• loka

Varför adoption så lätt

Hur kan man välja adoption så lättvindigt? Att försöka få barn på egen väg i tre år är ju inte alls lång tid, ofta läser man om folk som står i adoptionskö eller nyss har adopterat och blir gravida ÄR inte de bättre? Vet ett par som fick ett barn och barnet levde bara i två veckor pga hjärtfel, och då väljer de sedan Adoption???? Det är ju inte så att de inte kan få egna barn eller hur. Sådana borde i te få adoptera enligt mig. Och de köper inte bara en unge utan två! Varför väljer man adoption så lätt?

• Svar på tråden Varför adoption så lätt
  • Fenrisulven
    loka skrev 2012-09-04 12:22:52 följande:

Vill man inte ens försöka är det kanske inte meningen att man ska ha barn. Det som är patetiskt är att hon har mage ett kalla sig mamma.

Kräks jag finner inte ord
  • loka
    Maline skrev 2012-09-04 12:23:38 följande:
    TS du KAN inte må bra, jag tror du behöver hjälp för egen del. Vet du någonting om riskerna för att få barn med hjärtfel om man själv har ett hjärtfel eller föder ett barn med hjärtfel? Vet du något om hur det är att vara förälder till ett barn med ett allvarligt hjärtfel?  Inte ett dugg gissar jag, ändå sätter du dig till doms över andra människor.

Nu har ju inte hon hjärtfel själv. Möjligen att hon är hjärtlös som skaffar barn på 2:hands marknaden och tvingar barnen till att leva med henne. Hon har inget hjärtfel som kan gå i arv och hon BORDE för alla inblandades bästa försökt få egna barn istället.
  • MissMe83

När är det ok fördig att adoptera då?

Vi har kämpat i 7 år utan att lyckas, sorg och förtvivlan i 7 år gjorde att vi valde att vänta lite med adoption tills våra sår i själen läkt. Nu är vi i väntan på barnbesked och vi är mer redo än någonsin.

En person som har ärftlig sjukdom, hardom "rätt att adoptera direkt utan att själv försöka få barn?
    Du har verkligen ingen aning om hur det är att vara banlös. 3 år är för fan jätte lång tid när det är kantat av sorg och smärta. 
    Tycker att du ska låta bli att uttala dig om sådant du inte har en susning om 

• Emmi27
    loka skrev 2012-09-04 12:22:52 följande:

Jag har också fått ett dött barn, men jag FÖRSÖKTE och blev gravid igen. Vill man inte ens försöka är det kanske inte meningen att man ska ha barn. Det som är patetiskt är att hon har mage ett kalla sig mamma.
    Du mår inte så bra va?

Tycker du det är bättre att föräldralösa barn lever sina liv på barnhem där de får ett allt annat än värdigt liv, stället för att människor som längtar efter barn är villiga att bli deras föräldrar?

Det här var den knäppaste tråden på länge. Hoppas verkligen du bara är ute efter att provocera för även om vi har åsiktsfrihet i det här landet så finns det faktiskt vissa saker som helt enkelt bara är helt sjukt att anse.
  • Flaminia
    loka skrev 2012-09-04 12:12:46 följande:

Adoption är ett onaturligt sätt att skaffa barn på och pm man nu ska göra det ska man ha försökt med allaedel innan. Det ska vara en sista utväg lila mycket som ex socialbidrag.

Är du emot ivf också eftersom det inte heller är "naturligt"? Varför skulle det förresten vara ett sämre sätt att skaffa barn på bara för att det är "onaturligt"?
  • Plutteli

Om jag inte missminner mig helt nu har TS tidigare (möjligen under annat nick) skrivit trådar på FL om adoption och sin syn på det som något som inte bör ske, alls. Har för mig att TS själv är adopterad och i princip hatar sina adoptivföräldrar och därför anser att inget barn ska adopteras.

Oavsett om jag har rätt eller ej: TS LÄGG NER, du har så satans fel på varenda punkt och inte ETT ENDA hållbart argument för nått du påstår! Adoption är så naturligt något kan bli, djur adopterar, människan har adopterat i alla tider osv så hur FAN kan adoption vara mer onaturligt än tex IVF??
    och KLART SOM FAN att din vän kallar sig mamma, för det är PRECIS vad hon är! Att vara förälder sitter INTE i generna, de som tror det är så puckade att ett nackskott nära på är befogat.

*andas djupt* Så, nu ska jag försöka varva ner och arbeta istället.

• Plutteli
    loka skrev 2012-09-04 12:29:34 följande:

Nu har ju inte hon hjärtfel själv. Möjligen att hon är hjärtlös som skaffar barn på 2:hands marknaden och tvingar barnen till att leva med henne. Hon har inget hjärtfel som kan gå i arv och hon BORDE för alla inblandades bästa försökt få egna barn istället.

Varför skulle ett adopterat barn få ett helvete och sit tliv förstört av att adopteras av din vän men ett biologiskt barn få det bra?
  • molly50
    loka skrev 2012-09-04 12:29:34 följande:

Men vem är du att sitta och döma andra på det sättet? Om de fått ett barn med hjärtfel så finns ju risken att samma sak händer igen. Och har de försökt i 3 år tidigare (jo,det är faktiskt en ganska lång tid för att försöka få barn) så kanske man inte orkar försöka i flera år till,om det inte skulle funka denna gången heller. Det är nog jobbigt nog att försöka få barn under en längre tid för att sedan förlora barnet när det äntligen kommer.

Om du inte tycker det är ok att adoptera så står det dig fritt att tycka så. Men döm inte andra som väljer att göra det,för det. 
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Den vita staden
    Plutteli skrev 2012-09-04 12:32:02 följande:
    Om jag inte missminner mig helt nu har TS tidigare (möjligen under annat nick) skrivit trådar på FL om adoption och sin syn på det som något som inte bör ske, alls. Har för mig att TS själv är adopterad och i princip hatar sina adoptivföräldrar och därför anser att inget barn ska adopteras.

Oavsett om jag har rätt eller ej: TS LÄGG NER, du har så satans fel på varenda punkt och inte ETT ENDA hållbart argument för nått du påstår! Adoption är så naturligt något kan bli, djur adopterar, människan har adopterat i alla tider osv så hur FAN kan adoption vara mer onaturligt än tex IVF??
    och KLART SOM FAN att din vän kallar sig mamma, för det är PRECIS vad hon är! Att vara förälder sitter INTE i generna, de som tror det är så puckade att ett nackskott nära på är befogat.

*andas djupt* Så, nu ska jag försöka varva ner och arbeta istället.
    Jasså, det är så det ligger till. Synd .
    God never performed a miracle to convince an atheist, because his ordinary works provide sufficient evidence.
  • Aaglars
    Plutteli skrev 2012-09-04 12:35:14 följande:

Varför skulle ett adopterat barn få ett helvete och sit tliv förstört av att adopteras av din vän men ett biologiskt barn få det bra?
Svar på tråden Varför adoption så lätt