 ;) finns att få tag på begagnade har jag sett på blocket. Jag har nu sålt våran.. sonen som är 2,5 vill inte lägre åka vagn utan går heldre själv, men så åker jag inte heller och handlar med båda barnen så ofta..

Vi köpte förästen vagnen NY från tyskland för 2500:-

• anja1661

jag kommer ha 13.5 månader mellan mina och funderar på en phil&teds...supersmart syskon/tvillingvagn där man får plats med båda men vagnen e inte bredare än en enkelvagn...ser tuff, smidig och snygg ut! ska åka till babyland o testköra, klämma o känna på en innan jag bestämmer mig helt! tyvärr e ju dessa vagnar så dyra!! vill ha!!!

• Gladskiten

waersta : Har man mjuklift i den ena till bebisen då??

Måste oxå skaffa en syskonvagn såsmåningom. Den där modellen såg ju bra ut.

• AnnaOnIce

Tror jag ska kolla på Phil & Ted, tänk om man kunde hitta en begagnad..... Trist bara att babyn inte kan sitta vänd mot mig. Men man kanske inte har vagnen så länge, jag får spara min Bugaboo till sittvagn, den är bara så bra!

• MajansMamma

Jag såg Brios Double Wave (någon tipsade om den i en annan tråd) på nätet och tyckte den verkade vettig, utan att ha sett den IRL förstås, men den ska jag se till att vi kollar på när det är dags.

• AnnaOnIce

Var o kollade på syskonvagnar i helgen. De är ju hur stora som helst!!!
    Skulle testa en Phil&Ted men dottern vägrade att samarbeta. Hon ville inte alls sitta i den o skrek o gick upp i brygga.
    Jag försökte verkligen tvinga ner till slut men det gick inte.

Nu funderar jag på att strunta i syskonvagn. Julie får gå! Eller jag vet inte...

• zika

Anja kommer också vara 22 månader när bebisen kommer. Vi har bestämt oss för att köpa en UJ med ligginsats.
    Anja sitter då framåtvänd och bebisen mot mig. En lätt vagn som blir jätteplatt ihopfälld. Smalare än brio och ej också.
    Jag tycfker också man får räkna in andrahandsvärdet som på en uj är betydligt högre äna andra vagnar

Vi har dessutom en ganska tung tjej och räknar med att nästa också kommer vara tung och då behöver vi en lätt vagn, annars orkar man inte tror jag

• LMO

Jag har köpt en Urban Jungle syskonvagn av samma anledningar som Zika tog upp.
    Den är såååå fin , kolla gärna i mitt gallereri...

• Naimiez

Jag med, en P&T! Skall bära bebisen i sjal mycket....och Wilma (då 26 månader) åker nog bräda mycket snart.

Svar på tråden Syskonvagn