• 060810

Förstörda kläder på förskolan, vems ansvar?

Min son har en POP skaloverall på förskolan, som personalen verkar älska och berömmer mig för att jag har köpt, MEN en dag så var de ute och målade med färg.
    Min son får då målarfärg på kläderna som INTE går bort!
    En overall för lite mer än 1000 kr förstörd! Den är ju inte förstörd på så vis att han inte kan använda den, men så pass förstörd att den inte går att sälja vidare.

Vems är ansvaret? Jag vill att mina barn har bra kläder på sig på förskolan MEN jag vill inte att de förstörs på detta sättet.

Det känns ju som att det är förskolans fel då de väljer målarfärg som inte går bort eller att  de ens gör detta ute! Ute där det blåser, där barnen lätt kan måla varandra på kläderna...
    Inne har han förstört en tröja, men det är ju inte samma prisklass vi pratar om där. Den kostade 200 kr, det kan jag leva med, men inte en skaloverall för över 1000 kr!

Kan jag få ersättning från något håll eller får jag helt enkelt skylla mig själv som köper bra och dyra kläder till mina barn att ha ute på förskolan?

• Svar på tråden Förstörda kläder på förskolan, vems ansvar?
  • Frontline

Är väl ditt ansvar, du väljer ju själv vilka kläder du har på barnet när dom är där.
    Köp billigare kläder att ha på dagis det finns dom som garanterat är lika bra men mycket billigare...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • MD77

Jag tror tyvärr inte att förskolan har något ansvar. Men jag har aldrig varit med om att de har färg som inte går bort, just för att småbarn kladdar en hel del. Prata med personalen och fråga hur du kan få bort det, kanske ha de något sätt att få bort det. Annars tycker jag att du kan säga att du tycker att de ska använda färg som går bort, annars kommer detta inte bli sista gången ditt barn får kläder förstörda.

• Donum

Det är väl ditt ansvar med tanke på att det är ditt barn som kladdat ner sig?

• misplacedname

Finns en tråd från i vintras (tror jag) om precis samma sak där föräldrarna fick ersättning från förskolan. De hade slarvat genom att måla utomhus utan att skydda kläderna.

• titti81
    MD77 skrev 2012-09-30 12:27:17 följande:
    Jag tror tyvärr inte att förskolan har något ansvar. Men jag har aldrig varit med om att de har färg som inte går bort, just för att småbarn kladdar en hel del. Prata med personalen och fråga hur du kan få bort det, kanske ha de något sätt att få bort det. Annars tycker jag att du kan säga att du tycker att de ska använda färg som går bort, annars kommer detta inte bli sista gången ditt barn får kläder förstörda.
    Förskolan har inget ansvar. 
    Även om det står att färg går bort i tvätten så är det inte alltid så.  Speciellt inte på ytterpaggsmatrial som inte beter sig sam vanlig yersey exempelvis när man tvättar det. 

• viseversa

Var en snarlik tråd ute i vintras där flera barn fått sina vinterväder förstörda av färg! Det visade sig att det var förskolans ansvar då det inte räknas som normalt slitage! Så förskolans personal klantade sig och lät barnen måla utan skyddskläder vilket blev en dyr räkning för förskolan i slutet!

• viseversa

Så Mao är detta förskolans ansvar! Att kläder går sönder vid lek får man räkna med
    Men detta är bara slarv och jag hade också velat ha ersättning om ytterkläder blir förstörda pga fel färg!

• Julibebisen12

jag hade aldrig haft en pop overall på dagis!!! det är idiotiskt med tanke på hur barn leker och har sig

jag har även sett att de billigare overallerna håller bättre än pops

jag var ett barn som alltid råkade ta sönder mina kläder efter en vecka, inte hade mina föräldrar råd stt låta mej ha overaller för över 1000 lappen

du får skyll dej själv som låtet barnet ha en sån overall på dagiset!

• viseversa

Julibrbisen12 jaha?? Vad har din personliga åsikt om po.p kläder på förskolan med tråden att göra?

Svar på tråden Förstörda kläder på förskolan, vems ansvar?